Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Lasagne

Hoe is de speciale pasta van manlief beoordeeld, afro? Vond hij zijn recept voor herhaling vatbaar? 

Heerlijk die pasta van Afrodite's man  . Hij is vast heel normaal op andere gebieden? 

@Jynta: dank, wat een goed idee om weer eens orzo te maken. Dat ga ik voor volgende week op de planning zetten. Of risotto, beiden zijn echt lang geleden alweer. 

@Dewi: volgens mij zou ik heel gezellig bij jou kunnen apéro-en, maar om nou langs te komen voor mijn pasta vanavond gaat wel wat ver... zó speciaal is ie niet! We gebruiken er "plantaardige Boursin" voor, eens kijken of dat ook lekker is. Ivm lactose-intolerant vriendinnetje van frut I is het handig dat soort recepten 'achter de hand' te hebben.

Ik knalde  vleide iets op een bakplaat: aardpeer, wortel, pastinaak, zoete aardappel, ‘gewone’ aardappel, beetje olie en specerijen. Bakte er kipfilethaasjes bij en maakte een beetje hartige yoghurt bij dat geheel. Tegen de tijd dat de oven piepte, was ik uitgehongerd (Nou ja das overdreven) en uitgeyogaat). Lange avond nog te gaan, Yay. 

Hahaha ja mijn man is verder heel normaal. Die kinderlijke eetvoorkeur vind ik ergens ook wel vermakelijk. Zolang ik het maar niet hoef te eten. Hij vond het inderdaad erg smakelijk. Hij deed er zelfs mayonaise en ketchup bij...   

Vandaag een simpele curry van kip, bloemkoolrijst, paprika, kikkererwten, kokosmelk, een beetje gewone rijst en wat naanbrood. Zonder frikadel, gelukkig. 

Teigera schreef op 26-03-2025 om 17:36:

@Dewi: volgens mij zou ik heel gezellig bij jou kunnen apéro-en, maar om nou langs te komen voor mijn pasta vanavond gaat wel wat ver... zó speciaal is ie niet! We gebruiken er "plantaardige Boursin" voor, eens kijken of dat ook lekker is. Ivm lactose-intolerant vriendinnetje van frut I is het handig dat soort recepten 'achter de hand' te hebben.

Ik ben benieuwd naar de plantaardige boursin. Volgens mij zijn de Fransen nog niet zo plantaardig ingesteld, vooral niet niet in zo'n Limousin-kuddenrijk gebied als hier. Maar mocht je zin/tijd/gelegenheid hebben voor een apéro bij ons, je bent van harte welkom. Jullie allemaal, trouwens.

Afro, ik kan jouw man best begrijpen. Ik ben (guilty pleasure) dol op frikandellen. Maar die kennen ze hier niet. Als we over een paar weken weer in Nederland zijn, ga ik me weer te buiten . Met ketchup, NIET met die vieze zoete curry!!

We gaan in mei naar Nederland en dan nemen we frakandellen en Kroketten mee naar huis….Heerlijk….We kunnen ze ook in een winkeltje op  50 km afstand bestellen..maar daar zijn ze erg duur.

Ik eet vanavond een broodje. Heb na mijn werk nog een vergadering. 

Ik maak vanavond spaghetti carbonara met een salade 

Frikandellen vind ik dus echt niks aan. Nooit gevonden ook. Dat zou ik als ik in een ander land zou wonen niet missen. 

Weet nog niet precies wat we vanavond eten, ga zo eerst even boodschappen doen voor ik om 11 uur ga werken. 

Ik heb man de opdracht gegeven om een ovenschotel te maken met ravioli, paprika, gehakt en tomatensaus. Oh en kaas uiteraard. Vanochtend heb ik het recept uitgeschreven, moet te doen zijn voor hem. 

Ik slinger zo de slowcooker aan voor thaise kip. Naar dit recept maar dan dus met kip ipv kalkoen https://www.eetspiratie.nl/thaise-kalkoen-uit-de-slowcooker/
Ik maak er zure komkommers bij en rijst. 

@teig, ik maak vaak dit recept met orzo, altijd een succes en erg makkelijk: https://www.eefkooktzo.nl/orzo-met-kip-en-spinazie/

Hamlapje met chili bonen

Vergadering is afgezegd….. Maak dus maar Spaghetti met citroen room dopperwten saus, met  voor de liefhebbers een cordon bleu. ( laatste moeten op).

rijst met een tomatenprutje met kip en wat groente

Het werd flatbread met kipkebab, tomaat komkommer en sla en knoflooksaus van opgeklopte cottage cheese.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.