Eten
Ted68
20-12-2024 om 19:09
Maak een salade,met eendenborst in sinaasappelsaus. Kerstboodschappen doe ik maandag. Heb nu 6 dagen vrij...
Dolfje
21-12-2024 om 09:00
Wij gaan vandaag naar een evenement bij en met vrienden. Blijven daar slapen en eten daar. Geen idee dus nog wat we krijgen maar het is altijd lekker en gezellig.
Teigera
21-12-2024 om 11:15
Lekker Ted68, 6 dagen vrij! Ik werk maandag en dinsdag nog wel, maar ben dan 5 dagen vrij. Ook fijn.
Om de Kerstvakantie feestelijk in te luiden gaan we vanavond naar een lichtjes-evenement, ook zeker gericht op kinderen, ben benieuwd wat ze ervan vinden. Oudste vindt het donker soms wat eng, aan de andere kant, we zijn samen. We eten daarom vroeg, nasi met roerbakgroenten en hamlappen in zoetpittige saus, en een toetje/lekker zoet hapje is daar vast wel te scoren.
Ted68
21-12-2024 om 11:26
Ben vandaag met een grieperig hoofd opgestaan.... Maar maak ondanks dat een lammgigot. Met aardappeltjes, en de stoofgroenten die bij hetlamm gaan.
MijnNaamIsHaas73
21-12-2024 om 11:57
Wij eten vanavond nasi, met een gebakken eitje erbij. Nu al zin in haha
GeorgieBrown
21-12-2024 om 13:05
He bah, Ted, jammer dat je niet fit bent nu je vrij bent.
Veel plezier vandaag Dolfje en Teig.
Gisteren werd het fried rice met groente (bloemkool, champignons, boontjes, wortel, lente ui, koriander).
Vanochtend bouillon getrokken. Ga ik vanmiddag of morgen soep mee maken. Ws. minestrone, want heb nog steeds veel groente.
Vanavond ga ik uit eten met een vriendin. Weer naar de dim sum tent waar ik laatst ook een keer was. Want ik heb het hele weekend nadat ik daar had gegeten gedroomd over 1 van die dim sum.
Kaaaaaaaatje
21-12-2024 om 16:18
Ik rooster vandaag pompoen, bietjes en kikkererwten in de oven met een honing, kaneel, komijn marinade. Daarbij couscous en worstjes. Voor de kinderen maak ik wat komkommer en wat mais en dan mogen die een eigen bordje. En vooruit omdat ze zo lief zijn bakken we ook een beetje haloumni erbij.
Dit is een behoorlijk overwinning, want ik heb maanden niet gekookt. Begin augustus Corona gekregen, en vervolgens vanaf begin september helemaal naar de getver van de post-covid. Herstel ging een tijd heel moeizaam, maar sinds ik aan de schildkliermedicatie ben (want die bleek het niet zo goed te doen), en ik meer zittend rust (want ik bleek niet misselijk van de post-covid, maar van de maagzuur...) gaat het een stuk beter met me en begin ik me langzamerhand wat meer als mezelf te voelen.
Ik kon heel lang ook niet op een scherm, maar dat lukt nu weer een beetje. En koken lukte ook heel lang niet, maar het lukt nu weer goed om wat dingetjes voor te bereiden voor het avond eten dus dat is ook heel fijn.
Friezinnetje
21-12-2024 om 16:29
ik heb nog wat gevulde ravioli en daar maak ik een champignonroomsaus bij met wat spekjes erdoor.
afrodite05
21-12-2024 om 19:18
Dolfje schreef op 21-12-2024 om 17:23:
Getver Kaat wat een ellende!
Daar sluit ik me bij aan. Wel fijn dat je weer aan het opkrabbelen bent.
Ted, beterschap!
Ik heb vanavond gemaakt wat ik gisteren had gepost. Dat lukte gisteren niet, want we hadden geen aardappeltjes en die zijn vrij essentieel bij een aardappelovenschotel. Gisteren werd het uiteindelijk een curry met bloemkool, kikkererwten, kipgehakt, kokosmelk, rijst en naanbrood.
Teigera
22-12-2024 om 09:42
Jeetje Kaaaat, wat heftig zo'n tijd en dat het zo lang geduurd heeft. Fijn dat je wel weer iets opkrabbelt nu, al lees ik dat het nog niet zoals 'normaal' is. Dus duimen we dat je herstel zich doorzet .
Frut I en ik hebben gisteren een slowcooker erwtensoep gemaakt. Dat wilde ze graag leren. Erwtensoep eet je altijd pas na een dagje laten staan, heb ik altijd geleerd, dus we eten het vanavond. De rest gaat de vriezer in voor een andere keer.
Dolfje
22-12-2024 om 10:05
Wij aten gisteren soep met stokbrood bij de vrienden en een erg lekker toetje. Daarna na het evenement waar we waren chips en teveel bier
Vandaag weer naar huis, heb sowieso nog een k&k quiche en soep.
MijnNaamIsHaas73
22-12-2024 om 19:20
Wat heftig Kaaaaaaaatje, hopelijk zet je herstel goed door en word je weer helemaal de oude!
Wij aten een biefstukje met ratatouille en aardappelkroketjes.