Eten
Teigera
07-12-2024 om 20:47
GeorgieBrown schreef op 07-12-2024 om 14:01:Hoe vond Frut II de spruiten, Teig?
Geloof niet dat het zijn nieuwe favoriet wordt, maar hij at een prima hoeveelheid, al mopperend, dus ik kies ervoor z'n gemopper te negeren en kijk vooral naar het bijna lege bordje.
afrodite05
08-12-2024 om 08:45
Hmmm spruitjes! Moet hier ook weer eens op het menu.
Vandaag houd ik het makkelijk: ik trek een schaal lasagne uit de diepvries. En normaal gesproken zou ik balen dat ik dat niet gisteren al had gedaan, maar dankzij de ontdooi-in-water-truc die ik hier leerde (van Toetie?) komt het helemaal goed
Dolfje
08-12-2024 om 08:59
Man had gisteren nasi goreng gemaakt en sate gehaald dat was prima.
Vandaag weet ik het nog niet.
Teigera
08-12-2024 om 09:03
Vanavond wordt het tagliatelle met zalm-pestosaus, broccoli, zongedroogde tomaten, gewone tomaten en pijnboompitjes.
Moosey
08-12-2024 om 09:42
Bij de pizzatent die ik gister effe gauw gauw had uitgekozen stonden op Google wel kreten als ‘best beoordeeld’ maar ik had beter geen reviews gelezen ofzo dus had niet perse knallend hoge verwachtingen. Maar het was behoorlijk spectaculair. Gewoon hele goeie Napelse pizza’s maar met echt superlekker beleg. Ik had spek, paddestoelen en gerookte mozzarella, lief aubergine en een soort sambal/crispy chilli bende en de tafelgenoten prosciutto/parmezaan en iets van tomaatjes en verder weet ik niet meer. Stuk voor stuk echt fantastisch lekker en een leuk tentje ook. Concert was ook heel leuk, niet superverrassend maar we draaien die platen van die man echt veel (jaren 80 britse muzikant) dus het was gewoon heel feestelijk om die muziek ns live mee te maken.
Vanavond weer pizza, moet voor 80 man pizza maken op werk. Zal proberen ook wat salade te eten voor de balans
Dolfje
08-12-2024 om 12:22
Klinkt leuk en lekker Moos!
Ik maak straks een snel en simpel pannetje groentesoep en heb erbij een pinsa die ik ga beleggen met nduja, salami en tomaatjes.
Friezinnetje
08-12-2024 om 14:54
ik kom net van verjaardag, daar een beetje kerriesoep gegeten en een klein stukje hartige taart. dus vanavond maar een crackertje.
Ted68
08-12-2024 om 15:13
We eten fajitas: tomaten, komkommer, sla,kipfilet bonen met mais, creme fraiche ,kaas, en gehakt..
Dewi-Sri2
08-12-2024 om 16:45
Heb ik van de week hier nog zitten opscheppen over zoveel ideeën voor de kerst, vandaag ben ik totaal inspiratieloos. Ik denk dat ik het maar hou bij Indische gehaktballetjes met rijst en een salade, daar hoef ik niet bij na te denken. Grote schep sambal erdoor voor een schop onder de kont.
ToetieToover
08-12-2024 om 16:53
GeorgieBrown schreef op 07-12-2024 om 14:01:
Yette, dat klinkt als een super reis (afgezien van de aardbeving dan). Wat een mazzel.
Hoe vond Frut II de spruiten, Teig?
Die foto is nog wel aantrekkelijk, maar ziet dat er in het echt ook zo uit, Toetie?
Vast niet
ToetieToover
08-12-2024 om 16:57
Zo, ik moest mijn tuin uit want het is gewoon donker aan het worden! Ik ben van plan zometeen een heleboel groene groenten klaar te maken voor 4 exact dezelfde lunches, met een heleboel kipfilethaasjes en dan wat sesamolie en furikake er overheen te mikken. Met rijst. Misschien krijg ik wel spijt als ik het ga opeten, maar jammer dan. Ik kan even geen 4 verschillende dingen bedenken.
Vanavond gnocchi met tomatensaus, walnoten en feta en erbij gegrilde courgette in balsamicodressing met, zoals gewoonlijk, veel knoflook. Ik knoflook.
GeorgieBrown
08-12-2024 om 19:14
ToetieToover schreef op 08-12-2024 om 16:53:
[..]
Vast niet
Ik moet zeggen dat ik die ijsschep-aardappelpuree ook niet heel aantrekkelijk vind. Maar ik ben ook niet echt de grootste aardappelpuree fan.
afrodite05
08-12-2024 om 19:20
GeorgieBrown schreef op 08-12-2024 om 19:14:
[..]
Ik moet zeggen dat ik die ijsschep-aardappelpuree ook niet heel aantrekkelijk vind. Maar ik ben ook niet echt de grootste aardappelpuree fan.
Ik dacht in mijn naïviteit: wat doet die bol ijs ernaast? Het duurde even voor ik in de gaten had dat het aardappelpuree was, maar dat kan ook liggen aan het tijdstip waarop ik het plaatje zag (was vroeg).
GeorgieBrown
08-12-2024 om 19:26
Klinkt goed, die pizza tent, Moos. En de avond in het algemeen. Leuk.
Herkenbaar, Dewi. Ik ben ook nog een beetje inspiratieloos voor kerst.
Helaas kunnen Brown en mijn broer niet op dezelfde dag vrij krijgen. Dus kunnen we niet de traditie doen waarbij mijn broer en ik voor ons allemaal koken. En ik vrees dat het er nu ook op neer komt dat ik voor beide dagen iets moet bedenken. Ik ga het dus waarschijnlijk nog wat simpeler houden dan anders. Een dag iets van zelfgemaakte pasta. Een lasagna ofzo. En de dag erna een gepimpt agv-tje. Of zoiets.
Vandaag had ik aardappel-knolselderij gratin met kummel en een beetje blauwe kaas. Was echt heerlijk. (💡 = een kanshebber voor 1 van de kerstdagen met een visje en een salade)
Ook mijn salade voor de lunch voor morgen voorbereid, als afgelopen week, andijvie, roodlof en biet met walnoten, maar met een paar krieltjes en blauwe kaas om er een volledig maal van te maken.