Eten
afrodite05
09-12-2024 om 21:10
MijnNaamIsHaas73 schreef op 09-12-2024 om 20:57:
[..]
Hartige taart misschien? Moet wel ook in de oven. Alvast gefeliciteerd in ieder geval.
Wij aten vandaag broccoli met rösti rondjes en broccoli
Genoeg groente dus
MijnNaamIsHaas73
09-12-2024 om 21:13
afrodite05 schreef op 09-12-2024 om 21:10:
[..]
Genoeg groente dus
Haha, ja was het maar zo verantwoord hier
afrodite05
10-12-2024 om 06:26
Ik zou vandaag alleen thuis zijn met zoon, man heeft iets op het werk maar was gisteren dusdanig verkouden dat hij mogelijk thuis blijft. Ik heb een vergadering en ben pas laat thuis, dus voor zoon en mij in elk geval makkelijk: krokante kipburger met naanbrood, ik heb er een k&k salade bij en zoon krijgt er mais bij. Mocht man toch thuis blijven, kan hij het restje witlof van gisteren eten.
Dolfje
10-12-2024 om 08:34
Vandaag weer bloemkool maar dit keer uit de oven met pompoen en runder chipolata. En ui en tomaat want tomaten moeten op. Ik denk erbij een sausje van opgeklopte cottage cheese.
Teigera
10-12-2024 om 08:35
Ted68 schreef op 09-12-2024 om 19:59:
Teigera: dank je wel voor het varkensvlees recept....Heb het vandaag gekookt,en het was erg lekker....Heb wat dingen veranderd. Want ik kan hier niet alles kopen.
Oh leuk Ted68! Wij vonden het gisteravond ook smakelijk.
Vanavond wordt het Indiase curry met bloemkool, spinazie, vega kipstuckjes, erwtjes en naan.
Ted68
10-12-2024 om 09:31
Eet alleen met 1 kind; kippevleugels,en rostikroketten,en een tomatensalade.
Friezinnetje
10-12-2024 om 16:28
stamppot boerenkool maar ipv met aardappelen met knolselderij. Stukje kipperookworst erbij
ToetieToover
10-12-2024 om 20:42
GeorgieBrown schreef op 09-12-2024 om 19:51:
Ach Jynta, het is voor inspiratie. Ik denk niet dat het iemand uitmaakt of je het vandaag of morgen eet.
Ik ben gaar en inspiratieloos en bestel daarom pizza. Hopelijk krijg ik daar geen spijt van.
Voor morgen moet ik ook iets bedenken. Het is de verjaardag van mijn moeder en ik heb aangeboden om boodschappen te doen en te koken, alleen weet ik het niet zo goed. Ik heb daar de laatste tijd vaker gekookt en ik wil natuurlijk niet in herhaling vallen. Ze vinden eigenlijk alles wel lekker, dus dat is het probleem niet. Onlangs heb ik al witlof stamppot met gerookte zalm gemaakt, chili sin carne, gado gado, oven ratatouille met feta en pasta met paddestoelen roomsaus met salade erbij. Mss iets in de oven (hoewel ze een rot oven hebben wat het altijd tricky maakt). Zuurkool ovenschotel of fish pie ofzo. To be continued...
En wat is het geworden?
Ik krijg zaterdag veel eters en kan me daar nu al druk over maken. Sowieso heb ik een vol hoofd vandaag. Gelukkig was de lunch een no-brainer want die stond al klaar én brengt ‘fish pie’ mij op het idee om in ieder geval brandade te maken. Een Toetie-versie daarvan uiteraard, lekker de oven het werk laten doen. Dan kan ik er diverse groente bij maken en heb ik daarvoor nog vier kookpitten beschikbaar. Of toch huzarensalade met gevulde eitjes. Ik heb nog even
Vanavond bloemkool met kaas gegratineerd in de oven, met een warmgerookte zalm, komkommersalade, en falafel. Die falafel maakte ik vrij ongepland, omdat ik de kikkererwten wilde verwerken voordat ze kiemen en toen bleek dat de zalm ook op moest. Was een beetje veel zo samen.
Loulou39
10-12-2024 om 20:50
Dolfje schreef op 09-12-2024 om 20:45:
[..]
Ja inderdaad bloemkool ipv aardappelen. En dan echt wel 300 gram bloemkool pp. Last van snaaien heb ik toch wel of ik nu aardappelen eet of niet. Dus daarom af en toe niet en zo krijgen we genoeg groente binnen.
Hahaha, ik ben ook van het snaaien vandaar mijn vraag 😂, maar toch leuke tip! Ga ik ook proberen 👍🏻
On-topic nog even: tomatensoep met brood, even heel simpel vandaag ivm een hele lange dag achter de rug en morgen extreem vroeg op.
anijsblokje
10-12-2024 om 21:51
Ik hoop toch dat ik heb geinfluenced met mijn chili die ik nog een keer voorbij zag komen hier.
Vanavond was het hier simpel: omelet met champignons en kaas, uiteraard op volkorenbrood en een salade erbij.
MijnNaamIsHaas73
10-12-2024 om 22:12
Wij aten enchiladas (zonder tomatensaus eroverheen, weet niet of het dan enchiladas heet). Was lekker
yette
11-12-2024 om 01:05
Ik schreef dat ik van plan was gisteren de hele dag te slapen, maar ik mocht de auto lenen. Daar heb ik gretig gebruik van gemaakt. Had een mooie route uitgezocht door de bergen. Dat vond ik best spannend met een pracht van een Tesla omdat ik zelf een bejaarde schakel 4x4 rijd. Maar het was heerlijk! 's Avonds een heerlijke zelfgemaakte hamburger van vegetarisch gehakt gegeten en om 20.30 in bed gekropen.
Voor vanavond maak ik een borrelplank als avondeten. De gastheer is jarig: 3 soorten Hollandse kaas, salami, zelfgevulde peppadew, mini 'lahmacun' van wrapjes met nduja, sla en mozarella, dipgroenten, knoflooksaus, nootjes ...
Morgen ben ik weer aan de beurt om te koken, dan eten we knoflooktomaten.
Ted68
11-12-2024 om 08:57
O, heerlijk Yette!!!!
Hier word het zelfgemaakte pizza: met beleg naar keuze.
Teigera
11-12-2024 om 08:57
Frut I kookt vanavond: op haar verzoek lekkerbekjes uit de oven, gebakken aardappelen en broccoli.
Gisteren ging ik voor werk uit lunchen: bruin zuurdesembrood met guacamole, gepofte paprika, feta, romainesla en cashewnoten. Was lekker maar er had wel iets meer mee gedaan mogen worden qua kruiden.