Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ja die heb ik wel eens geplaatst. Vind het lekker 

Ik ben benieuwd. En het recept komt niet van ENTertainment, maar van EATertainment..

Waarschijnlijk eten we iets uit de oven, al heb ik nog geen idee wat. Gisteravond is met een rotklap de onderplaat uit de afzuigkap gevallen, bovenop mijn bord met zalm . Afzuiger naar z'n grootje, bord aan scherven, zalm verder oneetbaar en ik hartkloppingen van schrik. Dat zo'n helemaal niet overdreven zware plaat zoveel schade kan aanrichten!
Echtgenoot heeft beloofd te proberen de kap te repareren. Ik hoop eigenlijk op een nieuwe, want dit is een ergerlijke erfenis van de vorige bewoners, maar dat wordt een hele dure grap ivm rare constructie van het huis. Merde!
We zitten blijkbaar weer in zo'n rare 'ook al kapot'-flow, kennen jullie dat? Jaren gebeurt er niks, en ineens gaat alles tegelijk stuk. De laptop waar onze tv op draait doet het ineens ook niet meer, maar ik denk er niet aan om hier in Frankrijk een nieuwe te kopen. Rare toetsenborden waar ik maar niet aan kan wennen. Vriendin lacht zich naar als ik wel eens op haar toetsenbord zit te klungelen. Dus slepen we 's avonds dit ouwe beestje maar naar de woonkamer, dan hebben we toch nog wat.

Ik heb tussendoor even zitten nadenken, en het wordt toch maar nep-andijviestamppot, met aardappelpuree uit een doosje  . Zonde om ook de andijvie weg te moeten gooien. En rookworst in een vacuümplasticje walmt ook niet al te erg. Ik kijk morgen in de supermarkt wel eens wat ik allemaal zonder of met zo weinig mogelijk afzuiger kan verzinnen. Het gaat me werkelijk te ver om ook nog het plafond te moeten gaan schilderen .

yette

yette

16-10-2024 om 19:52 Topicstarter

Vandaag is er een nieuwe regel ingegaan: kind 3 kookt op woensdag en als hij niet vóór de weekboodschappen verzonnen heeft wat het wordt, dan doet hij ook 'zijn' boodschappen. 

Hij is om 17.30 mokkend naar de supermarkt gelopen en staat nu grommend knoflookboter te maken en een paar blikken tomaten-crèmesoep op smaak te brengen. Hij heeft er stokbrood bij gekocht. En een of andere cakemix. Maar dat laatste zie ik nog niet gebeuren vandaag 

Hahaha Yette!
En schrikken, Dewi!

Hier een drukke en lange dag op het werk vandaag. Zoon had ook een slechte dag (of nouja, slecht geslapen) dus toen wij thuiskwamen, man nog boven thuiswerkte en het eten zo snel mogelijk op tafel moest, was het even ongezellig. Zoon wilde vastgehouden worden maar dat hield in dat ik het eten niet kon regelen, waardoor het alleen maar langer duurde. Gelukkig had ik een restje nasi van de toko voor zoon, en boemboe voor nasi voor man en mij (met iets teveel sambal voor zoon, blijkbaar moet ik tegenwoordig kindvriendelijke nasi gaan maken). Daarbij nog een bakje zelfgemaakte rendang uit de diepvries getrokken, met wat atjar, satésaus, gebakken ei met ketjap, seroendeng en gefrituurde uitjes. Restje broccoli van gisteren ging er fijngesneden door. Smaakte prima. 

O die sambal! Ik heb als ontaarde moeder mijn kinderen aan het huilen gemaakt met spicy eten. Dat heb ik nog jaaaren moeten horen. We waren op een familiebijeenkomst en ik had braaf een prakje voor mijn jonge tweeling meegenomen want ze bestelden op zo’n dag iets van de Chinees. In dat gezonde prakje zat kennelijk iets van chili ofzo maar dat wist ik allang niet meer want het kwam uit de vriezer. Dus oma gaat de tweeling eten geven en ze jengelen van de honger en na elke hapje jengelen ze nog een tandje harder. Oma snapt er niks van. Tot ze zelf een hapje proeft 

yette schreef op 16-10-2024 om 19:52:

Vandaag is er een nieuwe regel ingegaan: kind 3 kookt op woensdag en als hij niet vóór de weekboodschappen verzonnen heeft wat het wordt, dan doet hij ook 'zijn' boodschappen.

Hij is om 17.30 mokkend naar de supermarkt gelopen en staat nu grommend knoflookboter te maken en een paar blikken tomaten-crèmesoep op smaak te brengen. Hij heeft er stokbrood bij gekocht. En een of andere cakemix. Maar dat laatste zie ik nog niet gebeuren vandaag

Sorry Yette, mag ik hier even ontzettend om lachen ? Ik zie gelijk het gezicht van echtgenoot een maandje of wat geleden, toen ik wegens ziek, zwak en misselijk niet tot menswaardige kookprestaties in staat was. Hij neemt in geval van nood het hele huishouden van me over, maar aan koken heeft hij echt heel erg een broertje dood. Ik duim voor jullie tomatensoep met knoflookbrood (kan toch niet echt heel veel aan mislukken?) en ik hoop dat hij het goed kan maken met een lekkere cake.

