Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier ook makkelijk k&k iets van ravioli en k&k soep. Moet binnenkort weer eens gaan koken om de diepvries te vullen.

Wij eten vanavond bobotie. Gisteravond nog even snel granola gebakken, dus ik ga zo aan een kom Griekse yoghurt met verse granola .

Ik heb straks een rommelige middag voor de boeg, dus we eten iets eenvoudigs en snels : risone (orzo) met een restje kerstomaatjes, brocoliroosjes en een potje kaas-truffelsaus. En geraspte kaas. Dan hebben we weer gegeten.

Gisteren aten we orzo met kip, tomaatjes (zongedroogd en cherry) met spinazie, gestoofd in kippenbouillon met wat kookroom en grove mosterd. 

Hier ook een rommelige dag. Man heeft een familie/spellendag op het werk en ik ga vanmiddag zoon dus iets eerder ophalen om met hem daarnaartoe te kunnen. Op die spellenavond worden pizza's besteld, maar dat wordt waarschijnlijk te laat voor zoon. Ik neem in elk geval wat voor hem mee, zodat hij "gewoon" kan eten op een voor hem normale tijd. Daarna terug naar huis en op bed leggen. Ik weet nog niet of ik nog een puntje pizza mee kan jatten, anders eet ik pas thuis iets. Ik heb een Iglo ping en klaar lasagne in de diepvries liggen, geen idee of dat te pruimen is, maar het is in elk geval snel klaar. Mogelijk besluit ik om sushi te bestellen, ook een optie. Intussen moet er namelijk een grote brownie gebakken worden, want ik heb beloofd morgen bij een teamvergadering iets lekkers mee te nemen. En ja, kopen had gekund en was makkelijker geweest, zeker omdat het al hectische dagen zijn aangezien mijn vader vrijdag een jaar geleden overleed, maar misschien is het ook wel fijne afleiding. En ach, zo lang duurt het ook weer niet om een brownie te bakken. 

yette

yette

09-10-2024 om 13:39 Topicstarter

Speklapje, aardappelkroketjes uit de oven en pittige salade met sperziebonen, rode biet & schapen feta. 

Sterkte afrodite, gekke dagen zullen dit misschien zijn voor je en ook soms geen peil op te trekken wat het prettigste is om te doen, dat je dat van tevoren niet echt kunt inschatten. Gebaseerd op mijn eigen ervaring en het is natuurlijk heel persoonlijk. Brownie is wel ideaal troost-eten. 

Hier gisteren ovenschotel met linzen, aubergine, tomaat, champignons, kruiden (kaneel!) en mozzarella. 

Vanavond traybake met aardappelen, pompoen, rode ui en venkelworst.

Ik maakte ook een batch granola,  maar het bakpapier is op dus ik kan het pas bakken als ik zometeen boodschappen heb gedaan. Nu nog niet want vriendjes van jongste over de vloer. 

Vanavond maak ik enchiladas. Voor morgen had ik eigenlijk een pasta bedacht maar realiseerde me dat ik uit eten ga (bij een Indiaas restaurant). Dus de pasta schuift door. Man en kinderen eten soep en worstenbroodjes morgen

Had runderlappen bij de bioboer gehaald en die staan nu al 7 uur te pruttelen in de slowcooker met ontbijtkoek, bruin bier en uien. We eten er aardappelpuree en rode kool met appeltjes bij

Oh lekker Koreveen...Moet ik ook weer eens maken....

We eten kippepoten uit de airfryer, en pappardelle met citroenroomsaus,en een gemengde salade. 

Ha, mede granolabakkers  .

De super heeft weer wild, en dat vind ik een fijne afwisseling, dus het werd voor de verandering konijnenstoof op zijn oosters (sesamolie, ketjap, gember, knoflook, chilies, Laos, zest, azijn, suiker, zoiets en dan licht gebonden) met op het laatst meegestoofde prei. Noodles erbij. 
En verder had ik voor de lunch een sperziebonensalade met bliktonijn en ei en nog wat ui, komkommer, augurk, kropsla, parmezaan want kaas

Maar ik was dus vergeten dat ik champignons in de stoof had willen doen en de prei had bedoeld voor de erwtensoep, nou ja dat komt later deze week wel weer. Ik heb dan maar champignonsoep gemaakt voor de lunch van morgen. Met zadencrackers. 

Hoewel ik geen wildliefhebber ben (met name niet van allerlei stoverij in onduidelijke sauzen en van het garnituur) eten we vanavond escalope de chevreuil (reeschnitzel? maar ongepaneerd) met gemengde paddenstoelen, Schwäbische spätzle en sperziebonen.

m-classic-escalope-de-chevreuil.jpg

m-classic-schwaebische-spaetzle.jpg

Ik moet werken en neem komkommer met gerookte kip mee.
Man is ziek thuis en gaat voor het eerst naar buiten sinds zaterdag en voor zichzelf boodschappen doen en koken. 

lekker Irma....Hier makkelijk....ben aan het werk, en doe daarna nog boodschappen....maak Spaghetti Carbonare 

klein beetje couscous met rul gebakken rundergehakt met courgette, ui en mais. Klein beetje tomatenpuree erdoor. Lekker gegeten

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.