Eten
Koreveen
26-11-2024 om 17:42
Zondag aten we bij mijn ouders heerlijke zalm en croute met aardappelkroketjes en wortels.
Maandag overgebleven moinkballs met sperziebonen.
Zometeen nasi met lekker veel groenten, pindasaus, kip en kroepoek
Je regenboogtaart was prachtig gelukt, Teig. Kan je trots op zijn
Dolfje
26-11-2024 om 18:22
Het pakket was vooral veel groente dus een tegenvaller voor mij
Er zat in :
2 zakken boontjes
2 zakken celavita krieltjes
Een bak rauwkost, wortels, radijs komkommer
bakje cocktailsaus
Zak wok groente met veel paprika
Doosje gyoza
2 hamburgers.
We hebben 1 zak krieltjes en de bak rauwkost, het sausje en de hamburgers op.
Man eet de wok groente en Gyoza donderdag en de boontjes en aardappeltjes liggen in de diepvries.
Jynta1981
26-11-2024 om 18:25
Ik meld me ook weer even!
Even denken, vrijdag uit eten geweest voor mijn verjaardag, zaterdag aten we taco's met gehakt, ui, mais, paprika en erbij crème fraiche en ijsbergsla. Zondag opgebakken aardappels met broccoli/bloemkool/wortels en sate schnitzel of cordon bleu (vriezer resten).
Gister butter chicken met een pot van pataks en dat was heel saai en smakeloos.
As we speak sta ik zuurkoolstamppot te koken. Daar doe ik zo ananas en wat kaas door. Erbij keuze uit een gehaktballetje of een stukje rookworst (of beide).
Teigera
26-11-2024 om 22:31
Gefeliciteerd nog Jynta!
Dankjewel Koreveen , het koppie van zoon maakte het hélemaal af maar ik was zelf ook blij ja.
Vanavond aten we noedelsoep met spinazie, taugé, maïs voor de liefhebbers (dat is iedereen behalve ik), gepaneerd stukje kip, sesamolie en een zachtgekookt eitje. Frut I riep verheugd 'dit is echt een van mijn lievelingseten!' en het was ook lekker.
afrodite05
27-11-2024 om 06:22
Ook van mij nog gefeliciteerd, Jynta!
Het gesprek bij de kliniek was prettig, we wachten nu de uitslagen van de onderzoeken af en dan vindt er overleg plaats over wat we precies gaan doen. Spannend, maar met volle moed. Tot nu toe zag alles er goed uit, dus dat is fijn. We waren wel redelijk laat thuis, dus snel turbokoken maar ook dat is gelukt en ik had zoon al slapend op bed liggen tegen de tijd dat schoonvader zijn bord leeg had. We waren tegelijkertijd met eten gestart, maar die man eet traaaaaag dus ik was blij dat ik me intussen met zoon kon bezighouden.
Vanavond wordt het weer een uitdaging, man en ik zijn allebei wat later thuis ivm vergaderingen. Nog geen idee wie zoon gaat ophalen. De spinazierisotto die ik eigenlijk gepland had, schuift dus door naar een andere dag. De makkelijkste, snelste optie die ik qua boodschappen in huis heb: kipshoarma met sperziebonen, rijst en tomaatjes met wat feta erover gekruimeld. Als zoon het echt niet redt als ik nog moet koken, kan hij spinaziestamppot krijgen.
Jynta1981
27-11-2024 om 07:18
Dank dames!
Spannend allemaal Afrodite. Kan me de vorige keer je traject nog goed herinneren. Ik duim mee dat alles voorspoedig verloopt.
Vanavond eten we makkelijk: tortellini met verse spinazie, champignons, knoflook, uitje etc. Sausje van een schep crème fraiche denk ik.
Dolfje
27-11-2024 om 07:18
Man eet de wok groente uit het pakket van gisteren met rijst en gebakken ei en heel veel crispy chili olie.
Ik trek een zak soep open denk ik of bak een omelet oid. Even kijken waar ik vanavond energie voor heb want ik heb vanmiddag een hele drukke activiteit op het werk met die man uit Spanje
Teigera
27-11-2024 om 08:56
Veel plezier met de man uit Spanje en alle kids Dolfje!
Afrodite, ik duim mee, moge al die moeite een positief resultaat hebben voor jullie.
