Eten

Moosey
17-04-2025 om 14:59
Dolfje schreef op 16-04-2025 om 21:50:
[..]
Ik ken het via Moos of een van de andere forummers met wie we weleens afgesproken hebben en ooit 1 of 2 keer zelfgemaakt maar het was bij mij veel minder lekker. Misschien toch weer eens een poging wage...
Ik mik ook wel vanalles aan smaakmakers door het beslag wat geloof ik niet perse in de recepten staat hoor, sojasaus, gochujang, mirin, rijstazijn.. en de allergrootste truc is geduld, die bloem moet echt gaar zijn, anders smaakt t nergens naar. En aangezien het toch best een dikke pannenkoek wordt betekent dat lang bakken op laag vuur.
Ik was er weer erg content mee vorige week.
Jeetje Irma, zoveel sneeuw! t Is hier al zo ontzettend warm geweest dat ik me er niks meer bij voor kan stellen.
Ik hoop dat lief puf heeft om te koken vandaag. Ik heb vanochtend al geholpen een boom omzagen en klein te maken en ben al op en neer geweest naar de tandarts voor een noodreparatie aan een kies, en moet vanavond nog weg. Ben al wel klaar voor vandaag eigenlijk Het zal iets met kerstomaatjes worden denk ik, wellicht pasta.

oudmaarnognietkoud
17-04-2025 om 16:23
Ik probeer zoveel mogelijk koolhydraatarm te eten. Vanavond wok ik verse spinazie. Eerst 50gr blokjes ontbijtspek uitbakken en daar de spinazie in roerbakken. Op het laatst roer ik daar nog wat roquefort doorheen. Twee tartaartjes erbij.

Dolfje
17-04-2025 om 17:24
oudmaarnognietkoud schreef op 17-04-2025 om 16:23:
Ik probeer zoveel mogelijk koolhydraatarm te eten. Vanavond wok ik verse spinazie. Eerst 50gr blokjes ontbijtspek uitbakken en daar de spinazie in roerbakken. Op het laatst roer ik daar nog wat roquefort doorheen. Twee tartaartjes erbij.
Klinkt lekker.
Ik eet sinds deze week ook weer koolhydraatbeperkt. Niet helemaal en ook niet keto maar ik let er wel meer op dan de laatste tijd. In elk geval doordeweeks. Voel me dan wel wat beter en buik is wat rustiger.

Dolfje
17-04-2025 om 17:25
Wij eten een berg sla tomaat komkommer met rode ui en feta en kipkebab en knoflooksausje van cottage cheese en kwark

Jynta1981
18-04-2025 om 06:42
Gister aten we witlof ham/kaas uit de oven, aardappels en een kipcordonbleu.
Vandaag gooi ik de slowcooker aan voor een nieuwe voorraad pasta saus en dat eten we dan dus ook vanavond. Met spagetti.

afrodite05
18-04-2025 om 06:52
Ik ga courgette en aubergine grillen en daarbij gaan aardappelbolletjes uit de airfryer en chipolataworstjes. Als lunch ga ik weer een salade maken, diezelfde als laatst met bleekselderij, kikkererwten, rozijnen etc. Ik maak ook alvast een spinazietaart met spekjes voor morgen. Morgen is de dag van de punctie, dus dan is het fijn als er voor de avond iets klaarstaat. We moeten namelijk belachelijk vroeg opstaan en zullen tegen de avond wel moe zijn.

Dolfje
18-04-2025 om 07:35
Succes Afrodite!
Ik heb een of ander zakje van de afrikaanse winkel met kruidenmix waar ik een soort chili con carne mee ga maken met bloemkoolrijst.

anijsblokje
18-04-2025 om 08:00
Sterkte Irma en Ted in deze weersomstandigheden! En ook Dewi terwijl je in NL bent, geeft vast een dubbel gevoel.
Hier vanavond hoerenpasta. Met volkoren spaghetti, of misschien volkoren rigatoni, afhankelijk van waar ik vanavond de meeste zin in heb.

Ted68
18-04-2025 om 08:37
Dank jullie; hier in het Norden van CH regent het „Alleen“ maar….
Man ik en 1 Kind zijn thuis, de Rest is uitgevlogen …… En man werkt vandaag… Ik maak vanavond forellen uit de oven, met witte asperges….

Nikki1973
18-04-2025 om 11:36
wij gaan vanavond uit eten, voor ons nieuw restaurant. Ik heb nog een cadeaubon die bijna verloopt, mooi begin van het paasweekend.

Koreveen
18-04-2025 om 16:43
Sterkte Irma en Ted. Het ziet er heftig uit.
Gisteravond met een vriendin uit eten geweest bij een restaurant in de buurt waar we al eerder zijn geweest en het was weer heerlijk. Ik had vooraf bietencarpaccio met mozzarella en pistachenoten. Hoofd was kabeljauw met saffraanrisotto. Die risotto was echt goddelijk
Heb net de zalm in een marinade met hoisinsaus, sojasaus, mirin, gember en knoflook gezet. Die gaat zometeen in de oven en dan eten we er gewokte broccoli en wortel bij. Rest van de saus gaat daaroverheen.

Teigera
18-04-2025 om 19:02
Ik was van plan om pannenkoeken te bakken vanavond. Dat liep een beetje anders: we hadden zoveel plezier in de Apenheul met z'n viertjes dat we pas laat thuis zouden komen, té laat om nog te gaan bakken. Dus we zijn bij de grote gele bogen geweest, frutjes vonden dat ook een zéer goed begin van de meivakantie. Ik had een vega burger met soort van Griekse kruiden en feta, was oké.

Friezinnetje
18-04-2025 om 19:11
ik heb een soepje gemaakt van stukje zoete aardappel, broccoli en een blikje doperwten. Gebakken chorizo er door.

MijnNaamIsHaas73
18-04-2025 om 20:04
Gisteren was het hier soep met stokbrood en kruidenboter en worstenbroodjes.
Vandaag even in de zon geborreld en daarna friet met snacks gehaald.
Gaat lekker hier 😬
Gelukkig wel gezonde lunches met salades en volkorenbrood de afgelopen dagen