Eten
Dewi-Sri2
19-12-2024 om 18:13
Wat leuk, Moos, die band van jou! Wat voor muziek doen jullie? En... heb jij nog wel eens tijd om te slapen ?
Naminokurashi
19-12-2024 om 18:28
Ik had hamburger zonder broodje met sperziebonen.
Alleen vannacht nog nachtdienst en dan vakantie tot 6 januari. Bedrijf is dicht deze 2 weken. Ben wel toe aan vakantie
Dolfje
19-12-2024 om 18:42
Ik heb voor kerst nog niet veel in huis. Nu gaan we kerstavond naar mijn moeder dus niks nodig.
Voor eerste kerstdag bij schoonouders heb ik wat bladerdeeghapjes uit de diepvries. En iets van toastjes of zo haal ik nog.
Tweede kerstdag is de super hier gewoon open volgens mij. Zal morgen eens kijken voor de zekerheid.
afrodite05
19-12-2024 om 19:18
Onze kerstboodschappen komen zaterdagavond. Ik bestel sinds halverwege de zwangerschap zo'n beetje, gewoon geen tijd om ergens tussendoor de weekboodschappen te gaan halen. Ik zou niet weten wanneer ik dat moet doen. Even tussendoor iets halen om de hoek (nouja, iets meer dan een hoek, het is 10 min lopen) lukt nog wel samen met zoon, maar ik heb geen zin in gedoe in de supermarkt. Zoon krijgt genoeg van het huishouden mee met de kleine boodschappen en de klusjes in huis. De droger is zijn lievelingsapparaat, dat ding krijgt meer kusjes dan ik... Maar goed, koken dus. Oh en de bezorgkosten waren maar 1,70, ik kies altijd het goedkoopste bezorgmoment.
Wat eten wij vandaag? Nou, ik had tuinbonen met aardappelen en cordon bleu op het menu gezet. Man had alleen krokante kipburgers ontdooid, beetje jammer. Gelukkig was ik op tijd thuis, hij wilde net een bloemkool slachten die ik juist voor een curry had bedacht.
ToetieToover
19-12-2024 om 22:42
Ik ben nog niet aan de kerstboodschappen toe. Eerst komend weekend maar eens doorkomen, we krijgen extra eters erbij. En ik weet dat het grote eters zijn! Dus ik kan nog niet ‘over het weekend heen’ kijken op kookgebied.
Morgen maak ik alvast een kruimel-haverkoek met bosbessen, een castagnaccio met rozemarijn en een flan met karamel. De groep krijgt verder iets Mexicaanserigs, ik ben van plan om allemaal bakjes op tafel te zetten met gekruide mais/bonenmix, cornbread, kipgehaktballetjes, geraspte kaas, tortilla chips, crème fraîche, salade met avocado, ijsbergsla, ingelegde uiringen, hartige yoghurt, en wat ik allemaal nog meer verzinnen kan.
Vandaag aten we opgebakken stoofvlees met hartige yoghurt en spicy zoete aardappelen, gebakken in de oven. Kropsla erbij.
En verder hetzelfde als eerder, groene groenten met noedelknotjes enzo, daar had ik een hele berg tegelijk van gemaakt.
Dolfje
20-12-2024 om 07:00
De komkommer die bij picnic zat was eigenlijk meteen al matig dus daar maak ik straks tzaziki mee en erbij kipkebab en flatbread. Heb ook nog geraspte wortel dus dat gaat er ook bij.
Moosey
20-12-2024 om 07:38
Dewi-Sri2 schreef op 19-12-2024 om 18:13:
Wat leuk, Moos, die band van jou! Wat voor muziek doen jullie? En... heb jij nog wel eens tijd om te slapen ?
Jawel hoor, ik slaap best veel (ik hououou van slapen) maar inderdaad, deze week was t wel een beetje karig..
t Is heel leuk, ik ben bij de band gekomen via collega’s en het zijn dus allemaal kinderen van eind twintig Dus het feit alleen al dat ze er een ouwe taart als ik bij willen is al leuk. Maar we hebben ook nog een redelijk overeenkomstige muzieksmaak, we spelen allerlei goeie popliedjes uit zo ongeveer de hele pop geschiedenis (Toto, Lenny Kravitz, Amy Winehouse) maar ook wat foutere dingen die toch heel lekker zijn (Miley Cyrus, Abba, No Doubt) Ik doe backing vocals en een paar liedjes bas.
En Irma, lief is professioneel muzikant, die speelt (nou ja, sinds Corona en z’n ziek zijn ligt het een beetje stil) met allerlei formaties, ook veel in theater. Ik ben slechts een welwillende amateur
Goed, tot zo ver het andere leuke onderdeel van het leven, terug naar het ene: gister was ik een beetje moe en haalde ik supermarktpizza’s, die prima te hachelen zijn. Verder kocht ik alvast ingrediënten voor mijn kerststollen die ik maandag ga bakken. Dat waren de kerstboodschappen ook meteen denk ik We zijn wel 1ste in de avond thuis (maar na copieuze kerstborrel met de familie) en tweede overdag (s avonds naar vrienden) maar ik denk niet dat we daarvoor nog iets overhoop halen. Misschien zo’n pak kleine afbakbroodjes voor brunch op tweede, dat vind ik altijd wel feestelijk.
