Eten
afrodite05
10-10-2024 om 19:49
Hier een drukke, volle dag met laat thuis na vergadering. Dat wist ik uiteraard van tevoren, dus heb ik man de taak gegeven om bij de toko langs te gaan voor een Indisch menu. Omdat hij de namen van de gerechten niet kent, heb ik een uitgebreide app gestuurd met instructies. Hij heeft braaf het nasi ramesmenu gehaald met de juiste (niet pittige) groente en vlees zodat zoon mee kon eten en daarnaast het satémenu. Toen ik thuiskwam, kon ik zo aanschuiven. Top.
En nu lekker aan de restanten van de brownie, die erg geslaagd was. Man ook weer blij.
Jynta1981
11-10-2024 om 08:54
Wij eten vanavond patat met snacks uit de airfryer op verzoek van de kinderen.
Ik ben daar niet zo'n fan van, mus ik maak voor mezelf een salade denk ofzo.
anijsblokje
11-10-2024 om 09:00
Spruitjes, gemarineerde tofu, volkoren basmatirijst staat hier vanavond op het menu. (/edit: en ik denk pindasaus erbij)
Dolfje
11-10-2024 om 09:03
Hier wordt het tzaziki met kipkebab en een salade tomaat en feta denk ik. Heb nog een halve komkommer vandaar dat ik dat bedacht.
Teigera
11-10-2024 om 09:43
Wij eten vanavond "hapjes". Net bij een Toogoodtogo-broodtas een zak gesneden stokbrood gekocht. Ik haal dat dus nooit, want het lijkt me droog: zeker nu het van gisteren is. Net gegoogeld, ik ga er een soort toastjes van maken met Italiaanse kruiden en olijfolie denk ik. We hebben wat zachte gele kaasjes voor bij de toastjes, met kip gevulde empanadas, tomatenmozzarella-salade, olijven, met za'atar gekruide en geroosterde bloemkoolroosjes, courgette-pannenkoekjes en mini-kaassoufflés. Zo nog even kijken of er nog wat bij moet. Iedereen kan nemen waar hij/zij zin in heeft.
Friezinnetje
11-10-2024 om 10:18
ik moet weer even creatief zijn, want beperkte keuze. Ik denk een salade met een hamburgertje (zelfgemaakt). In de salade wat komkommer, tomaat, zoetzure ui, ligt nog een heel klein beetje couscous, gooi ik dat er ook door. En even kijken wat er nog meer is
irmaladouce
11-10-2024 om 10:34
Teigera schreef op 11-10-2024 om 09:43:
Wij eten vanavond "hapjes". Net bij een Toogoodtogo-broodtas een zak gesneden stokbrood gekocht. Ik haal dat dus nooit, want het lijkt me droog: zeker nu het van gisteren is. Net gegoogeld, ik ga er een soort toastjes van maken met Italiaanse kruiden en olijfolie denk ik. We hebben wat zachte gele kaasjes voor bij de toastjes, met kip gevulde empanadas, tomatenmozzarella-salade, olijven, met za'atar gekruide en geroosterde bloemkoolroosjes, courgette-pannenkoekjes en mini-kaassoufflés. Zo nog even kijken of er nog wat bij moet. Iedereen kan nemen waar hij/zij zin in heeft.
OK, hoe laat eten jullie? Ik breng een fles wijn mee en een appeltaart voor toe.
Ted68
11-10-2024 om 12:57
Misschien kunnen we samen rijden naar Teigera....Irma....
Ik eet een stoofpotje met rundvlees, rode wijn ui en chorizo. En kijk nog wat voor groente ik erbij doe.
afrodite05
11-10-2024 om 13:04
Ik ga wederom aardappelpuree maken (eet zoon altijd goed, wat handig is na een opvangdag). Daarbij zalm voor zoon en mij, een hamburger voor man. Erwtjes voor iedereen.
Teigera
11-10-2024 om 13:53
irmaladouce schreef op 11-10-2024 om 10:34:
[..]
OK, hoe laat eten jullie? Ik breng een fles wijn mee en een appeltaart voor toe.
Ha, drank en toetje zijn ook geregeld! Top
yette
11-10-2024 om 17:17
Tagliatelle met een gepureerde saus van oa geroosterde pompoen & paprika, ui, knoflook, rode peper & slagroom. Eroverheen een crunchy topping met parmezaan, geroosterd kruim, pompoenpitten, chilivlokken (en helaas géén gefrituurde salie omdat De Vader mijn prachtige 25+ jaar oude struik per ongeluk gesloopt heeft )
MijnNaamIsHaas73
11-10-2024 om 19:34
Ah wat jammer Yette, vanwege struik.
Gisteren bij een vegetarisch Indiaas restaurant heerlijk gegeten. We waren met een groep dus van alles wat besteld om te delen. Ik weet niet wat het was, maar het was allemaal lekker.
Vanavond thuis broodje hamburger met friet uit de airfryer en excuussla
ToetieToover
11-10-2024 om 20:58
Vandaag hadden wij velveted kipfilethaasjes en gegratineerde bloemkool (spekjes en kaas). Opgebakken aardappeltjes erbij en (zelf) ingemaakte komkommers.
En verder polentapuree met erdoorheen witvis, een soort brandade maar dan niet met aardappels. In de oven gegratineerd en geserveerd met rucolasalade.
De oven maakte overuren want ik bakte ook gemberkoekjes. Chai thee latte erbij. Ik denk dat ik dat toetje het lekkerste vond
rionyriony
12-10-2024 om 06:52
Ik had gisteren volkoren macaroni (75 gram) met daar doorheen tot gort gehakte gebakken groente, wat noten, lijnzaad, een priegelbeetje spek en kaas voor de smaak.
Jynta1981
12-10-2024 om 08:32
Ik ga vanavond ergens een hapje eten. Man en kinders bestellen ws iets.
Morgen maak ik chicken and mushroom pie.