Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

12-08-2024 om 06:13 Topicstarter

Leuk dat je meedoet, Nami!

En goedemorgen allemaal   
Het is nu nog lekker buiten. Dus, hup, bed uit, boel open en vast wat koken! Dan hoef je straks bij 30° niet of niet zo lang achter het warme fornuis 

De pasta is net klaar. Voor pastasalade. 

yette schreef op 12-08-2024 om 06:13:

Leuk dat je meedoet, Nami!

En goedemorgen allemaal
Het is nu nog lekker buiten. Dus, hup, bed uit, boel open en vast wat koken! Dan hoef je straks bij 30° niet of niet zo lang achter het warme fornuis

De pasta is net klaar. Voor pastasalade.

Goedemorgen Yette!

Tropische dagindeling en tropisch tempo

Hee Yette en Toetie, jullie zijn er ook vroeg bij! Ik heb net het zonnescherm laten zakken, anders kan je hier straks koken zonder kookplaat. Nog geen idee wat hier vandaag op tafel komt. Misschien iets met aubergines.

Hier wordt het pokebowl. Ga daar zo meteen alles voor in kommen mikken en een stukje kip bakken voor erbij. Dan staat dat mooi klaar voor vanavond. Was eigenlijk een soort van plan om voor het werk te gaan sporten maar dan moet ik gaan haasten en dat soort ook niet fijn. Ga dadelijk misschien wel een rondje lopen.

Hier wordt het volkoren wraps (want die had ik nog over) met roomkaas, gerookte zalm en komkommer. Afhankelijk van hoeveel komkommer ik kwijt kan in de wraps, ook nog een salade ernaast. Dus niet achter het fornuis/boven de pannen vandaag. 

Ik ga met de meisjes naar het strand vanmiddag.  Goede invulling van mijn laatste vakantiedag. Hoop dat de drukte enigzins meevalt... Daarheen mee gaat ook het e.e.a. meloen, komkommer, wraps met kipfilet etc, krentenbollen, dat soort.  Ik kijk daarna wel even waar we zin in hebben of dat man wat kookt.  Er is voldoende in huis voor van alles iig.

ook ik ben een pasta salade aan het maken. Die neem ik straks mee. Moet vanmiddag de hitte in. Werk van 14.00 tot 22.00. ploegendienst in een fabriek. Daar is het aardig warm bij machines en er is geen airco op de afdeling.

Welkom Nami en sterkte met de warmte vanmiddag!

Ik ben (helaas) weer begonnen met werken. Vanavond een lauwwarme aardappelsalade met gerookte zalm en rucola 

Kaascroissant en een fruitsalade (in stukken gesneden banaan, appel, peer, sinaasappelpartjes en wat aardbeien en druiven). Met deze temperaturen nooit zoveel zin in eten.

Niets bijzonders: karbonade,aardappelblokjes, en sla....

Tippex schreef op 12-08-2024 om 15:52:

Met deze temperaturen nooit zoveel zin in eten.

Ik zou willen dat ik dat had 

Man kookte noodles met kip en wokgroenten.

Strand was DRUK! Denk dat wij de allerlaatste parkeerplek hadden weten te bemachtigen. Maar wat een heerlijke middag! Nu wel he-le-maal op. Jammer dat het boven zo warm is, anders was ik met een serie mijn bed ingedoken. 

Morgen of boboti of een agv met bloemkool en een gehaktbal. Dat kan ook een bloemkool ovenschotel worden bedenk ik me nu...

Dolfje schreef op 12-08-2024 om 18:42:

[..]

Ik zou willen dat ik dat had

 Nou, inderdaad. Wij hadden vanavond ook niet veel trek, maar dat kwam doordat we rond 1600 bij wijze van snack allebei een overgebleven tortilla van gisteren aten.

Gisteravond waren schoonvader en partner bij ons appartement gekomen, met nog gebak ter ere van mijn verjaardag. Vier verschillende soorten en ik mocht kiezen... dus voorgesteld om alles te delen, wat we hebben gedaan. 

Vandaag een k&k "vegan" paella (dan is het toch geen paella?!) met wat rauwkost die was blijven staan omdat zoon er geen trek in had. Ohja en ik heb een paar vage worstjes opgebroken. Toe een hele dikke chocoladevla/dunne chocoladepudding die absoluut voor herhaling vatbaar is. Hoewel, daar zal de weegschaal anders over denken...

Dolfje schreef op 12-08-2024 om 18:42:

[..]

Ik zou willen dat ik dat had

Ik heb geen eetlust, en normaal gesproken zou ik nu iets kunnen klaarzetten voor morgen, of morgenochtend vroeg misschien, maar ik weet niet of ik morgen wel zin heb om dat te eten. Dat vind ik best lastig. Ik vermoed dat ik ga overleven op het strikt noodzakelijke dat snel klaar is. Iets zouts en kouds. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.