Eten
Teigera
18-12-2024 om 09:12
Ahhh wat feestelijk voor je zoon Afrodite. Zo schattig.
Gefeliciteerd hier nog met de onlangs jarige kinderen binnen dit topic!
Ik had gisteren kerstlunch en kerstborrel I. Morgen nog kerstborrel II en dan ben ik wel klaar. Allemaal werkgerelateerd overigens. Het Nieuwjaarsontbijt ga ik overslaan. Vanavond maakt lief orzo met spinazie, tomaatjes en Parmezaan.
Moosey
18-12-2024 om 09:42
Ik had gister het eerste officiële optreden met mijn band Het was ontzettend leuk, er waren heel veel bekenden van ons en de hele tent ging uit z’n plaat. Zo leuk. Vooraf aten we een hele goeie roti, met tempeh en boontjes en een pittig aubergine-spullie. Heel lekker.
afrodite05
18-12-2024 om 19:53
Hier weer een drukke dag. Allemaal gelukkig iets beter, of beter genoeg om naar werk/kinderdagverblijf te gaan.
Ik had een "kerstborrel" met mijn mentorklas. Ik zorgde voor de (fris)drank, de kids zouden allemaal iets te eten meenemen. Maar ja, pubers... een groot deel had wel iets mee: pakken kerstkoekjes, stokbrood met dips. Een jongen (boom van een vent) kwam met 4 tupperwaredozen vol met baksels, zijn moeder vond het helemaal leuk en had zich uitgesloofd. Schattig. Uiteindelijk kwamen ook leerlingen van andere mentorklassen bij ons buurten, omdat het bij ons zo gezellig was
Na de "borrel" snel zoon opgehaald en hem culinair verwend met aardappelpuree, wortel uit pot, maïs en augurk. Allemaal zijn lievelings... Toen hij op bed lag, heb ik de boemboe voor nasi in daadwerkelijke nasi omgetoverd. Erbij een gebakken eitje, een simpel bakje kipsaté en wat randzaken als kroepoek, seroendeng, atjar. Het was allemaal prima, maar ik ben ook blij dat deze dag vol rennen voorbij is.
MijnNaamIsHaas73
18-12-2024 om 21:24
Dat klinkt gezellig Afrodite!
Hier had jongste kerstdiner op school. Ik maakte een grote pan tomatensoep, die viel goed in de smaak werd me verteld.
Ik maakte voor ons een vistaart
ToetieToover
18-12-2024 om 22:24
Ah, de kinder-kerstdiners! 🎄
Hier aten we aardpeer-aardappelgratin met gerookte zalm en knolselderij-mosterdsoep met eidooiers en spekjes.
En een mix van groene groenten (groenekool, spinazie, bimi, groene asperges, snijbonen) noedelknotjes met ‘oosterse’ dressing, gekookt ei, kipfilethaasjes en satésaus.
Jynta1981
19-12-2024 om 06:59
Gister een AVGtje: gebakken krieltjes, sperziebonen en een vegakipding.
Vanavond hebben beide meiden kerstdiner op school en wij eten een restje van het 1 of ander uit de vriezer. Lekker makkelijk.
Jynta1981
19-12-2024 om 07:01
Morgen kook ik voor de buren, de buuf is maandag bevallen. Ze houden van AVG en niet te bijzonder, dus ik maak een preischotel met paprika en gehakt. Die maak ik dus 2x, ook voor onszelf meteen.
Dolfje
19-12-2024 om 07:32
Wij hadden borrel en er stond een prima foodtruck waar je kon kiezen tussen kip, vlees vega en groente etc.
Vandaag eten we " bibimbap"
Koreveen
19-12-2024 om 07:58
Grappig, die kerstborrel Afro.
Het nieuwe restaurant was heel goed. Mooie aankleding, net personeel en natuurlijk heul lekker. Ik had vooraf tonijn tataki met avocado crème, mango, wasabi. Hoofd was eendenborst met pompoen en chiogga biet. We deelden een schaaltje truffel frietjes. Lekker dichtbij dus we zullen vaker gaan.
Gisteren witlof risotto.
Vanavond auf wiederschnitzel met een bakplaat geroosterde bloemkool, wortel en biet met hazelnoten
irmaladouce
19-12-2024 om 08:43
Wat leuk Moosey! Een eigen band! Welke rol heb jij erin? Jouw lief heeft ook een band, toch? Dacht ik begrepen te hebben ?
Gisteren maakte ik voor de overgebleven pitas van maandag gegrilde groentenlarestjes. Er kwam nog humus bij en sla, tomaatjes. Was prima.
Voor vanavond moet ik nog beslissen. Gnocchi met kerstomaatjes, gorgonzola en eigen walnoten of bio maiskipfilet met gemengde sla en ovenfriet. Of, als JV vanavond al thuiskomt, allebei...
Teigera
19-12-2024 om 08:47
Jynta1981 schreef op 19-12-2024 om 06:59:
Vanavond hebben beide meiden kerstdiner op school en wij eten een restje van het 1 of ander uit de vriezer. Lekker makkelijk.
Same! En nog makkelijker, beide frutjes hebben hetzelfde gerechtje gekozen voor op het kerstdiner. En, omdat ík op een kerstborrel dien te verschijnen, moet lief het geheel even regelen dus ik kom er makkelijk vanaf dit jaar.
Dewi-Sri2
19-12-2024 om 18:06
Ik zou gisteren eters krijgen en had besloten gewoon nasi goreng te maken. Als Nederlanders in Frankrijk die niet graag koken maar wel graag eten, vonden ze dit een heerlijk idee. Ik heb dus de dag ervoor vast de rijst gekookt. Helaas belden ze af wegens ziekte, "maar misschien morgen". Helaas, vandaag weer niet, en ik durf de rijst niet langer te bewaren, dus vanavond eten echtgenoot en ik nasi goreng. Echtgenoot blij, ik ook.
Zijn jullie je kerstboodschappen al aan het bestellen? Waar ik woon is dat geen doen, bezorgen kost een godsvermogen wegens de afstanden. Bovendien heb ik het makkelijk dit jaar: niet veel nodig. Wat langoustines, schelpjes en coquilles, mousse de canard (voor iets anders natuurlijk), en ik ben heftig op zoek naar een lekker toetje. Wij eten nooit toetjes dus zijn niet verwend. Verder heb ik vrijwel alles in huis voor 3 dagen. Blij toe, want met die verbouwing heb ik wel andere dingen aan mijn hoofd.