Eten
Jynta1981
08-12-2024 om 19:31
Morgen eten we een AVGtje: snijbonen, aardappels en ik heb een allegaartje aan vlees uit de vriezer gehaald: 1 hamburger, 1 saucijs en 2 rundervinken.
MijnNaamIsHaas73
08-12-2024 om 23:34
Ik bakte vanmiddag een bananenbrood.
En vanavond aten wij kip massala met sperziebonen en roti
Teigera
09-12-2024 om 08:27
Vanavond, wegens hapsnap-maandag, eten we de zoetpikant gestoofde hamlappen die ik zaterdag in de slowcooker maakte, met Chinese roerbakgroenten en paksoi en rijst. Makkelijk en op te warmen voor eenieder die laat of juist vroeg wil eten.
Ted68
09-12-2024 om 09:10
Gisteravond de kinderen gevraagd wat ze met kerst willen eten: het word een 5 ganger....In ieder geval met zelfgemaakte ravioli. Ik kwam zelf niet verder dan kaasfondue, of gourmetten....Maar dat vinden ze prima voor de 1e of de 2e....
Vanavond word het gestoofde varkenslappen ,met komkommer salade en rijst,
afrodite05
09-12-2024 om 11:55
Ik heb net alvast aardappelen geschild voor de aardappelpuree (gaat er bij zoon altijd goed in), daar gaat fijngesneden rauwe witlof doorheen, met tomaat, hamblokjes en kaas. De witlof heb ik ook alvast samen met zoon gesneden (lees: ik sneed, hij mieterde de witlof nu eens naast de pan en dan weer in de pan).
Dolfje
09-12-2024 om 16:04
Ik maak een stamppot van bloemkool met sperziebonen. Ik hou niet zo van sperziebonen zo los dus vandaar er doorheen.
Erbij een rundervink.
Dewi-Sri2
09-12-2024 om 17:18
Iets aziatisch met kip, chinese kool, ramen, bouillon, sojasaus, djeruk purut en wat ik nog verder tegenkom. Oh ja, mijn lomboks in de vriezer, die moeten ook eens op.
Naminokurashi
09-12-2024 om 17:53
Naminokurashi schreef op 09-12-2024 om 13:57:
Aardappels, sperziebonen en Cordon Bleu.
De Cordon Bleu was geen succes. Moest zoeken naar de kaas en ham. Ik heb er nog 2 over. Maar geen vervolg aankoop meer
Jynta1981
09-12-2024 om 18:30
Ik maak van dit topic "wat eten we morgen" geloof ik...
Morgen eten we chili con carne met nacho's met cheddar, bosui en tomaat.
GeorgieBrown
09-12-2024 om 19:51
Ach Jynta, het is voor inspiratie. Ik denk niet dat het iemand uitmaakt of je het vandaag of morgen eet.
Ik ben gaar en inspiratieloos en bestel daarom pizza. Hopelijk krijg ik daar geen spijt van.
Voor morgen moet ik ook iets bedenken. Het is de verjaardag van mijn moeder en ik heb aangeboden om boodschappen te doen en te koken, alleen weet ik het niet zo goed. Ik heb daar de laatste tijd vaker gekookt en ik wil natuurlijk niet in herhaling vallen. Ze vinden eigenlijk alles wel lekker, dus dat is het probleem niet. Onlangs heb ik al witlof stamppot met gerookte zalm gemaakt, chili sin carne, gado gado, oven ratatouille met feta en pasta met paddestoelen roomsaus met salade erbij. Mss iets in de oven (hoewel ze een rot oven hebben wat het altijd tricky maakt). Zuurkool ovenschotel of fish pie ofzo. To be continued...
Ted68
09-12-2024 om 19:59
Teigera: dank je wel voor het varkensvlees recept....Heb het vandaag gekookt,en het was erg lekker....Heb wat dingen veranderd. Want ik kan hier niet alles kopen.
Loulou39
09-12-2024 om 20:39
Dolfje schreef op 09-12-2024 om 16:04:
Ik maak een stamppot van bloemkool met sperziebonen. Ik hou niet zo van sperziebonen zo los dus vandaar er doorheen.
Erbij een rundervink.
Af en toe ben ik meelezer bij dit topic (om inspiratie op te doen) en ik vraag me al meerdere keren af of jij dan bloemkool gebruikt in plaats van aardappelen.
En zo ja: ik vind dit heel interessant en wil dit ook proberen, maar ik vraag me af of je dan later geen “snaai honger” krijgt, of vult dit genoeg?
Dolfje
09-12-2024 om 20:45
Loulou39 schreef op 09-12-2024 om 20:39:
[..]
Af en toe ben ik meelezer bij dit topic (om inspiratie op te doen) en ik vraag me al meerdere keren af of jij dan bloemkool gebruikt in plaats van aardappelen.
En zo ja: ik vind dit heel interessant en wil dit ook proberen, maar ik vraag me af of je dan later geen “snaai honger” krijgt, of vult dit genoeg?
Ja inderdaad bloemkool ipv aardappelen. En dan echt wel 300 gram bloemkool pp. Last van snaaien heb ik toch wel of ik nu aardappelen eet of niet. Dus daarom af en toe niet en zo krijgen we genoeg groente binnen.
MijnNaamIsHaas73
09-12-2024 om 20:57
Voor morgen moet ik ook iets bedenken. Het is de verjaardag van mijn moeder en ik heb aangeboden om boodschappen te doen en te koken, alleen weet ik het niet zo goed. Ik heb daar de laatste tijd vaker gekookt en ik wil natuurlijk niet in herhaling vallen. Ze vinden eigenlijk alles wel lekker, dus dat is het probleem niet. Onlangs heb ik al witlof stamppot met gerookte zalm gemaakt, chili sin carne, gado gado, oven ratatouille met feta en pasta met paddestoelen roomsaus met salade erbij. Mss iets in de oven (hoewel ze een rot oven hebben wat het altijd tricky maakt). Zuurkool ovenschotel of fish pie ofzo. To be continued...
Hartige taart misschien? Moet wel ook in de oven. Alvast gefeliciteerd in ieder geval.
Wij aten vandaag broccoli met rösti rondjes en broccoli een hamburger