Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Witlof, ik denk klassiek met ham, kaas en aardappelpuree uit de oven is het plan hier vandaag. Door de puree gaat een flinke hoeveelheid (waarschijnlijk Zaanse) mosterd.

Vanavond mac'n cheese en morgen k&k-pizza. Zondag vertrekken we in alle vroegte naar Nederland, en ik wil geen gezooi aan m'n hoofd. Ik heb zo ontzettend geen zin om te gaan. Weer tien uur in de auto en gesloopt aankomen, en daarna twee weken over het algemeen niet-leuke afspraken. Blèèègh.

Ik maakte quesadilla's met gehakt, mais, ui, paprika en cheddar.

Man maakte chili con carne met nacho chips. Was lekker en fijn om aan te kunnen schuiven na een drukke werkweek.

Morgen uit lunchen en dineren. Zin in!

Wij hadden een salade van haricot vert, gebleekte molsla, ui, kappertjes, gekookte eitjes en tonijnsteak. Erbij een gepofte zoete aardappel met wat roomkaas erop gesmeerd. En zout, citroenzest, knoflook en bieslook zat door de roomkaas heen.
En verder een salade van venkel, quinoa, sinaasappel, olijven, waterkers, uiringen, feta, geroosterde walnoten en peterselie. Met een glutenvrij lekkerbekje erbij. Dat laatste was een beetje teveel eigenlijk. Maar ja, die krokante dingen ‘bewaren’ niet zo goed, dus at ik het op en ik heb er last van gehad tijdens de avondtraining  dus ik heb mijn lesje weer geleerd.

Goede reis alvast @Dewi en keeping my fingers crossed 🤞🏻 @Afro. 

Veel te vroeg wakker op deze zaterdag en ik moet werken en ben pas 17:30 thuis. Op mijn werkzaterdagen moet man voor het eten zorgen maar hij heeft het makkelijk want we hebben nog chinees in de diepvries. Hebben bak bami en kip knoflook eruit gehaald en heb gisteren chinese tomatensoep uit de koeling van de Ah gehaald.

Ik ga vandaag een salade maken van bleekselderij, kikkererwten, rucola, rozijnen, amandelen en pecorino. Deels voor vanavond, deels voor morgen en/of tussendoor. Vanavond eten we er ook hamburgers bij en een paar frietjes. Ik denk dat zoon er worteltjes bij krijgt, ik verwacht niet dat hij blij wordt van die salade, hoogstens van de rozijntjes. Prima - meer voor ons. 

We krijgen gasten….Voor Minestrone soep. Daarna Ravioli met ricotta en wilde knoflook, met salie boter. Daarna köfte op een spiess met een Griekse salade, en wat lamskoteletten. En als toetje zelfgemaakte citroen  ijs. 

Hoe lekker ik chinees ook vind wil ik nu eigenlijk bij Ted eten

Dolfje schreef op 12-04-2025 om 09:42:

Hoe lekker ik chinees ook vind wil ik nu eigenlijk bij Ted eten

Ja wie niet! Geen wonder dat ze zo vaak gasten over de vloer krijgt 😄

Ik heb net een bakplaat vol cherrytomaten en ui in de oven geroosterd en daar maak ik met bleekselderij een soepje van straks.
Denk dat ik ook een flammkuchen ga maken maar moet nog boodschappen doen.

mijn oven staat vol met mini-quiches, en ik eet er vanavond eentje op. De rest gaat in de vriezer

anijsblokje schreef op 11-04-2025 om 09:50:

Witlof, ik denk klassiek met ham, kaas en aardappelpuree uit de oven is het plan hier vandaag. Door de puree gaat een flinke hoeveelheid (waarschijnlijk Zaanse) mosterd.

Vandaag dan echt dit. Hoop ik. 

ik heb een suikerbrood in de oven staan, iets teveel werk voor het ontbijt 😬. Dus we eten straks een plakje, als hij gelukt is.

vanavond worstjes op de bbq met geroosterde bloemkool en aardappeltjes

Gister waren we uit lunchen, dus maakte ik voor de avond verse champignonsoep, stokbroodje met smeersels en kaasjes erbij.

Vanavond wordt het denk ik Shepards pie, want alles in huis daarvoor. 

Morgen AVG: spinazie, aardappels en een tartaartje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.