Eten
Dolfje
12-10-2024 om 08:43
Ik denk dat ik Saoto ga maken, staat nog een pot bouillon die man een keer bij de toko heeft gekocht.
Friezinnetje
12-10-2024 om 10:15
ik denk zoete aardappelpuree met wat pikante kip en iets van snijbonen.
afrodite05
12-10-2024 om 11:36
Oeh ik lees hier dingen waarvan ik denk: dat moet ik ook weer eens maken!
Hier staat iets op het menu wat ik spinazieflan noem, maar eigenlijk is het gewoon spinaziequiche zonder bodem. Daarnaast een kipkrokantburger uit de airfryer en nog wat tomaatjes.
Dewi-Sri2
12-10-2024 om 15:08
Hier gaat na avonden uit eten met familie en vrienden een stoommaaltijd in de magnetron. Heerlijk hoor, uit eten, maar vijf keer in de week is een beetje te veel van het goede. Ik heb vanmiddag nog wel mijn toko geplunderd, dus ik kan weer maanden vooruit, heerlijk.
Morgen weer 10, 11 uur de auto in, ik heb er zoooo geen zin in. Maar van Nederland heb ik voorlopig ook weer de buik vol, twee weken is wat mij betreft meer dan genoeg. Weer lekker terug naar de rust, en tja, daar zitten nou eenmaal consequenties aan.
yette
12-10-2024 om 17:01
Dewi-Sri2 schreef op 12-10-2024 om 15:08:
Hier gaat na avonden uit eten met familie en vrienden een stoommaaltijd in de magnetron. Heerlijk hoor, uit eten, maar vijf keer in de week is een beetje te veel van het goede. Ik heb vanmiddag nog wel mijn toko geplunderd, dus ik kan weer maanden vooruit, heerlijk.
Morgen weer 10, 11 uur de auto in, ik heb er zoooo geen zin in. Maar van Nederland heb ik voorlopig ook weer de buik vol, twee weken is wat mij betreft meer dan genoeg. Weer lekker terug naar de rust, en tja, daar zitten nou eenmaal consequenties aan.
Is vliegen geen optie, Dewi?
Als ik vlieg, ben ik +/- 5 uur onderweg (Weeze-Beziers duurt 2 uur, beide luchthavens zijn 50 minuten rijden). Zelf 1200 km rijden, kost me 2 dagen.
En qua kosten: een vliegretour kan ik altijd wel voor €100 - €140 vinden (komende zaterdag enkele reis €40 - erg verleidelijk ) en een kleine huurauto hebben ze in Beziers vanaf +/- €350 per week. Voor mij is zelf rijden (benzinekosten, overnachtingen en eten onderweg) pas voordeliger als ik iig twee weken weg blijf.
Grootste nadeel van vliegen, vind ik, is dat ik met zo'n huurauto niet offroad kan. Dus ik klim wat af dan.
afrodite05
13-10-2024 om 08:34
Goede reis, Dewi, of sterkte.
Hier staat pasta carbonara op de planning. Van hamsterpasta Broccoli erbij.
yette
13-10-2024 om 10:10
Vooraf geroosterde paprika-tomatensoep voor de groenten, gevolgd door een insanity burger van Jamie Oliver.
Dolfje
13-10-2024 om 10:17
Wij hebben nog Saoto van gisteren en geloof dat ik ook nog wel gyoza in de diepvries heb.
Ga vandaag ook vast koken voor morgen, denk een koolhydraatarme bloemkool, prei gehakt ovenschotel.
Koreveen
13-10-2024 om 11:02
Goede terugreis, Dewi.
Donderdag uit eten met 2 vriendinnen bij een pizzeria. Had een lekkere met burrata, champignons en olijven.
Vrijdag weer uit eten. Nu met (ex)collega’s. We aten bij een tapasbar. Gerechtjes gedeeld. Was lekker allemaal
Gisteren kregen we vrienden te eten. Lief maakt short ribs op de kamado. Heeft 10 uur low en slow gegaard met cacao-koffierub. We eten het met gebakken aardappeltjes en ratatouille. Ik maakt het toetje: eerst 3 kg stoofperen geschild en klaargemaakt. En daarna de stoofperen met speculaas en monchou in laagjes geserveerd.
gaan vanmiddag naar mijn ouders voor de verjaardag van mijn moeder en neem een bakje stoofpeertjes voor ze mee. We schuiven daar aan. Weet nog niet wat we krijgen
afrodite05
13-10-2024 om 12:56
afrodite05 schreef op 13-10-2024 om 08:34:
Goede reis, Dewi, of sterkte.
Hier staat pasta carbonara op de planning. Van hamsterpasta Broccoli erbij.
Correctie: man wil liever shoarma. Prima, sperziebonen en tortilla's (bij wijze van pitabroodjes) erbij.