Eten
ToetieToover
14-10-2024 om 18:22
Vandaag eten wij gehaktballen in mosterdsaus met aardappelpuree en geroosterde pompoen.
Ik maak ook een spicy-rozenblad-ui-paprikasaus, morgen wordt het gehaktballetjes in die saus met gele linzenpasta en rucola.
En ik kook erwtensoep voor woensdag. Ik had zondag geen tijd om vooruit te koken. Doen we het nu. Straks een bakje aan mijn moeder brengen. Die had de soep zondagavond al verwacht maar nee, de planning loopt anders dan gebruikelijk.
Jynta1981
15-10-2024 om 07:41
Gister aten we aardappels, bietjes en een gehaktbal. We eten noooooit bietjes, want bietjes = gezeur van de kinderen. Maar zowaar (na een verplicht proeven) vond de oudste het lekker en de jongste mwah dit keer.
Vanavond makkelijk en snel: noodles, zak Japanse wokgroenten, kippendij, woksaus. Erbij kroepoek, uitjes en seroendeng.
Morgen ga ik uit eten en naar het theater. Hier thuis eten ze spaghetti met een zak saus uit de vriezervoorraad.
anijsblokje
15-10-2024 om 07:48
Hier vanavond cannellinibonen/venkelsoep uit de vriezer, met volkoren stokbrood erbij.
afrodite05
15-10-2024 om 08:21
Wij eten vanavond dan eindelijk de hamster carbonara Met broccoli dus.
Ted68
15-10-2024 om 08:32
Ik eet een volkorenbroodje met een gekookt ei...En zoon eet een kliekje spagetthi.....We zijn samen thuis....en ik neem mijn overuren op
Teigera
15-10-2024 om 08:36
Wat gezellig Ted
Wij eten vanavond kip korma, maar dan met vega kipstuckjes. Verder veel bloemkool, wat erwtjes en tomaat. Naan erbij.
yette
15-10-2024 om 11:54
Simpel, want laat thuis en we zijn maar met z'n 3en: mihoen met Cambodjaanse wokgroenten en gehaktballetjes.
irmaladouce
15-10-2024 om 11:58
Er wordt weer heerlijk gegeten door iedereen!
Zaterdag maakte ik masoor dhal met basmatirijst, raïta, K&K mangochutney en K&K naan. Daar werd flink van gesmikkeld.
Zondagmiddag aten we "sizzling" kippenbouten van de bbq, een overheerlijke aardappelgratin, sperziebonen en gemengde sla. De kippenbouten en gratin waren door man gemaakt. Later in de middag bakte ik van K&K taartdeeg nog een erg lekkere pruimentaart en die aten we als avondeten.
Gisteren waren man en ik op stap voor allerlei klusjes en lunchten we met een goede houtovenpizza bij een Italiaan.
Voor vandaag nog geen idee. Ik heb wel zijn in frieten en er liggen nog rode puntpaprikas en feta...
MijnNaamIsHaas73
15-10-2024 om 21:08
Gisteren gebakken aardappeltjes met snijbonen en een vega schnitzel
Vandaag werd er voor ons gekookt, zuurkoolstamppot met een worstje.
Dolfje
16-10-2024 om 08:19
Ik ga vanavond uit eten in een all you can eat /shared dining restaurant. De vorige keer was het heel erg lekker.
Man kookt chili con carne voor zichzelf met rijst erbij.
Teigera
16-10-2024 om 09:38
Wij eten vanavond kruidige couscous, met vega kipstuckjes "smokey bbq"(was weer eens gezwicht voor iets nieuws in het schap), aubergine en tomaat. Tzatziki erbij.
Merk dat de frutjes sinds de reis naar Indonesië afgelopen zomer, beter eten. Althans, ze zeuren minder en vinden vaker iets lekker. Voorheen hadden we soms bij de aanblik al "dat lust ik niet" en nu niet meer. De teriyaki en de korma curry werden enthousiast begroet. Wel met de mededeling van de jongste "bloemkool vind ik eigenlijk niet zo lekker" maar als er dan achteraan komt "maar zo in curry lust ik het wel" dan valt het toch weer alles mee .
Ted68
16-10-2024 om 09:47
Ga lunchen bij jongste zoon... En vanavondmaak ik rosti, met voormij zalm ingelegt in kappertjes,olijfolie en citroensap.En de rest eet er een braadworst met zwiebelsaus bij. En een groene salade.
irmaladouce
16-10-2024 om 15:29
Hier komt vanavond een "Big Mac salade" op tafel, die iemand hier een tijd geleden plaatste (Dolfje?). Mss niet 't zelfde recept, dat van mij komt van entertainment. Man wil daar wsch een dikke snee lijnzaadbrood bij (erg lekker, van de Aldi).