Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier is het nog steeds wat ongeïnspireerd allemaal. Maar wel  maakte ik een keer kleine Turkse pizzas (van wraps, volgens Jamie - beïnvloed door yette laatst ?). Die vielen erg in de smaak. Zondag maakte JV als lunch goede hamburgers with all the trimmings. En verder aten we K&K paddenstoelenravioli met paddenstoelen-spinazie-roomsaus en kaas uit de oven. Gisteren hapsnapperig gerookte zalm, avocado, gekookte eieren, toast en sla.

Voor vanavond nog geen idee. Mijn hoofd zit te vol met het menu voor zaterdag. Dan vieren we JV's verjaardag. En i.p.v. uit eten wil hij graag dat ik Pakistani lamb biryani maak.

https://www.saveur.com/article/Recipes/Pakistani-Lamb-Biryani/

Dat is heerlijk, maar wel  arbeidsintensief. Ik moet er ook nog voor- en bijgerechtjes bij verzinnen en een toetje. Voorgerecht wordt wsch K&K samosa's/pakora's/bahji's... En ik wilde deze spinazie als bijgerecht doen. 

https://www.saveur.com/article/recipes/palakoora-vepadu-andhra-style-sauteed-spinach/

Maar dat kan nog veranderen. Verder K&K naan, papadum, chutney, raita... dat soort werk.

Ik heb dus intens veel zin in een citroenmeringuetaart... Misschien ga ik daar dit weekend mee aan de slag. Tot zover mijn brainfart.

Ik maak vanavond kipragout met rijst en sperziebonen. Of nouja, die kipragout heb ik maandag al gemaakt, want de verpakking kipfilet was open/kapot bij bezorging, dus ik heb de boel meteen maar verwerkt. Vanavond dus een makkelijke maaltijd, want ook de rijst heb ik voorgekookt in de diepvries liggen.

Verse worst op een roomboter puntje

Zit met honger het topic terug te lezen. Lekker weer allemaal.
Toetie , brandade is zoooo lekker. Hoe maak jij het?

Wij aten gisteren vega lasagne met spinazie en oesterzwammen. 
Zometeen maak ik gele curry met kabeljauw en pandanrijst. Ga zo maar starten, gezien de honger

Wij eten pasta met spinazie en een spinazie /kaasrondo

Oei Irma, die curry is een serieus recept zeg! Maar ik heb hem opgeslagen, als ik eens erg gemotiveerd ben ga ik hem ook maken. Waar haal jij naan vandaan? Ik kan het bij mij in de buurt nergens vinden. Zelf maken is natuurlijk een optie, maar ik ben niet zo'n bakker. Veel te slordig en te onhandig.

Hier vanavond witlofstamppot met boudin blanc, want geen verse knakworst te vinden. Flinke lik mosterd erdoor, dan is echtgenoot helemaal blij.

Gekke vraag misschien, maar ik verbaas me regelmatig over het feit dat tv-koks vaak met hun ringen om staan te kneden of andere dergelijke bewerkingen staan te doen. Ik heb vanmiddag soepballen gemaakt en doe ze dan altijd af. Vind het voor alle partijen niet zo'n fris idee, die ringen. Verder ben ik totaal niet miepig op hygiënegebied (misschien wel te weinig ). Hoe doen jullie dat? Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Ringen af ja. Draag ze nu niet meer want ze zitten niet lekker maar altijd af bij kleden ja 

Ik kneed alles met handschoentjes. Ik heb altijd lange nagels, dus vind dat goor, al die derrie eronder.

Oudste en vriend gingen onverwacht naar de stad om zooi te halen voor feestje oudste zaterdag.
Jongste mocht niet mee (ja stom, I know, dat gaan we anders doen vanaf nu) was not amused, dus mocht als troost kiezen wat ze wilde eten en er lagen nog mini pizza's dus dat wilde ze wel.
Ik heb een restje chili van gister en kookte daar een aardappel bij. Heerlijk!

Wat ik dan ook vies en onhygiënisch vind is, dat vrouwelijke koks hun lange haar los hebben in de keuken. Hoeveel moeite is het om je haar of op te steken of in een paardenstaart/ vlecht. 
Kijk maar eens voor de gein naar 24 kitchen. Die Jette vd Nieuwekerk en die Miljuschka.
Of als Gordon Ramsey een kookprogramma heeft waar zijn dochters in voor komen, die staan dan ook met hun lange haren los in de keuken 

Dewi, ik kan naan hier zo'n beetje in iedere super kopen (maar ik woon niet in FR). Man (die is van het bakken hier thuis) heeft ze ook wel eens zelf gemaakt. Is niet moeilijk. Maar met die biryani heb ik genoeg werk, vandaar deze keer K&K.

Man gaat dadelijk kaasfondue maken (hij is ook van het geduldig roeren hier thuis :  risotto , kaasfondue...). Brood, broccoliroosjes, kerstomaatjes en zuurgarnituur erbij.

Ik heb mijn lange jaar altijd opgestoken. En heb altijd handschoenen aan bij gehaktbalken maken of kneden....

Lekker kaasfondue.....eten wij ook weer....

Hebben jullie al Ideen voor de kerst? Ik wil het weekend een goede boodschappen lijst maken. Maar voor 25 en 26 ben ik behoorlijk Inspiratieloos

Ted68 schreef op 11-12-2024 om 19:37:

Hebben jullie al Ideen voor de kerst? Ik wil het weekend een goede boodschappen lijst maken. Maar voor 25 en 26 ben ik behoorlijk Inspiratieloos

Dan zet je die keukenprins van je toch aan t werk 

Hij doet de 24 ste....5 gangen....dus de prins doet ook wat....De andere dagen doe ik....want prins heeft Piquet.....

Ik heb niet echt stress want gaan kerstavond bij mijn moeder en broer eten. Bakplaten. En we gaan op de fiets dus kan sowieso geen pan soep oid meenemen
Neem dan iets lekkers mee voor de koffie.. Chocolade of zo.

Eerste kerstdag gaan we een soort van hapjes /brunch/borrel bij schoonouders doen. Daar moet ik nog wat kleine hapjes voor verzinnen maar heb nog tijd genoeg.
Tweede kerstdag zijn we samen thuis dus dat hoeft ook niet zo gek veel te zijn.

Eerste kerstdag is een brunch bij mijn ouders. 
Voor zowel 1e als 2e kerstdag doe ik of een rollade of beenham. Die braad ik dan een dag van tevoren. Weet niet hoe laat ik dan thuis ben en of ik dan nog energie heb om dat te moeten braden.
Welke ik dan niet neem braad ik dan op 31 december en hou dan ook over voor 1 januari

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.