Echtgenoot was euforisch over de andijviestamppot (waar niet eens echte andijvie in zat maar een stevige Franse sla en de beruchte puree uit een pakje). Ach ja, denk je de andere partij blij te maken met een gerecht waarvoor je de halve dag in de keuken hebt gestaan, is hij blij met dit. Misschien moet ik gewoon eens beter leren luisteren .

Afro, wil je alsjeblieft niet zo inspirerend doen met je suggesties? Nu heb ik zin in al je suggesties, maar niks in de vriezer, dus alles moet from scratch .

ToetieToover schreef op 16-10-2024 om 20:53:

O die sambal! Ik heb als ontaarde moeder mijn kinderen aan het huilen gemaakt met spicy eten. Dat heb ik nog jaaaren moeten horen. We waren op een familiebijeenkomst en ik had braaf een prakje voor mijn jonge tweeling meegenomen want ze bestelden op zo’n dag iets van de Chinees. In dat gezonde prakje zat kennelijk iets van chili ofzo maar dat wist ik allang niet meer want het kwam uit de vriezer. Dus oma gaat de tweeling eten geven en ze jengelen van de honger en na elke hapje jengelen ze nog een tandje harder. Oma snapt er niks van. Tot ze zelf een hapje proeft

Oh, wat herkenbaar! Mijn moeder ging er voetstoots vanuit dat kinderen met een 'Indische' achtergrond natuurlijk dol waren op pedis eten. Ik herinner het me nog: "mamaahh, ik krijg zo'n pijn in mijn oren/keel/tong!!". Kwam later allemaal goed: ik ben dol op pedis, mijn zussen totaal niet. Het kan verkeren.

Dat is schrikken Dewi! En zonde van je lekkere bordje eten. Hopelijk heb je snel een goede oplossing 

Wij aten ook nasi, en voor de oudste een paar vissticks, aardappelkroketjes en diepvries spinazie.  
De groenten/kip/kruiden prut voor de nasi kwam uit de vriezer. En wat heel gek was was dat ie heel pittig was. Veel pittiger dan toen we deel 1 hiervan aten. Ik vraag me af of dat door het invriezen kan komen. Jongste is gek op nasi maar heeft het niet opgegeten omdat het echt te pittig was. 
Verder een grote pan bolognese gemaakt, daar eten we morgen een portie van met spaghetti en 2 zakken in de vriezer. Fijn voor drukke dagen. 

heb gisteravond een soepje gemaakt van wat restjes groente: bloemkool, courgette, prei en erwtjes. Deze helemaal glad gepureerd zodat ik hem na mijn operatie ook kan eten. vanavond eet ik er ook een kom van met een cracker en ik bak nog wat kipreepjes die ik er door doe

Ik was dus uit eten, vooral truffel bospaddestoelen soep, salade met brie en rucola en druiven. Ossenhaas rolletje met groene asperges, beef teriyaki spiesjes met wat rijst, gyoza, sushi met kip en chocolademousse na. Klinkt idioot veel maar het waren van die kleine porties al zat ik nog bomvol en vannacht dorst want natuurlijk veel te zout. Maar het was lekker en gezellig.
Vandaag maar weer gezond. Moet vanavond werken dus nog even verzinnen wat ik meeneem.

Dolfje schreef op 16-10-2024 om 15:35:

Ja die heb ik wel eens geplaatst. Vind het lekker

irmaladouce schreef op 16-10-2024 om 16:58:

Ik ben benieuwd. En het recept komt niet van ENTertainment, maar van EATertainment..

Mijn kind is jullie dankbaar.  Morgenavond ga ik dit maken,  het was alweer zeker een jaar geleden.  Vandaag krijgen ze pasta bolognaise saus (diepvriesbaksteen) en ik zal voor mezelf iets in elkaar flansen dat omgeveer 1200 kcal gaat bevatten 

Hier vanavond volkoren spaghetti met "vegan puttanesca" uit de vriezer en geraspte kaas.

Sterkte en beterschap alvast, Friezinnetje. Een operatie aan je mond/tanden, begrijp ik?

Wij eten vanavond weer hamsterpasta. Dat was man en mij niet zo goed bevallen, want wat een hoop deeg, maar ach, het pak moet toch op. Ik maak er een saus bij van gehakt, gegrilde groente en tomaat.

Dorestad schreef op 17-10-2024 om 09:28:

[..]

[..]

Mijn kind is jullie dankbaar. Morgenavond ga ik dit maken, het was alweer zeker een jaar geleden. Vandaag krijgen ze pasta bolognaise saus (diepvriesbaksteen) en ik zal voor mezelf iets in elkaar flansen dat omgeveer 1200 kcal gaat bevatten

Wij vonden de Big Mac Salad ook erg lekker en die zal dus wel eens terugkomen op het menu.

Vanavond eten we niets bijzonders. Zowel man als ikzelf hadden een werklunch vandaag. Ik at heerlijke bruschette vooraf en daarna een voortreffelijke MaP!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.