Eten
Jynta1981
07-12-2024 om 07:42
Vandaag snackdag en iedereen is druk, dus iedereen kijkt maar even. Er ligt patat en snacks in de vriezer om in de airfryer te gooien, er liggen pizza's in de vriezer, dat werk.
Morgen eten we kip tandoori met sperziebonen en rijst.
anijsblokje
07-12-2024 om 08:02
Het is goed gegaan met mijn bewaarde bonen, dankjullie voor de bezorgdheid over eventueel kiemen. Ik heb ze eerst (per ongeluk) geweekt - daar begon het mee, toen een dag in de koelkast gegooid zonder het weekwater, de volgende dag (dinsdag) gekookt en tot gisteren weer in de koelkast bewaard. Gisteravond maakte ik chili sin carne, met zilvervliesrijst erbij. Dat was heerlijk.
Vanavond mijn zuurkool-paprika-boekweit-komijn(ekaas)-ovenschotel (uit de vriezer) en dan kunnen er vanavond hopelijk twee bakjes chili in.
afrodite05
07-12-2024 om 08:10
Wij doen vanavond lekker burgerlijk met een avg'tje: aardappelen met spinazie en een cordonbleu.
ToetieToover
07-12-2024 om 08:11
Haha die bonen zijn wel een dingetje, met dat weken. Ik heb toch zulke lekkere gedroogde bruine bonen gekocht, die zijn vele malen lekkerder dan alle andere ooit. Ik heb ze al heel vaak op het menu gezet
Vandaag wordt het rendang, drie keer raden waar dat idee vandaan komt! Ik gebruik een k&k boemboe, en zelfs het vlees heeft de slager al in blokjes gehakt voor mij. Ik doe er sperziebonen bij en hartige hangop met daarin in ieder geval komkommer.
En verder wordt het gewokte spinazie met een paar gebakken eitjes, uitjes en kikkererwten. En van die semi-gedroogde tomatenreepjes op kruidenolie.
Dolfje
07-12-2024 om 08:18
Ik had nog niks bedacht want dacht heb de hele dag de tijd maar ik ga vandaag werken want er heeft zich iemand ziek gemeld. Nu moet man iets verzinnen maar die ligt nog met een katertje in bed
Ben benieuwd dus.
Ted68
07-12-2024 om 09:52
Osso bucco milanese. Is zonder tomaten,in witte wijn. Met een. Gevulde tomaat een een beetje polenta.
Moosey
07-12-2024 om 10:20
Hm, lekker Ted.
Wij gaan vanavond naar een concert en waarschijnlijk eerst daar in de buurt een hapje eten. Ik denk dat het pizza wordt.
Gister liepen er tijdstechnisch wat dingen in de soep en werden het een wrap tonijn en een kaas-uien broodje van de EkoPlaza. Wellicht toch nog wel gezonder dan het oorspronkelijke plan: effe wat eten bij de IKEA
Teigera
07-12-2024 om 10:30
Vanavond is lief niet thuis, dus ik zet iets op tafel dat hij niet lekker vindt: spruitjes. Geroosterd uit de oven, met pecannoten, ricotta, tijm, spekjes en aardappelpartjes. Frut I herinnert zich dat nog wel uit eerdere winters en riep "lekker", frut II heeft besloten dat hij eerst maar eens gaat kijken hoe het ook alweer smaakt want ja 'iedereen' vindt spruitjes vies, maar als je zus zegt dat het lekker is...
Ga zo ook even de slowcooker aanzwengelen, dit: https://www.jumbo.com/recepten/gestoofde-varkenslappen-in-pikante-zoetzure-saus-1482063-7 gaat erin - een bakje voor maandag (hapsnapmaandag) en een bakje voor in de vriezer. Die vriezer ga ik vandaag ontdooien bedenk ik me nu, dus daar ga ik maar eens mee aan de slag.
ToetieToover
07-12-2024 om 10:40
Moosey schreef op 07-12-2024 om 10:20:
Hm, lekker Ted.
Wij gaan vanavond naar een concert en waarschijnlijk eerst daar in de buurt een hapje eten. Ik denk dat het pizza wordt.Gister liepen er tijdstechnisch wat dingen in de soep en werden het een wrap tonijn en een kaas-uien broodje van de EkoPlaza. Wellicht toch nog wel gezonder dan het oorspronkelijke plan: effe wat eten bij de IKEA
Gezond, toch?
Moosey
07-12-2024 om 12:57
Niet verkeerd inderdaad! Ik heb nog nooit bij IKEA gedineerd maar zie mensen altijd alleen maar met borden balletjes en patat lopen…
GeorgieBrown
07-12-2024 om 13:47
- Dinsdag werd het paddestoelen risotto met salade van andijvie, roodlof en bietjes, walnoten en vinaigrette. En omdat ik dacht dat het een heel klein beetje zoet nodig had (who even am I) had ik wat heel fijngehakte rozijnen door de dressing gedaan. Was heel geslaagd.
- Woensdag een indiase (-ige) curry met bloemkool, aardappel, biet, erwtjes en zo nog wat koelkast resten, met kokos en een paar tomaatjes en gebonden met cashew. Met basmati rijst.
- Donderdag was ik laat thuis en trok ik een soepje uit de vriezer.
- Gisteren ging ik met een vriendin uit eten. De planning begon pas laat en mijn plannen A, B, C, D, E, F en volgens mij nog verder zaten allemaal vol. Uiteindelijk kon ik nog reserveren bij een Dim Sum tentje die een wat minder instant reserveringssysteem hadden. Het was een gok, maar het pakte super goed uit. Het was een gezellig tentje met super aardig personeel en het eten was heerlijk. We deelden verschillende gestoomde en gefrituurde dimsum. Zeker voor herhaling vatbaar.
- Vandaag ga ik pasta met spinazie en blauwe kaas maken. En mss nog een salade erbij, zoals dinsdag. Maar als ik denk dat die ingredienten goed blijven ga ik die salade maandag meenemen als lunch.
En nu ga ik bijlezen.
GeorgieBrown
07-12-2024 om 14:01
Yette, dat klinkt als een super reis (afgezien van de aardbeving dan). Wat een mazzel.
Hoe vond Frut II de spruiten, Teig?
Die foto is nog wel aantrekkelijk, maar ziet dat er in het echt ook zo uit, Toetie?
Jynta1981
07-12-2024 om 15:35
Jynta1981 schreef op 07-12-2024 om 07:42:
Vandaag snackdag en iedereen is druk, dus iedereen kijkt maar even. Er ligt patat en snacks in de vriezer om in de airfryer te gooien, er liggen pizza's in de vriezer, dat werk.
Morgen eten we kip tandoori met sperziebonen en rijst.
Jongste en ik zijn bij een danswedstrijd, zullen pas rond 16.45u wegrijden en dan is het nog anderhalf uur naar huis rijden. We gaan ergens onderweg naar de Mac heb ik bedacht en daar was jongste erg content mee 😁
kerst
07-12-2024 om 20:01
Gisteren stamppot boerenkool met worst. Vandaag kip kerrie met bloemkoolrijst.
Morgen waarschijnlijk cannelloni bonen in tomatensaus met paprika en tomatenpuree erdoor. Verder staat er deze week nog venkel met risotto en witte wijn en witlof met pasta en ham/ kaassaus ( Knorr)op het geplande menu.