Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Zo'n kaasbar lijkt mij ook echt geweldig!

Wij eten Tiki massala (uit een pot van Pataks) met kikkererwten, vegastukjes, peultjes en perzik. Erbij rijst, naan en yoghurt met munt.

Pompoen met tomaat en ui uit de oven en een tartaartje erbij.

Joepie,mijn oven word gerepareerd. Dus Vanavond maak ik zelfgemaakte cordon blue met kalfsvlees ,gruyere, en bundner vlees. Daarbij aardappel gratin en sperziebonen.

yette

yette

08-10-2024 om 09:06 Topicstarter

Wat eet jij toch steeds lekker, Ted! 

Ik ga door met de vriezer-opruiming: 'verse' lahmacun met vegetarische döner, veel groenvoer en zelfgemaakte knoflooksaus. 

Nou, dat valt wel mee Yette... ik doe mijn best....

Fijn Ted, het vooruitzicht van een werkende oven!
Wij eten vanavond hartige taart met broccoli, bloemkool, brie en cashewnoten: frut I kookt. Ze vindt dit heel lekker, en heeft het al vaker gemaakt, ze kan steeds meer zelf bij dit recept. 

yette schreef op 08-10-2024 om 09:06:

Wat eet jij toch steeds lekker, Ted!

Dat zat ik ook net te denken. Je cordon bleu klinkt super! En dan vooral in combinatie met je aardappelgratin! Voor mij zou dat op een doordeweekse dag te bewerkelijk zijn...

Wij eten niet zo spectaculair vandaag. Er liggen nog worstjes van de hot dogs van vorige week die opmoeten en nog een restje rijst van zondag (toen aten we ayam padang met basmatirijst en gebakken banaan). Verder is er gemengde sla en nog een kliekje cole slaw. Daar moeten we het maar mee doen.

Ik heb puree gemaakt en daar doorheen snijbonen geroerd en gebakken tomaat en paprika. Heet het dan stamppot? Anyway, er zaten gehaktballetjes (van de Ikea) bij. 

2 kommen uiensoep

Vandaag kook ik iets te uitgebreid naar mijn zin. Ik bedenk allerlei ‘lekkers’ en kom er dan na de werkdag achter dat ik dat nog wél ‘even’ moet klaarmaken. Ik wacht dus nu hongerig op de oven. Daarin zitten spicy zoete aardappelplakjes. Erbij wil ik lamshaasjes, sperziebonen en kropsla, dus lam staat inmiddels in de marinade, bonen en kropje zijn geschoond, dressing gemaakt. Daar ga ik mee verder als de ovenschotel bijna klaar is. Ik doe het mezelf aan maar geen idee waarom ik het niet simpel kan houden. 

afrodite05 schreef op 08-10-2024 om 17:59:

Ik heb puree gemaakt en daar doorheen snijbonen geroerd en gebakken tomaat en paprika. Heet het dan stamppot? Anyway, er zaten gehaktballetjes (van de Ikea) bij.

Volgens vriendlief heet iets door de aardappelpuree mengen ‘heiligschennis’!

ToetieToover schreef op 08-10-2024 om 18:23:

[..]

Volgens vriendlief heet iets door de aardappelpuree mengen ‘heiligschennis’!

Excuses enzo 

Ik organiseerde vandaag een evenement,  daar at ik teveel borrelhapjes.  Eenmaal thuis was ik zo moe (en geen trek meer) dat ik de lasagne die voor me klaar stond niet heb opgegeten.  Die gaat de vriezer in. Net nog wel een door jongste gemaakte appelflap gegeten bij de thee. Zo m'n bed in en morgen weer normaal doen

Morgen makkelijk: krieltjes, doperwten en wortels en een hamburger.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.