Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Eerste paasdag komen schoonouders brunchen, komende dagen eens verzinnen wat ik buiten broodjes en eieren op tafel zet.

Ik heb man op pad gestuurd. Hij kwam terug met shoarmapizza's. Niet echt waar ik zin in heb, maar iets met een gegeven paard enzo... Volgende keer minder vrijheid geven dus. 

Het was gisteren echt heerlijk… Man heeft er zin in; hij maakt vandaag mante, met yoghurtsaus,

Gisteren aten we ribeyes, aardappeltjes met rozemarijn uit de oven en opgeleukte sla. Vandaag keema matar, rijst, raita, K&K mango chutney en K&K naan.

Woensdag krijg ik een vriendin te lunchen. Moet 'ns gaan bedenken wat ik haar zal voorzetten...

afrodite05 schreef op 13-04-2025 om 12:22:

Ik heb man op pad gestuurd. Hij kwam terug met shoarmapizza's. Niet echt waar ik zin in heb, maar iets met een gegeven paard enzo... Volgende keer minder vrijheid geven dus.

Getver. Ik hou van shoarma en pizza maar de combi lijkt mij gruwelijk. Inderdaad minder vrijheid geven 

Vrijdag verse asperges gehaald bij de boerderijwinkel. Op de klassieke wijze met ei en ham en krieltjes gegeten. Heerrrrrlijk. En omdat ik er zo gek op ben zaterdag nog een keer. Toen met gerookte zalm en krieltjes 

Heb vanochtend de slowcooker aangeslingerd. We hadden nog hamlappen liggen van de bio varkenshouderij. Daar heb ik babi ketjap mee gemaakt. Eten we zo met rijst en sperzieboontjes 

Hm, lekker allemaal KV. 
Toen ik gister moe en hongerig thuis kwam van werk wachtte mij de teleurstelling dat lief helemaal niet thuis was en er dus ook niet gekookt was. Ik ontdooide een vegaburger en at die tussen twee volkoren boterhammen met flink wat kimchi. 
Vandaag kookte lief gelukkig wel, en nog heel lekker ook: pasta met spekjes, en tomatensaus met crème fraiche, prei, kappertjes en daslook. Echt heel lekker. 

Ik was een weekendje weg. Vrijdagavond Iraans gegeten: vooraf platbrood met twee soorten aubergine-dip, daarna "khoresht fesenjoon": gehaktballetjes met een saus van geroosterde walnoten en granaatappel, met rijst en salade. Toe een klein hapje pistache-baklava. Héerlijk gegeten. 
Zaterdag geluncht in een strandtent, ik had bruin brood met guacamole, spek, kippendij, Parmezaan en rucola. Daarna liepen we de rest van de uiteindelijk 13 km lange wandeling door de duinen, bergje op, bergje af... In de avond haalden we bij de Appie een kip-pie en een kip-quiche, die warmden we in het huisje op en we aten er een bak salade bij. Dikke prima, ik was klaar voor de dag na twee kleine glaasjes prosecco in het zonnetje: heerlijk om daarna alleen maar op te hoeven warmen.
Vanmiddag Indiase dahl met spinazie gegeten, met brood met hummus erbij. Vanavond weer thuis: little willies (van de vegetarische slager) met broccoli en gebakken aardappelen. 

Laat in de middag gesloopt in Nederland aangekomen, en vanavond schuin aan de overkant heel ouderwets Chinees gehaald. Oude vertrouwde hap waar ze bij ons in Frankrijk nog nooit van gehoord hebben: tjap tjoi, babi pangang, dat soort werk. En natuurlijk genoeg voor 2 à 3 dagen, heerlijk makkelijk. Behalve zout en peper voel ik (nu) geen enkele behoefte om het op te leuken. Morgen zien we wel verder.

Gisteren heerlijk gegeten. Bij de lunch toast avocado met gepocheerd ei en bacon. 's avonds in een visrestaurant verschillende gerechten gedeeld. Topper was octopus,  met iets van tomatensaus en een schuim van ?

Vanavond maakte ik melanzane alla parmigianna met ciabatta en een groene salade 

Ik heb in elk geval tartaartjes uit de diepvries gehaald en heb afgelopen week teveel sla besteld en komkommer moet ook op dus dat er een flinke berg bij.

Hier verwerk ik de rest van de rode kool tot een OV-salade. Ik weet nog niet wat ik erbij gooi, misschien tonijn of zo. 

Linguine met daslook(pesto), brocs en een visje wat ik straks nog moet halen. Even zien wat er te koop is.

Voor de lunch met vriendin woensdag maak ik gnocchi met gorgonzola-walnoten-kerstomaatjes-spinazie uit de oven. En ik bak een appeltaartje.

verspakket van AH: yakitoribowl

hamburger met diverse gebakken groente 

Broccoli, aardappelgratintorentjes en rundersaucijs. Mochten die torentjes te weinig zijn, kunnen we wat frietjes in de airfryer mikken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.