Eten
Dolfje
14-12-2024 om 09:43
Wij gaan een drankje doen eind van de middag in de stad en daar iets van een borrelhap pakken. Voor we gaan kunnen we nog een kom uiensoep eten.
Friezinnetje
14-12-2024 om 10:56
als het goed is heb ik een bakje pastasaus uit de vriezer getrokken.
ToetieToover
14-12-2024 om 11:39
Haha Friez, een diepvriessurprise?
Kaasfondue heb ik nooit begrepen, en ik houd van kaas dus ik denk dat ik niet weet hoe ik dat moet klaarmaken.
Vandaag kook ik voor een grotere groep, dus ik ben al aan de voorbereidingen begonnen. Ondertussen heb ik voor mezelf een snelle nasi gemaakt met snelle satésaus. Lekker! Vriendlief slaapt nog en die heeft beloofd het een beetje schoon te maken dus ik heb alvast opgeruimd. Wat een bende was het hier na een week werken/sporten/studeren/kerstborrels.
Teigera
14-12-2024 om 11:44
Gisteravond vroeg vriendinnetje van oudste of ze mag komen logeren vanavond. Dat mag natuurlijk, maar het meisje is lactose-intolerant dus ik moest even wat plannen omgooien. Wij eten best vaak dingen met room - creme fraiche - kaas. Vanavond wordt het voor mij gnocchi en voor de kinderen pasta, met een vegan sausje met basilicum, erwten en munt (https://zonderzooi.com/2020/12/08/gnocchi-met-pesto-roomsaus-vegan/). Broccoli en pijnboompitjes erbij. Heb lactosevrij toetje gehaald, voor de frutjes heb ik stracciatellakwark, dan moet het goedkomen. Voor morgenochtend American pancakes gehaald, het ging me te ver om zelf lactosevrije pannenkoeken te bakken, maar ze bestaan gewoon k&k.
Ted68
14-12-2024 om 12:14
Mijn kookprins maakt vanavond Giouvetsi: Lamm Keule in citroen , knoflook en tomaten. Met risoni...Heb het lamm net opgehaald bij de slager... moest het bestellen.
GeorgieBrown
14-12-2024 om 14:00
Gisteren toch geen tijd voor de linzensoep. Snelle pasta met spinazie en blauwe kaas gegeten. Soep staat nu op. Het ruikt al heerlijk.
Loulou39
14-12-2024 om 16:51
Teigera schreef op 14-12-2024 om 11:44:
Gisteravond vroeg vriendinnetje van oudste of ze mag komen logeren vanavond. Dat mag natuurlijk, maar het meisje is lactose-intolerant dus ik moest even wat plannen omgooien. Wij eten best vaak dingen met room - creme fraiche - kaas. Vanavond wordt het voor mij gnocchi en voor de kinderen pasta, met een vegan sausje met basilicum, erwten en munt (https://zonderzooi.com/2020/12/08/gnocchi-met-pesto-roomsaus-vegan/). Broccoli en pijnboompitjes erbij. Heb lactosevrij toetje gehaald, voor de frutjes heb ik stracciatellakwark, dan moet het goedkomen. Voor morgenochtend American pancakes gehaald, het ging me te ver om zelf lactosevrije pannenkoeken te bakken, maar ze bestaan gewoon k&k.
Wat lief van je dat je dit doet voor dit vriendinnetje! Recept heb ik overigens opgeslagen (ik ben ook lactose intolerant en altijd op zoek naar leuke recepten), dank je wel 😁!
Hier vanavond spaghetti Bolognese uit de vriezer. Lekker makkelijk en de vriezer moet leeg.
anijsblokje
14-12-2024 om 18:06
Ovenschotel met oa zoete aardappel, pinda, tomatenblokjes, gember, chilipeper en ui....de knoflook ben ik vergeten, realiseer ik me omdat ik het wilde opschrijven.
Moosey
14-12-2024 om 22:31
Vanmiddag geluncht met een zalige vegan ramen in een tentje met leuk gezelschap. s Avonds erwtensoep met lief. Ook lekker.
afrodite05
15-12-2024 om 08:17
Ik maak vanavond speciaal voor zoon pasta met zelfgemaakte pesto, erwtjes en kip. Maar zoon eet al een paar dagen heel slecht, waarschijnlijk last van tanden/kiezen of licht ziekig. Dus wij eten al een aantal dagen speciaal eten dat vanwege hem op het menu staat, terwijl hij er zelf maar drie hapjes van eet. Hopelijk is het snel over, wat het ook is.
Teigera
15-12-2024 om 09:01
@Loulou39: dankjewel voor het compliment, maar in alle eerlijkheid: anders krijgt ze buikkrampen en al, je wil toch niet je gast ziekmaken . Heb bij het recept gisteravond de gekookte erwten door de saus heen gepureerd, ik had overigens geen edelgistvlokken, en ik heb er broccoli bij geserveerd. Tomaten zou ook kunnen. Wij vonden het lekker.
Vanavond wordt het ovenpatat, een frisse tomaten-komkommersalade met Italiaanse kruidendressing en een snack naar keuze (heb nog frikandellen en kroketten liggen).
Dolfje
15-12-2024 om 11:29
Wij aten gisteren nacho's en loaded fries in de stad. En bier. Teveel bier. Wat we vanavond eten weet ik dus nog niet
Friezinnetje
15-12-2024 om 11:30
ik heb een verjaardag vanmiddag en ik denk dat het een broodje hamburger of zo wordt. Voor mij dan zonder broodje