Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik bak een soort van Christmascake met in het beslag rood fruit (cranberry, framboos, kers), pistaches en een heleboel rum en limoncello. Het is hier net een stokerij sinds die in de oven staat  Ik heb niet zoveel tijd om ‘m heel traditioneel te besprenkelen met drank, en ik wil er geen alcohol aan toevoegen (die verdampt nu hopelijk allemaal, diep inademen en je wordt dronken hier!) dus ik ga sinaasappelsap gebruiken. En dan ter afwerking een laagje pistachepasta uit een potje (eventueel gemengd met roomkaas of gecondenseerde melk) en goudspray zaterdag als ik ‘m ga serveren. Wish me luck 

Eten vandaag stond al klaar, heel fijn, want de kerstborreltijd is weer aangebroken. Ik heb twee keer hetzelfde gegeten wegens lekker makkelijk, want ik had het zondag al klaargezet: kip, ei, groenten, rijstnoedels, spicy fishy dressing. 

Ik had een soort van Pre-kerstborrel. Man en kinderen aten soep met tosti's.  Ik vond nog een bakje spaghetti van gisteren in de koelkast dus dat heb ik opgewarmd.  

Wat ambitieus Toetie, die Christmas cake. Wat ontzettend knap van je. Zoiets staat al jaren op mijn lijstje, maar ik heb de moed nog niet gevonden.
Ik hen wel gelezen dat het gebruik van alcohol voor het 'feeden' zorgt dat hij langer houdbaar is, maar dat is natuurlijk ook weer aan meningen onderhevig. 

Nu ik met pensioen ben, ben ik dolblij dat ik van die kerstborrelellende af ben. Vreselijk vond ik het, op 3 jaar na toen ik zulke leuke collega's had dat we bijna familie van elkaar waren. Mooie tijden, maar de eigenaar heeft de zaak onder onze kont weg verkocht. Maar okee, off-topic. Ik kerstborrel thuis wel, met echtgenoot en mijn vrienden.

Ik schaam me haast voor het kinderniveau van mijn weekmenu, want nu komt de topper: aardappelpuree met erwtjes en vissticks uit de airfryer...  ach, als er dan goed wordt gegeten na een dag opvang... 

yette

yette

13-12-2024 om 07:11 Topicstarter

Ik ben vandaag San Francisco in geweest. Vanmiddag wat dimsum gegeten omdat ik door een regenbui wel een eettentje in Chinatown moest induiken - toch? 
En vanavond ben ik met mijn vriend en zijn vrouw Koreaans gaan eten. Geen idee hoe al die gerechtjes heten, behalve de kip: gang nam chicken. Was allemaal erg lekker. Ik plof. 

Oh wat klinkt dat fijn en lekker Yette!

MijnNaamIsHaas73 schreef op 09-12-2024 om 20:57:

[..]

Hartige taart misschien? Moet wel ook in de oven. Alvast gefeliciteerd in ieder geval.

Wij aten vandaag broccoli met rösti rondjes en broccoli een hamburger

Hey dat zou een goed idee zijn geweest. Ik had het niet meer op tijd gezien. Ga ik sowieso binnenkort weer een keer op het menu zetten. Bedankt voor je suggestie  

Op de verjaardag van mijn moeder werd het idd een zuurkoolovenschotel en erbij op de huid gebakken zalm met kappertjes saus. Was lekker en viel goed in de smaak. 

Woensdag hadden we risotto met radicchio en een salade van andijvie met walnoten en zongedroogde tomaten

Gisteren maakte ik vegetarische nasi goreng (had o.a. nog wat spitskool), augurkje erbij, wat gehakte pindaatjes erover. En ik wat sambal goreng tempeh gemaakt. 

Vandaag is het kerstfeestje van mijn werk. Er is daar geen eten (nou ja, mss wat hapjes), dus ik moet van tevoren even iets eten. Ik denk dat ik zo een pan linzensoep maak. Dan haal ik even een broodje voor erbij. 

Ik maakte een uitgebreide wandeling met een vriendin, lekker modderig en drassig, een keer oversteken met een trekpontje, we hebben ons goed vermaakt. Onderweg broodjes uit het vuistje, al lopend, want een bankje leek ons echt te koud. 
Vanavond kaasfondue: ik ga maar eens aan de slag. Gehaktballetjes, broccoli, bloemkool, nacho's, komkommer, tomaatjes, brood. Lijkt me genoeg!

couscous met kip en diverse groente met kerrie

Vanavond wordt het gewoon brood met iets warms, want vanmiddag hebben we verschrikkelijk lekker buiten de deur geluncht. Vooraf witlofsalade met Périgord-noten (walnoten dus), honing en een heerlijke mousse van Bleu d'Auvergne, hoofd was eendenborst op z'n aziatisch met zoete-aardappelpuree (ben ik niet dol op, maar deze was best lekker) en toe voor de één crème brulée met chartreuse en voor de ander een amandeltaartje met appel en slagroom. We zaten bomvol en eigenlijk nog wel een beetje, ik neem nooit toetjes. Ik kreeg een standje van onze ober (we kennen elkaar intussen) dat ik mijn takje peterselie niet had opgegeten . Ik hou hun kaart in de gaten tijdens de feestdagen.

Teigera schreef op 13-12-2024 om 17:27:

Vanavond kaasfondue: ik ga maar eens aan de slag. Gehaktballetjes, broccoli, bloemkool, nacho's, komkommer, tomaatjes, brood. Lijkt me genoeg!

Oh, lekker Teig, ik ben jaloers! Waarom lust echtgenoot nou geen kaasfondue??? Ik zie het hier ook nooit op restaurantkaarten staan . En het is me te veel werk en te overdreven om het zelf te maken voor 1 persoon.

Vandaag was het druk opmijn werk...moest met leerlingen naar een zelfgeorganiseerde rondleiding in een instituut waar ik lang gewerkt heb...Inclusief middag eten.  Dus vanavond salade en een gevulde paprika.

Vandaag supergezellige kerstborrel op het werk gehad. Goed gegeten bij de food trucks: falafel en een hamburger. Toetje mjummie poffertjes
En het er daarna afgedanst. Heb er zere voeten van. Waarom trok ik nou hakken aan???

Ik was alleen met de kinderen en maakte broodje hamburger met friet. Voor het eten knaagde ik een klein zakje worteltjes weg met humus daardoor at ik minder friet, dat werkte wel goed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.