Eten
Dewi-Sri2
06-10-2024 om 18:35
Wow, Moos, dat klinkt fantastisch! Heel veel plezier daar, ik denk niet dat dat veel moeite gaat kosten .
Friezinnetje, sterkte met je pre-dieet. Inderdaad even alles opmaken wat nog mag, da's gewoon lekker, en daarna wens ik je veel motivatie om vol te houden. Ik vind het heel knap van je .
Gisteren hebben we in een restaurant gegeten dat nogal opgeeft over hun lokale specialiteiten met lokale ingrediënten (dus duurzaam), maar naar wat ik zo proefde kwam vrijwel alles voornamelijk van de lokale Hanos of Sligro, per strekkende meter. De porties waren ridicuul groot. Ik had twee voorgerechten besteld in plaats van een voor en een hoofd, met het idee: dan hoef ik niet de helft te laten staan. Vooraf dus gewoon brood met smeerseltjes, maar daarvan kon dus ons hele gezelschap van 6 man meeëten. Het tweede voorgerecht heb ik maar gedeeld met mijn buurvrouw, want er was (voor mij) niet doorheen te komen. Zelfs de koffie met 'friandises' was naar Amerikaanse begrippen jumbo èn giant. Ook de anderen vonden de porties veel te groot, dus er ging vrij veel terug. Over duurzaam gesproken...
Straks krijgt echtgenoot boerenkoolstamp met worst uit de magnetron, en ik heb nog hüttenkäse en crackers. Even uitblazen van gisteren .
MijnNaamIsHaas73
06-10-2024 om 20:51
Dat klinkt fantastisch Moos!
Wij aten vandaag old school broccolitaart met brie en cashewnoten.
Jynta1981
07-10-2024 om 06:58
Wij eten vanavond AVG: aardappels, sperziebonen en een filetlapje.
Ik heb vandaag de hele dag een soort cursus, met lunch dus dat is fijn.
afrodite05
07-10-2024 om 08:05
Eigenlijk was de bedoeling om chili con carne te maken, maar ik had niet de goede tortilla's besteld en ik heb wat last van mijn darmen (lang leve de hormonen), dus het wordt aardappelpuree met erwtjes en een kip cordonbleu.
afrodite05
07-10-2024 om 08:05
Oh en Moos, wat een toffe verhalen, nu al! Klinkt goed! En Friezinnetje: succes!
Teigera
07-10-2024 om 09:26
MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-10-2024 om 20:51:
Wij aten vandaag old school broccolitaart met brie en cashewnoten.
Oooh lekker. Frut I gaat dit van de week weer maken bij haar kookbeurt, wij eten het ook graag. Doe altijd wel half broccoli en half bloemkool.
Vanavond wordt het pasta uit de oven met pompoen, salie en kastanjechampignons. Voor lief en frut II met blauwe kaas erover, voor mij en frut I met 'gewone' kaas.
Moosey, klinkt echt geweldig jullie reis!!
irmaladouce
07-10-2024 om 11:21
Pasta met spinazie, spekjes, ricotta, kerstomaatjes. En versgeraspte Parmezaan.
Klinkt geweldig, Moosey! Fijne reis gewenst!
Dewi-Sri2
07-10-2024 om 16:35
Voor echtgenoot vanavond hutspot (brrr)... als hij er zin in heeft, want hij is weer ziek geworden.Ellendig, want hij moest er een vrij belangrijke afspraak voor afzeggen. En ziek zit je ook niet heel erg lekker in een hotel.
Ik heb nog steeds hüttenkäse staan en crackers, hoewel ik vanmorgen ook libanees platbrood heb gescoord en forelsalade. Misschien dat ik daar iets mee kan knutselen. Even voor de derde keer vandaag naar de AH voor iets van hummus en/of muhammara of zoiets. Iets heel basics, want vanwege het gebrek aan keukengerei kan ik verder niks maken. Volgende keer minimaal een Zwitsers zakmes mee!
MijnNaamIsHaas73
07-10-2024 om 18:31
Sterkte Dewi, het zit jullie niet mee qua gezondheid de laatste tijd.
Hier ook een AVG-TJE, snijbonen, gebakken aardappeltjes en een vega kipschnitzel. Was lekker.
Dewi-Sri2
07-10-2024 om 19:03
MijnNaamIsHaas73 schreef op 07-10-2024 om 18:31:
Sterkte Dewi, het zit jullie niet mee qua gezondheid de laatste tijd.
This too shall pass... maar de timing is zo knudde. Volgende week om deze tijd zijn we al weer thuis in Frankrijk, dus we moeten echt proberen om alles uit deze week te halen.
Maar er zijn ook voordelen: na slechts 1 zo'n kookloze week heb ik weer helemaal zin en inspiratie om zelf te gaan koken. Ik had hier het boek "Chin.Ind.Rest." besteld en dat is heel erg leuk en interessant. Kent één van jullie dat? Ik blader het morgen door en kijk of ik mijn boodschappenlijst moet aanpassen.
Deze week ga ik gespreid boodschappen doen. Ik dacht alles in één keer te halen aan het eind van de week, maar dat wordt gekkenwerk. Ik kijk wel hoe ver ik kom, wat ik niet kan krijgen, komt over een half jaar wel. Het gaat toch voornamelijk om dingen waar echtgenoot zo'n zin in kan hebben: ragout uit een blik van Unox (maar dat kan ik zelf ook maken), rookworst, slakken in blik (ben ik in Fr. nog niet tegengekomen, en mijn Franse vriendin was blij verrast over de kwaliteit), kortom, je kunt je er iets (of misschien wel niets) bij voorstellen. Vanzelfsprekend is dit alleen voor de culinaire heimweemomenten en de 'help, ik heb geen tijd'-tijden .
Maar tokovrienden: ik kom er aan! Komt allemaal goed.
Koreveen
07-10-2024 om 20:46
Moos, klinkt geweldig. Ik kom je een keer om tips vragen. Staat bij ons hoog op de lijst.
GB, veel plezier in NY.
Zaterdag hadden wij een puber te logeren dus dat moesten hamburgers met friet worden. Wel goede biologische hamburgers op mijn aandringen.
Zondag met de buurvrouw en haar zoon van 11 naar de Kaasbar in Utrecht. Waren we vorig jaar ook geweest. Allemaal mega-kaasfans. En haar zoon bleef maar vragen wanneer we weer gingen. Het was echt goddelijk. Dus een lopende band met stolpjes en allerlei soorten kaas eronder met 2 begeleidende componenten die de smaak omhoog haalden. We konden amper kiezen en rolden de zaak uit.
Vandaag weer ff balansen met een auf wiederschnitzel en traybak met wortel, pompoen, rode biet