Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


ToetieToover schreef op 12-08-2024 om 21:36:

[..]

Ik heb geen eetlust, en normaal gesproken zou ik nu iets kunnen klaarzetten voor morgen, of morgenochtend vroeg misschien, maar ik weet niet of ik morgen wel zin heb om dat te eten. Dat vind ik best lastig. Ik vermoed dat ik ga overleven op het strikt noodzakelijke dat snel klaar is. Iets zouts en kouds.

Aardappelpuree en ijs? 

Afro

Hier had lief met de hitte toch geen zin om te gaan shoppen, dus we plunderden de koelcel en de winkel op werk (dat reken ik natuurlijk allemaal keurig af morgen) Het werden wraps (lekkere!) met een prutje van één enorme tomaat van de tuin en adukibonen, sla en komkommer en een lepel kwark met zout en knoflook. En koriander en munt. Was erg lekker. 

afrodite05 schreef op 12-08-2024 om 21:57:

[..]

Aardappelpuree en ijs?

Jaaa vriendlief laten koken, goed plan. Hij wil wel pannukakku maken zegt-ie. Lekker de oven drie kwartier aandoen. En dan met een bolletje ijs. 

Ik heb nog ijsbergsla en wortel en komkommer en tomaat dus een salade met feta en een spinazie kaas rondo uit de airfryer. Lekker makkelijk.

Wat handig, zo'n winkel aan huis Moos!

Hier wordt er voor ons gekookt vandaag, lasagne krijgen we. Normaal om de dinsdag dus dat wordt het wel saai, nu door de vakantie was het wat langer geleden dus wel weer lekker

yette

yette

13-08-2024 om 08:44 Topicstarter

De pastasalade van gisteren gaat in de herhaling. We hadden weinig trek en ikzelf heb zelfs geen hap gegeten. Gelukkig had ik dat voorzien en de groenten los gehouden van de pasta etc. dus die zijn niet slap geworden. 

ook hier deel 2 van de pastasalade van gisteren, of brood. Weet nog niet zeker

Er staan 4 quiches in de oven: we eten om. 19 uur.
Kip kersen
Spinazie spek
Kaas,
En tomaten zalm

Restverwerking hier, dus mosselsalade met ijsbergsla, mosselgroenten, mosselen en zelfgebakken volkoren zuurdesembrood. In de salade oa mayo en mosterd. Watermeloen als toetje.

Vandaag hebben we geluncht bij een vistentje aan de Moezel. Ik had scholfilet die (helaas) gepaneerd bleek, maar hij was wel erg lekker. Zoon vond het ook lekker. Man had (uiteraard kibbeling met frietjes. Vond zoon minder lekker   

Vanavond weer "thuis" op het vakantieadres gekookt: simpele beef shanghai van knorr. Er is nog een restje van over, dat delen we morgen en dan hebben we er nog een maaltijdsalade bij om te delen. Dan zijn alle restjes hier ook op. Morgen gaan we weer uit lunchen, dan hoop ik een schnitzel of flammkuchen op m'n bord te krijgen. Ik wil potverdorie m'n maag wel laten weten dat we in Duitsland zijn en dat gaat vooralsnog een beetje lastig met zoon. Hopelijk is dat volgend jaar makkelijker, als hij 2 is en niet meer overdag 2x slaapt. 

Vandaag sashimi van makreel met een ketjapsausje en een salade van ijsberg, komkommer, uiringen met een sausje van wasabimayo. Sesamzaadjes. Niks gekookt. Beetje gesneden, gemixt en gestapeld.

Lief heeft de oven niet aangezet maarrrrr ter compensatie dan maar de handdoeken in de droger gedaan 🤦‍♀️ “want hij houdt niet van plankjes”, dus toch nog lekker extra warm in huis. Lief toverde ook ijsjes uit de vriezer.

hier een gebakken eitje met wat geroosterd brood. Niet veel trek. En een frambo-lolly als toetje 

Euch, die hitte is niet fijn. Snelle hamburgers gemaakt met wat excuussla

Gebakken ei met klein beetje peper en zout, op twee volkoren boterhammen met wat sla en tomaat.

Ik heb gehakt uit de diepvries gehaald en dat wordt met courgette en een beetje pasta en een zak saus een ovenschotel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.