Eten
Dolfje
15-12-2024 om 17:00
Ik heb Chinees besteld, is zo ontzettend lang geleden en heb er al tijden zin in.
Koreveen
15-12-2024 om 17:04
Gisteren gezellig met vriendengroep hilarische muziek quiz gedaan met tunes van tv programma’s en films en daarna intro’s raden van allerlei hits. Tranen in m’n ogen van het aflachen. We hadden Thais afgehaald en dat was heerlijk. Toe verse appel/peren taart door een van de dames gebakken.
Vanavond maak ik uit de Groene Bakplaat spruitjes (voor lief), broccoli (voor mij) met gemarineerde paneer, erwtjes, cashewnoten en mangochutney.
MijnNaamIsHaas73
15-12-2024 om 17:55
Dolfje schreef op 15-12-2024 om 17:00:
Ik heb Chinees besteld, is zo ontzettend lang geleden en heb er al tijden zin in.
Lekker Dolf, geniet ervan!
Ik was gisteren uit eten. Helaas ad hoc gereserveerd in een andere stad en niet echt tijd gehad om goed te zoeken. Wel een toffe plek maar het eten was mwah. Ik had kip met linzen. Volgens de kaart ook met gezouten citroen, juist dat sprak me aan maar vond ik niet terug op het bord (of in de smaak).
Vandaag eten we tomatenrisotto, man staat te koken en ik heb trek.
GeorgieBrown
15-12-2024 om 18:28
Dubbel soep, Moos. Lekker, ramen.
@KV, klinkt gezellig! Was het Hitster? Vrienden van ons hadden het daar ook over. Gaan we daar ook een keer doen.
Ik heb een japansige rijst-salade gemaakt met een blikje makreel, radicchio, lente uitje, en een dressing van mayo met sojasaus en rijstazijn. Ik ga het in roodlof schuitjes doen en toppen met furikake.
Ted68
15-12-2024 om 18:33
Man heeft Tagliatelle gemaakt. Vers.. met een verse sugo....We eten over een half uur....
Dewi-Sri2
15-12-2024 om 18:39
Ik heb vandaag een beest van een dag gehad, dus ik maak het me makkelijk met k&k verse ravioli met kaassaus, en doe daar tegen het schuldgevoel broccoli bij. En misschien wat prei.
Dolfje
15-12-2024 om 18:49
We hebben uiteraard weer veel te veel besteld. Nou ja gaat de diepvries in.
Teigera
15-12-2024 om 19:25
Gisterenmiddag bakte ik de "koolhydraatarme hartige muffins" die Dolfje laatst postte. Ik moest nog amandelmeel opmaken dus dat kwam goed uit, en het leek me een lekkere lunch voor later deze week.
Nu staan er hartige scones met rode pesto, kaas, pijnboompitten, zongedroogde tomaat en basilicum in de oven. Heb dinsdag op werk een gezamenlijke lunch, waarbij iedereen iets mee moet nemen. Morgen overdag en in de avond geen tijd hiervoor, drukke dag - zo is het ook goed.
Dolfje
15-12-2024 om 19:46
Ik wil deze week ook weer een nieuwe voorraad van die muffins maken. Had ze ingevroren en ze smaakten nog goed. Zeker na even oppiepen in de magnetron.
afrodite05
15-12-2024 om 20:11
afrodite05 schreef op 15-12-2024 om 08:17:
Ik maak vanavond speciaal voor zoon pasta met zelfgemaakte pesto, erwtjes en kip. Maar zoon eet al een paar dagen heel slecht, waarschijnlijk last van tanden/kiezen of licht ziekig. Dus wij eten al een aantal dagen speciaal eten dat vanwege hem op het menu staat, terwijl hij er zelf maar drie hapjes van eet. Hopelijk is het snel over, wat het ook is.
Nou, dit feest ging niet door, want ik ben om 1400 naar bed gegaan wegens ziek. Man heeft zoon nog wat proberen te geven, maar dat ging allemaal niet van harte, zei hij net. Ik heb net een droge cracker en een beschuitje met suiker gegeten en kruip weer terug mijn bed in. Hopelijk houd ik dit wel binnen. Man hangt nu ook op de bank. Ik weet niet of hij mannenziek is of dat hij ook iets van zoon heeft opgepikt. Hij is doorgaans netter met niet van zoons lepel eten dan ik, maar het kan ook zijn dat iets van ons eten niet meer goed was, geen idee. Hopelijk morgen weer een stuk beter, allemaal.
Teigera
16-12-2024 om 07:49
Oei Afrodite, hele huis ziek, dat is onhandig. Beterschap gewenst!
Vanavond wordt het een snelle wok met paksoi, noedels, rode paprika, kip en courgette. Hap-snapmaandag dus iedereen moet overal naartoe .