Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

afrodite05 schreef op 17-10-2024 om 14:06:

Sterkte en beterschap alvast, Friezinnetje. Een operatie aan je mond/tanden, begrijp ik?

Wij eten vanavond weer hamsterpasta. Dat was man en mij niet zo goed bevallen, want wat een hoop deeg, maar ach, het pak moet toch op. Ik maak er een saus bij van gehakt, gegrilde groente en tomaat.

nee, maagverkleining. Dan eerst ook een aantal dagen vloeibaar eten. 

yette

yette

17-10-2024 om 17:38 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 17-10-2024 om 16:35:

[..]

nee, maagverkleining. Dan eerst ook een aantal dagen vloeibaar eten.

Oeh, dat is ingrijpend! Ben je zenuwachtig? Ik vind het eng klinken   

Sterkte! 

Beetje raar om meteen te vertellen wat ik op tafel zet. Maar. Dus.

Krieltjes met spek & ui van de bakplaat. Gemengde salade met rucola, schapen-feta en véél avocado. Een dorre droge vegetarische plak voor De Vader en de Moeilijke Meute. Pakketjes met zalmfilet, courgette, tomaat en flink veel kruidenboter* voor Lekkerbek (aka Miniman, maar nu 19) en mijzelf. 

* met dank aan de 3e die gisteren veel meer dan voldoende kruidenboter maakte (en ook vandaag geen cake gaat bakken omdat de boter bijna op is )

Heel veel sterkte, Friezinnetje! Ik vind het zo knap van je dat je die stap durft te zetten. Hou ons op de hoogte, wil je? Ik leef erg met je mee.

Echtgenoot had een briljante dag vandaag. Hij heeft, veel vlotter dan verwacht, de afzuigkap gerepareerd (die plaat valt er nu echt niet meer uit) en in één moeite door de tv-laptop weer aan de praat gekregen. Hallelujah! Vanavond trakteer ik hem dus op sambal goreng udang, sambal goreng telor en chinese kool. Heeft-ie echt verdiend

Het is ontzettend leuk dat er zoveel verschillende smileys zijn, maar je zoekt je ongans!

thx dames, ik vind het ook wel een beetje eng, omdat je natuurlijk de rest van je leven anders moet eten. Maar ook wel aardig wat vrienden/kennissen die het ook hebben gedaan en daar ook mee gesproken en waar het goed mee gaat. Het blijft een operatie natuurlijk. heb ook een eigen topic hierover, mss kun je daar meelezen, dan vervuil ik het hier niet allemaal

Wij aten orzo met kip, spinazie, zongedroogde tomaatjes en parmezaan. Was lekker en de kinderen vinden dit ook lekker dus dat is dankbaar koken.

Morgen eten we wraps met kip, mais, courgette en paprika en fajitakruiden.  Makkelijk want dat kan ieder eten op zijn eigen tijd.

Sterkte Friezinnetje!

Heb op mijn werk warm gegeten, en ben vanavond alleen thuis: heb een tomatensoep,met een broodje kaas...

Ook ik wens je sterkte, Friezinnetje ! Wanneer ga je onder t mes? Hoop dat je snel van de operatie zal opknappen (en dus weer snel lekker kan eten en  meeschrijven).

Sterkte gewenst Friezinnetje, zo'n operatie is zeker spannend.
Wij aten vanavond pasta carbonara, traditioneel recept maar dan toch met erwtjes erdoor. Frut had gekookt. Ik at later dan de rest, want had een congres zo ongeveer aan de andere kant van het land (dat viel op zich mee, maar door alle files meer dan 2 uur heen én terug, ik ben gesloopt). 

irmaladouce schreef op 17-10-2024 om 20:14:

Ook ik wens je sterkte, Friezinnetje ! Wanneer ga je onder t mes? Hoop dat je snel van de operatie zal opknappen (en dus weer snel lekker kan eten en meeschrijven).

30 oktober 

Ik heb hamburgers uit de diepvries gehaald, moet nog boodschappen doen dus sla etc erbij halen. 

Vanavond wordt het sticky tofu, met paksoi en edamame-boontjes en rijst. Even kijken wat voor groente ik er nog meer doorheen doe zo als ik boodschappen doe. Voor toe maak ik witte chocolade-panna cotta met frambozencoulis.

Sterkte alvast, Friezinnetje!

Teigera, jouw toetje klinkt heel goed!

Wij eten vanavond frietjes en daarbij maak ik een traybake van kip, paprika, ui en tomaat. Mogelijk nog wat extra groente erbij, erwtjes ofzo.

Als lunch tosti's met de mozzarella die eigenlijk gister op de pasta had gemoeten. Of dat doen we morgen, even kijken hoe laat ik straks thuis kan zijn en of man dan al heeft geluncht.

yette

yette

18-10-2024 om 16:08 Topicstarter

Vanmorgen al gekookt, want ik ben laat thuis: pasta met oa courgette, zalm & room voor de jongste en mijzelf, bolognese voor de rest. 

Heb voor man en mij vanavond brokkoli, een kippenpoot, en ravioli met walnoot,kaasvulling.

Fastfood friday door man: vandaag broodje shoarma met paprika,  champignons en ui en rauwkost erbij. Lekker

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.