Eten
Koreveen
24-11-2024 om 12:34
Gefeliciteerd Moos en dat diner klinkt geweldig
Fijn dat je vaatwasser het weer doet, Dewi
Wij hadden gisteren de jaarlijkse dorpsquiz. Het was weer hilarisch met 80 deelnemende teams die ook buitenopdrachten hadden. Dus uit alle hoeken en gaten kwamen mensen aanrijden op een bepaalde plek om op zoek te gaan met aanwijzingen naar een black box. Het regende verschrikkelijk maar het is gelukt. En verder veel vragen opgelost met het team.
Iedereen had wat te eten gemaakt.
Lief had gevulde rundergehaktballen op de bbq gemaakt, zgn moink balls en kipgehaktballen met crunchy korst. Er waren bladerdeegflapjes met geitenkaas, pompoensoep, worstenbroodjes en cake. Dus genoeg energie voor een avond focussen.
Zometeen naar de verjaardag van mijn vader en we eten daar ook
Dewi-Sri2
24-11-2024 om 15:13
Van harte Moos, en weer een mooi kookjaar gewenst . Dat Babettes feest klinkt fantastisch. Toch eens zien of ik de film een keer te pakken kan krijgen.
Teig, ook nog van harte!
Wat klinkt dat leuk, KV, zo'n dorpsquiz. Daar doen ze hier niet aan, maar wij hebben om de twee jaar een groot oesterfeest, waarvoor de hele omgeving uitloopt. Ik griezel van oesters, maar echtgenoot is er dol op, dus die is opgetogen als hij voor 8 euro 8 vers opengestoken oesters kan krijgen en een tentje verder voor 2,50 een goed glas witte wijn. Helaas is het pas in augustus.
Vanavond eten wij maar weer eens een heerlijk broodje hamburger. Ik had even helemaal geen zin in gezond doen, dus voor de lunch heb ik slakken gemaakt. Zo lekker af en toe. Paradox: ik neem ze mee uit Nederland, want als je hier slakken in blik koopt, zijn het bijna altijd van die grootverpakkingen van 200 stuks. Geen idee wat ik met zoveel slakken aan moet. Slakkentaart? Mwah, iets zegt mij...
Ik heb net met onuitsprekelijk genoegen mijn vaatwasser weer ingeruimd .
Teigera
25-11-2024 om 08:44
Wat klinkt dat heerlijk allemaal Moosey, echt luxe als er zo voor je gekookt wordt. Nog gefeliciteerd!
Frut II was gisteren zeer content met zijn regenboogtaart, hij was ook goed gelukt. In de avond heb ik een rauwe andijviestamppot gemaakt met reepjes shoarma erdoor, geen zin meer om echt moeite te doen.
Vanavond eten we rode kool, röstirondjes uit de oven en een runderbraadworstje. Lekker Hollandsch, dat past wel bij de winderige natte dag die vandaag lijkt te worden.
afrodite05
25-11-2024 om 08:57
Zoon en ik eten spinaziestamppot met een stukje zalm. Man gaat naar een ayce ter ere van de verjaardag van zijn stiefmoeder, een jaarlijks terugkerend dingetje. Dus de krent (man) heeft al besloten om na het ontbijt niets meer te eten.
Dolfje
25-11-2024 om 11:07
Wij eten spinazie want daar heb ik echt zin in met een vegetarische burger oid en verder wat rauwkost erbij.
Moosey
25-11-2024 om 12:25
De pizza’s gister waren weer zeer geslaagd. Denk dat ik vanavond een pastaatje maak met de belegresten en iets van extra groenten erbij, want die schoten er een beetje bij in de afgelopen dagen
lientje69
25-11-2024 om 15:51
Lasagne vandaag . Staat al klaar , alleen de oven nog aan straks. Niet veel puf vandaag na mijn nachtdiensten.
ToetieToover
25-11-2024 om 18:58
Vandaag bruine bonen met ui en spekjes, opgebakken aardappeltjes en kropsla met karnemelksaus.
en
pompoensoep met roomkaas en zadencrackers met lever en pekelvlees
afrodite05
26-11-2024 om 08:01
Wij gaan vanmiddag naar een fertiliteitskliniek in het buitenland. Schoonvader komt oppassen. Het is een beetje onduidelijk hoe laat we terug zijn ivm files. Man heeft gezegd dat zijn vader bij ons mocht mee-eten, maar ik weet nog steeds niet of hij dat doet. Ik hou niet zo van die onduidelijkheid als ik er rekening mee moet houden qua inkopen... Maar goed, ik heb voldoende bolognesesaus voorbereid en kan daarnaast nog wat champignons en courgette bakken. Pasta erbij.
Ted68
26-11-2024 om 09:15
Afrodite: wens je een goed klinik bezoek!
Gisteravond aten we een snelle pasta. En vanavond ga ik met 3 vriendinnen naareen weihnachtsmarkt,en hebben we een tafel gereserveerd bij een schnizelrestaurant.
GeorgieBrown
26-11-2024 om 16:01
Klinkt leuk, KV, dol op pubquizzen.
Moos, ik moest belegresten echt een paar keer lezen voordat ik door had wat er stond. Vooral ook omdat het was afgekort belegres-ten... Ik dacht echt 'wat zijn belegres...?'
Gisteren moest ik haasten uit werk om naar een vergadering te gaan (joy) en at ik een soort kaasbroodje dat ik had opgepikt bij de Jumbo. Droevig. Vandaag eten we bij mijn ouders. Gado Gado wordt 't.
Dolfje
26-11-2024 om 16:11
We zouden eigenlijk koolhydraatarme wortelstamp eten met een gehaktbal maar ik kan om 17:00 uur weer een verrassings overblijvers pakket bij de Ah halen dus het ligt eraan wat daar in zit of er iets aan de datum is en op moet.
Moosey
26-11-2024 om 17:17
GB Belegres klinkt wel zodanig als een echt Frans woord dat ik het even heb gegoogled, maar t bestaat toch niet helaas. Het is wel een achternaam
Het werd overigens wel iets Frans, namelijk cassoulet. Was érg lekker dus vanavond in de herhaling.
Succes Afro! Hoop dat je kliniekbezoek meevalt.