Eten
GeorgieBrown
22-12-2024 om 20:41
Jee Kaatje, dat is heftig. Goed te horen dat je enigszins aan de beterende hand bent.
Ik maakte een soort dahl /dahlsoep.
Dolfje
23-12-2024 om 07:22
Hier vandaag krieltjes en groenteballetjes uit de airfryer. Erbij spinazie.
Koreveen
23-12-2024 om 09:02
Kaaat, fijn dat je er weer bent. Klinkt heel heftig. Succes met je herstel
Zaterdagavond leuk dansfeestje gehad. Goede bodem gelegd met friet en een kroket
Gisteren 2 kliekjes uit de vriezer getrokken: kip tandoori en kip biryani. Was lekker
Vandaag saunadagje met lief. Lekker relaxen. Wordt waarschijnlijk een simpel soepje met brood vanavond.
afrodite05
23-12-2024 om 11:34
Lekker, Koreveen! Zweet-ze
Ik maak vanavond kip kerrie met spitskool en rijst. Oh en wat restjes appel gaan er ook nog door.
Ted68
23-12-2024 om 11:47
Kaatje, wat heftig!
Hier sneeuwt het. Heb net alle boodschappen voor de feestdagen gedaan. ( wat was het weer druk!).
We eten rijst met tandoori chicken...
Teigera
23-12-2024 om 11:49
Heerlijk Koreveen, een saunadagje. Geniet ervan.
Ik ben gewoon aan het werk vandaag, of nou ja, niet helemaal gewoon want alles ligt wat stil deze twee weken. Tijd om achterstallig werk op te ruimen en vooruit te werken! Dus dat is wel prima.
Vanavond eten we paratha's, dat hebben we nog nooit gegeten maar gaan we eens proberen. We serveren ze naast een tikka massala (pot van Sharwood, ga niet zelf uitgebreid aan de slag vandaag) met spinazie, vega kipstuckjes en rode paprika.
GeorgieBrown
23-12-2024 om 12:58
Boodschappen binnen ✔️ Alleen morgen nog even de bestelde vis ophalen.
Ik ga zo deeg maken voor focaccia voor woensdag.
Voor vanavond moet ik het nog even bedenken. Maar waarschijnlijk iets curry achtig, want ik heb genoeg groente in huis.
Dewi-Sri2
23-12-2024 om 17:40
Och Kaat, wat een narigheid allemaal! Ik hoop dat je herstel goed en snel gaat voortzetten.
Hier vanavond iets simpels. Voor echtgenoot heb ik een stukje bavette (hoop ik) uit de vriezer opgedoken, en ik hou het bij calamares uit de airfryer. Ik maak er wel iets sla-achtigs bij. Heb nog een hoop broccoli en chinese kool. Hoe doen frietjes het bij jullie in de airfryer? Bij mij wordt het één grote slappe hap, maar dat kan ook aan de beruchte Franse friet liggen. Ze schijnen knapperige friet hier (regionaal?) gewoon niet lekker te vinden.
Morgenochtend gaan echtgenoot en ik vroeg boodschappen doen, want ik wil de fruits-de-mer zo vers mogelijk hebben. Wat er nog is dan, want ik heb dit jaar niks besteld. Het leek me wel leuk om gewoon een keer te kijken wat er is op zo'n moment en daar wat mee te doen.
Friezinnetje
23-12-2024 om 18:38
ik had voor morgenavond een pan italiaanse tomatensoep gemaakt en daar heb ik al een kom van gegeten.
Kaaaaaaaatje
23-12-2024 om 19:14
Gisteren gingen we gourmetten want dat vinden de kinderen zo leuk. Ik ben er echt niet voor gemaakt, want ik vind het dus vooral verschrikkelijk en als mijn lief boodschappen doet allemaal ook vreselijk inspiratieloos.
Vandaag zijn de kinderen alvast naar opa en oma gegaan om daar te logeren voor de kerst en aten wij een restje van de geroosterde groentes.
Kaaaaaaaatje
23-12-2024 om 19:15
@Teig, hoe waren de paratha's? Ik zag ze voor ik ziek werd ook wel voorbij komen op instagram en was al benieuwd.
Ted68
23-12-2024 om 20:16
Dewi:friet maak ik niet in de airfryer.... Die gaan in de frituur..... Ik maak wel zoete aardappel frites in de airfryer.
MijnNaamIsHaas73
23-12-2024 om 21:10
Bij mij wordt friet uit de airfryer wel knapperig Dewi. Ik neem altijd de voorgebakken uit de koeling, maar dat heb je daar waarschijnlijk niet?
Wij aten een Aziatische roerbak met een beetje kip en veel groenten en shi take en rijst. Voor de kinderen zelfmaakwraps. Vandaag alle boodschappen binnen, ik vond het nog best meevallen in de winkels. Alleen de hele foelie was op. Ik weet ook eindelijk niet wat dat is, ik heb nog een potje poeder staan, gebruik dat wel voor de ragout.