Vandaag een feestelijke dag, want jongste frut is jarig. Vanmiddag z'n kinderfeestje en we sluiten de dag af met een bezoek aan McD, want als je jarig bent mag je kiezen. Ik ga voor een vega burger-ding, dat vind ik nog wel oké daar.
Mama-Inge
27-11-2024 om 10:54
Teigera, gefeliciteerd
Hier van de week erwtensoep gemaakt
Ik laat het altijd een nacht staan en dan eten we het de volgende dag
Maar de bodem was helemaal aangekoekte en zo smaakte het ook, helaas
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?
Zaterdag: aardappels met casselerrib pannetje (stukjes casselerrib, zuurkool, ananas en paprika en dan bakken in de wok)
Zondag: erwtensoep
Maandag: aardappels, soort koek met spareribs en sla
Dinsdag: mihoen met saté
En voor vandaag is man inspiratieloos, ik trek tussen de middag wat uit de diepvries, want vanavond cursus en dan moet hij koken voor hemzelf en de kinderen, denk dat hij straks als hij kind ophaalt van school, een rondje supermarkt doet om wat te halen
Morgen: aardappels, vlees, groente, maar het kan ook rijst met 1 of ander sausje worden
En vrijdag eten we patat, kind heeft examen van zijn vechtsport en er komt familie kijken, ze blijven eten en hadden samen met kind geregeld dat het dat zou worden
ToetieToover
27-11-2024 om 21:28
Erwtensoep kan snel verbranden inderdaad vanwege het hoge eiwitgehalte als ik het goed onthouden heb. Of is het nu juist het zetmeel? Ik heb een sudderpitje en als iets nóg zachter moet koken, trekken eigenlijk, gebruik ik het petroleumstel. Vriendlief maakt daarop altijd rijstepap. Dat kan ook zo aanzetten en was tóch een keer aangebrand toen hij magere melk had gebruikt in plaats van volle melk. Toch vreemd.
Vandaag aten we een zuurkoolschotel die mijn moeder erg lekker vindt, dus speciaal extra gekookt en langsgebracht. Het moet vooral heel lang in de oven stoven, dus in mijn thuiswerk lunchpauze in de oven gezet en om 17:00 uur was het ruimschoots klaar.
In de lunchpauze ook de lunch klaargemaakt voor de verandering, omdat alles weer eens anders liep en ik eerder geen tijd had. Dat werd een snelle soep van een potje bouillon, een pompoen in stukjes, roomkaas, flink spicy gekruid en pureren maar. Ik baalde wel dat ik een uur pauze had genomen maar toch geen tijd had om even te bewegen. Ik heb wel op de keukenvloer gelegen maar dat beviel niet, die bleek ik nodig te moeten dweilen en dat was mijn enige beweging dus uiteindelijk.
Dolfje
27-11-2024 om 21:58
Gefeliciteerd Teig! Ik krijg acuut zin in McD nu ondanks dat ik al in bed lig
Ik at " pittige" erwtensoep uit zak van Unox geloof ik en een cracker met een hardgekookt ei.
Morgen weet ik het nog niet want op het werk maar ga eerst ergens lunchen en neem niks mee , haal in de pauze iets van een salade oid bij Ah.
afrodite05
28-11-2024 om 06:17
Nog gefeliciteerd Teigera!
Vandaag maar even makkelijk: bloemkool met aardappelen en braadworst. Ik vraag man om de aardappelen te schillen, heeft hij ook wat te doen op zijn vrije dag Ik ben wederom wat later thuis
Ted68
28-11-2024 om 06:47
Gisteren : rosti kroketten met broccoli en een soort slavink,maar dan met rundvlees,en komkommersalade.
Vanavond tagliatelle met zalm.
Teigera
28-11-2024 om 08:30
Frut I kookt vanavond, ze heeft het recept van haar opa gekregen voor "zijn" spaghettisaus, dus het wordt spaghetti vanavond.
Dewi-Sri2
28-11-2024 om 15:23
Ik sta al twee dagen een rijsttafel te koken, en nu begint mijn rug toch ernstig te protesteren. Het meeste is gelukkig klaar: de rendang (moet nog iets bijgezouten worden), sayur lodeh, sambal goreng telor, sambal goreng udang. Alleen nog atjar ketimun en rudjak manis, maar dat moet je niet te lang van te voren doen, dan wordt het soppig en bleek. Ik hoop dat ze het lekker vinden.