Eten
Teigera
16-12-2024 om 15:39
Teigera schreef op 16-12-2024 om 07:49:
Oei Afrodite, hele huis ziek, dat is onhandig. Beterschap gewenst!
Vanavond wordt het een snelle wok met paksoi, noedels, rode paprika, kip en courgette. Hap-snapmaandag dus iedereen moet overal naartoe .
Kwam er net achter (toen ik eenmaal in de prive-agenda had gekeken) dat er helemaal geen hap-snap is vanavond. Sport van frut I heeft al kerstvakantie vandaag. En mijn hobby speelt zich nu tijdelijk af op de maandagavond, maar in het nieuwe jaar terug naar de dinsdagavond. Dat geeft weer even lucht.
@Dolfje: dank voor het delen van de hartige muffins met amandelmeel. Heb er vanmiddag mee geluncht, heel smakelijk!
Dolfje
16-12-2024 om 15:42
Teigera schreef op 16-12-2024 om 15:39:
[..]
@Dolfje: dank voor het delen van de hartige muffins met amandelmeel. Heb er vanmiddag mee geluncht, heel smakelijk!
Leuk!
ToetieToover
16-12-2024 om 21:34
Teigera schreef op 15-12-2024 om 19:25:
Gisterenmiddag bakte ik de "koolhydraatarme hartige muffins" die Dolfje laatst postte. Ik moest nog amandelmeel opmaken dus dat kwam goed uit, en het leek me een lekkere lunch voor later deze week.
Nu staan er hartige scones met rode pesto, kaas, pijnboompitten, zongedroogde tomaat en basilicum in de oven. Heb dinsdag op werk een gezamenlijke lunch, waarbij iedereen iets mee moet nemen. Morgen overdag en in de avond geen tijd hiervoor, drukke dag - zo is het ook goed.
Dat brengt mij op een goed idee: voor mijn dochters bakte ik vroeger macaronimuffins van restjes macaroni en die vonden ze zó lekker, dat ze die zelf wilden leren maken en ze kookten er speciaal macaroni voor. Glutenvrije, uiteraard. Kan ik wel weer eens maken.
Vandaag was het falafel met een salade van kropsla en rucola met knoflooksaus en daarbij nóg een salade met tomaat, komkommer, paprika en feta.
De andere maaltijd was linzensalade met een deel van de feta-komkommer-paprika enzovoorts-salade plus gerookte amandelen.
afrodite05
16-12-2024 om 22:22
In dit goddelijke huis ( ) (op de Olympus?!) heerst nog steeds halve ziekte. Man (Zeus?) en ik zijn nog steeds misselijk, met hier en daar een opleving en daarna weer een terugval. Zoon (Herakles? Ik heb de Griekse mythologie niet meer zo helder, wie was de zoon van Zeus en Afrodite?) heeft de hele dag niet veel anders gegeten dan ontbijtkoek en erwtjes, hoewel er ook wel wat fruit in is gegaan. Ik heb toch maar die pasta pesto gemaakt, maar dan zonder de kip. De pesto was flink pittig, misschien een te grote knoflookteen gebruikt. Die knoflook proef ik ondanks een smintje en 2x tanden poetsen nog steeds... Hopelijk is morgen alles weer beter.
Jynta1981
17-12-2024 om 06:54
Hoe is het in de ziekenboeg Afro?
Gister aten we boerenkoolstamp, maar dat eten de kinderen zo slecht dat het eigenlijk de irritatie niet waard is. Erbij een balletje gehakt of stukje rookworst.
Vanavond gaan we eten bij de pizzeria, want oudste is jarig! 🥳
Ted68
17-12-2024 om 07:44
Vreselijk,de hele familie ziek... Beterschap Afrodite....
Vanavond karbonade, met rostikroketten en doperwten en sla...
Dolfje
17-12-2024 om 08:26
Gefeliciteerd Jynta!!
Ik heb een bakje dahl uit de diepvries gehaald, erbij naan, chutney en een gebakken ei.
irmaladouce
17-12-2024 om 08:50
JV was verguld met de biryani die ik zaterdag voor zijn verjaardag maakte (hij was pas gisteren jarig). Was ook weer heerlijk gelukt. Man maakte een Indiaase wortelsla bij die ook erg lekker was. Vooraf idd K&K samosa’s e.d. en toe affogato met chocoladeijs.
Op naar de volgende verjaardagen (vrijdag moi, ik denk dat we maar uit eten gaan - na de kerstapéro van werk) en verkering van JV (1 dag later, daar hoef ik niets speciaals voor te organiseren, enkel een cadeautje) en de eindejaarsfeesten… pfff… I ♥️ December...
Gisteren maakte ik van het lamsvlees dat ik niet gebruikte voor de biryani een snelle (in de snelkookpan !) shoarma-achtige ragout. Die aten we in pita’s met uien, sla en yoghurt-knof-kruidensaus. Was lekker.
Voor vandaag nog geen inspi. Ik denk dat het een héél simpele pasta wordt. Ofzo…
Koreveen
17-12-2024 om 08:52
Ja GB, was Hitster. Superleuk!
Maandag was lief ziek dus ik opende de zak courgette soep die in de No Waste Army doos zat en die was supersmakelijk. Broodje erbij. Lief hield het bij beschuitjes
Vanavond met een vriendin bij een nieuw restaurant in de wijk eten. Zal zo eens spieken op de menukaart. Nu eerst sporten
Teigera
17-12-2024 om 09:36
Oh ja, Hitster, vorige Oudjaarsavond heel veel lol mee gehad. En gewonnen
Vanavond eten we een vega krokante "kip"schnitzel, met gebakken aardappeltjes, een stukje bloemkool dat nog in de koelkast ligt en groente die lief nog gaat halen vandaag. Ik laat me verrassen als ik thuiskom .
MijnNaamIsHaas73
17-12-2024 om 13:44
Beterschap Afro!
Gefeliciteerd Jynte! En Irma ook nog!
Gisteren aten wij ook boerenkoolstamppot. Was niet echt top.
Vandaag wordt er thuis lasagne voor ons gekookt. Ik heb een borrel met hapjes dus ik denk niet dat ik nog eet.
afrodite05
17-12-2024 om 20:04
Hier nog steeds misselijk, maar toch maar gewoon geprobeerd te eten. Ik had nergens zin in en man proeft niks, maar er lagen nog twee "verse" pizza's van de Lidl, een kip/shoarma en een margerita. Dus dat maar ik de oven gegooid. Zoon heeft wel weer goed gegeten van zijn pasta met erwtjes, maar hij had vandaag ook een grote prestatie geleverd in het zwembad (eerste zwemdiploma voor dreumesen "behaald").
Dolfje
18-12-2024 om 08:35
Man en ik hebben elk vanavond de kerstborrel. Man moet er een dik uur voor rijden en ik 5 minuten op de fiets Bij hem is het wel vaak een stuk uitgebreider met eten dan bij ons.
Ik eet voor ik ga nog wel een kom soep oid want ik ga vanmiddag sporten en anders ga ik daar op alle tafels de schaaltjes nootjes leeg eten.