En de vrienden zullen wellicht wel met een toetjesverzoek komen, maar dan breng ik dinsdag wel wat restjes van werk mee waarmee ik wat flans.
irmaladouce
20-12-2024 om 11:01
Leuk zeg, Moosey!
Ik heb aan het eind van de middag de jaarlijkse kerstborrel van het werk. Daarna ga ik met man uit eten voor mijn verjaardag. Ik geloof dat hij een nieuw Thais restaurant heeft gereserveerd.
afrodite05
20-12-2024 om 12:56
Gefeliciteerd Irma!
Ik typ met een slapend/ziek mannetje op de arm, zodra ik hem neerleg,wordt hij wakker. Dus dan maar even zo.
Qua eten had ik iets bedacht dat wij Hollandse ratjetoe noemen. Eigenlijk is het een soort ovenschotel met gehakt, aardappelen, creme fraiche en kaas. Erbij gebakken courgette, champignons en een restje broccoli.
GeorgieBrown
20-12-2024 om 13:40
@Teig, @hitster . You go!
@Moos,mooi dat het een succes was! Ik wil ook naar je band komen kijken!
Even denken waar ik qua diners was gebleven. Maandag gingen we uit eten bij een Fransig restaurant. Ik had vooraf gebakken coquilles met Noilly Prat saus en daarna gamba's met aioli, frietjes en fransige sla met vinaigratte. Was lekker. Dinsdag aten we smoor van bloemkool, witte rijst, atjar van komkommer en nog wat sambal goreng tempeh die ik nog had. Woensdag kookte Brown, een variant op pasta genovese met boontjes en aardappel en ipv traditionele pesto (bij gebrek aan basilicum) een soort walnoten 'pesto' met peterselie. Gisteravond trok ik een bakje tomaten (met linzen?) soep uit de vriezer. Kon niet meer helemaal herinneren wat 't precies was, maar was lekker (genoeg).
Zo meteen ga ik naar de visboer om vis te bestellen voor 2e kerstdag. Heb diners soort van bedacht, dus kan het weekend wat dingen inslaan. Heb niet super veel nodig en het meeste kan ik wel een tijdje goed houden.
Voor vanavond moet ik nog iets bedenken. Maar ik heb nog champignons, boontjes, bloemkool. Mss maak ik een curry. Of iets van laksa ofzo.
Teigera
20-12-2024 om 17:04
Gefeliciteerd Irmaladouce!
Hier wel al bezig met de kerstboodschappen. De vriezer en koelkast zijn aardig vol. Tussendoor moet er natuurlijk ook nog gegeten worden . Lief kookt Kerstavond 3 gangen, 1e Kerstdag krijgen we eters en gaan we gourmetten, 2e Kerstdag brunchen bij m'n familie en in de avond kook ik 3 gangen. Verder idd gezellige scones gehaald en broodjes in de vorm van kerstbomen, ieder jaar vinden de frutjes dat zo leuk.
Vanavond een spinaziekaasrondo, sperziebonen en gebakken aardappeltjes. Simpel agv-tje. Voor toe heb ik griesmeelpudding gemaakt.
Naminokurashi
20-12-2024 om 17:11
Ik heb een maaltijd salade.
1e kerstdag is brunch bij mijn ouders, 's avonds heb ik een rollade die ik dinsdag al ga braden. Ik weet niet hoe laat ik 1e kerstdag weer thuis ben en of ik überhaupt nog energie heb om dat te gaan braden. Wat er overblijft is voor 2e kerstdag.
Met oud en nieuw doe ik beenham en wat daar van overblijft is voor 1 januari.
Oh ja, toetje is 1 persoons bakje met chocolade mousse van de Aldi
Dewi-Sri2
20-12-2024 om 17:25
Van harte Irma, maak er een leuke avond van!
Ik heb een heel makkelijke avond, want we hebben vanmiddag heerlijk gelucht in een erg leuk stadje in de buurt. Nou ja, op 35 km afstand, maar daar rij je dus zo 3 kwartier over. Ik had een kruising tussen bouillabaisse en een salade. Klinkt raar, maar het was heerlijk, alleen smaakte alles naar de soep/saus. Te weinig variatie, maar als voorgerecht zou het geweldig zijn. Echtgenoot had vooraf gepocheerde eieren in een soort sojasaus met groentedingetjes, en als hoofd een heel mooi stukje Limousin-rund met frietjes. Aan malligheden als groente doen ze daar bij het hoofdgerecht niet. Aardappel is groente, dus wat zeur je nou.
Vanavond dus het restant van de nasi voor echtgenoot, en ik bepaal me lekker tot brood, of misschien alleen maar beschuit. Na zo'n lunch heb ik het wel weer even gezien.
Ik zag bij de Hyper U dat de zeeduivel ernstig in de aanbieding is. Ik ga er morgen toch maar even langs.
MijnNaamIsHaas73
20-12-2024 om 18:49
Gisteren at ik met collega's bij een Chinees restaurant. Vooraf wontonsoep en dimsum en als hoofdgerecht deelden we verschillende gerechten. Was lekker
Vandaag aten we kaasfondue om de vakantie feestelijk at te trappen.
Kerstavond gaan we gourmetten. Eerste kerstdag maak ik het voorgerecht en tweede maak ik een pan ragout voor bij de lunch. Moet alle boodschappen nog doen en het voorgerecht ook nog bedenken.