Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik heb geloof ik tikka masala voor een weeshuis....Dus w.s morgen de rest...

Dewi, ik herken zoveel in je NL bezoek....Bij ons gaat het ook zo... Ben dan weer blij thuis te zijn...

afrodite05 schreef op 13-10-2024 om 12:56:

[..]

Correctie: man wil liever shoarma. Prima, sperziebonen en tortilla's (bij wijze van pitabroodjes) erbij.

Kon zelfs de hamsterpasta hem niet overtuigen? 

Hier vanavond lasagne op het menu.

hachee met of aardappelpuree of gewoon gekookt

Gisteravond at ik zonder lief, had geen zin om te koken vanwege druk met andere dingen en dus warmde ik tot grote vreugd van de frutjes voor hen zalmspinazie-quiches op. Voor mezelf spinazie-geitenkaas, ook lekker.
Vanavond eten we taco's, met gehaktkruidenmengsel, met voor lief en de frutjes ook bonen in saus erbij (ik hou niet van bruine, witte, rode bonen en ook al niet van maïs) en voor mij homemade guacamole en rauwkost. Iedereen blij. 
Vandaag ook een bananenbrood gebakken, het huis rook heerlijk.

Vanavond pasta fusili met tomaten-danisch blue saus.

Dank allemaal voor alle goede reiswensen! Het is gelukt, we zijn weer veilig thuis. Ging vrij vlot, alleen Parijs was een doffe ellende. Maar heerlijk om weer thuis te komen en met een koud biertje (echtgenoot) en een glaasje wijn in het zonnetje op het terras te ploffen. Uitpakken zien we morgen wel. Ik ga jouw vliegvoorstel nu eens ernstig uitzoeken, Yette. Vier uur in de auto is toch heel wat anders dan ruim tien uur.
En wat we vanavond eten? Geen idee nog. We hebben de gekste dingen in huis, behalve verse groente, dus misschien dat ik wat frietjes in de airfryer gooi. Het is maar dat we wat in onze maag kunnen stoppen voordat we straks bewusteloos op de bank vallen  .

Gisteren een nieuw pasta recept van Miljouschka uitgeprobeerd. Viel bij man goed in de smaak, bij de kinderen redelijk. Maar was ook niet echt heel gezond. Met een kip, roomsaus. Wat gedroogde tomaat en spinazie maar niet veel groente.

Vanavond tomatenrisotto gegeten, was lekker, vooral omdat man m klaarmaakt. Ik vind een maaltijd die iemand anders heeft gemaakt bijna altijd lekkerder vanwege het feit dat ik niet zelf achter de pannen heb gestaan. 

Heben jullie toevallig tips voor een lekkere salade met een restje rijst? Ik heb geen inspiratie, maar wil morgen mijn restje rijst omtoveren tot iets lekkers. Ik maak het in de ochtend en neem het mee en beschik over een redelijk goedgevulde voorraadkast. Vega of (blik)vis maakt me niet uit. 

Vanavond heb ik mijn coldpack uit de vriezer gegooid zodat er een bakje lasagne in kon. De rest heb ik meegegeven aan de mee-eters, die daar blij mee waren  . Het wordt dus komendecweken weer even wat vaker uit de vriezer eten. Dat komt mooi uit want het zijn drukke tijden hier.

@Dewi: Fijn dat jullie weer thuis zijn! Moet de toko in NL weer flink inslaan na jullie bezoek? 

salade met rijst: Kerrie erdoor, rozijnen, wat kip, lente ui, evt wat noten. Paprika kan er ook door.

Of de rijst als extra vulling gebruiken bij tortilla's. Voor rijstsalade heb ik vooral zomerse recepten, zoals met rode peper, mango en groene groente. 

Vanavond eten wij pannenkoeken en voor vanmiddag maak ik soep met chorizo, courgette, linzen en tomaten. Daar blijft vast van over, dus dan eten we daar waarschijnlijk vanavond nog een kommetje van.

Wij eten vanavond kip teriyaki, met verschillende groenten geroerbakt (zakje "Japanse" wokgroente, restje sperziebonen). Frut I at op vakantie kip teriyaki en vond dat héel lekker, dus eens kijken of ze onze versie ook zo lekker vindt.

@Anijs: Reken maar dat mijn tokovriend weer moet gaan inslaan! Die man is altijd blij als ik kom. Ik ook, trouwens . Bijna niks zo fijn als mijn voorraden aanvullen en weten dat ik me weer een half jaar lang te buiten kan gaan aan indisch...

Maar met jouw nick in gedachten ben ik vanmorgen toch maar boodschappen gaan doen, en vanavond wordt het zalm uit de oven met venkel en witte wijn, en venkelrisotto. Lekker makkelijk, weinig werk en altijd een groot succes hier. En echtgenoot maar beweren dat hij niet van vis houdt . Hij bedoelt dat hij niet van heel 'vissige' vis houdt, zoals makreel, maar voor de rest kan je hem alles voorzetten .

hier nog een keer een wrap met gehakt, veel groente. 

https://www.lowcarbchef.nl/recept/ovenschotel-met-prei-en-gehakt
Deze heb ik gisteren vast gemaakt en eten we zo meteen. Ben blij dat ik nu niet meer hoef te koken want ben kapot.

We eten hetzelfde als gisteren...  en niemand vind dat erg...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.