Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik toverde mijn ovenschotel met boekweit, zuurkool, komijn, komijnekaas, paprika en ui uit de vriezer. Dus dat staat hier op tafel vanavond. Blijft een toprecept! Elke keer als ik het weer eet, ben ik blij dat ik het uitgeprobeerd had want het is een onverwachte combinatie die ik niet zelf zou verzinnen.

Ik ben heel benieuwd wat we straks gaan eten. Ik heb weer eens een vriezervondst gedaan en ga zo meteen uitvinden of die Italiaans, Indiaas of Indonesisch is. SCHRIJF HET DAN OP HET ZAKJE, MUTS!!!

Er werd voor ons pasta met rode saus gekookt. Was prima

Dewi-Sri2 schreef op 28-05-2024 om 18:40:

Ik ben heel benieuwd wat we straks gaan eten. Ik heb weer eens een vriezervondst gedaan en ga zo meteen uitvinden of die Italiaans, Indiaas of Indonesisch is. SCHRIJF HET DAN OP HET ZAKJE, MUTS!!!

In elk geval iets met de i 

Hier werd het de rucolastamppot, want het restje aspergesoep moest ook op en 2x per dag soep vonden man en ik allebei niet zo'n topidee. Zoon was ook content met de stamppot. Leuk dat hij nu zo kan mee-eten. Al weet ik dat er vaak weer een fase komt dat die guppen niets lusten. Hopelijk gaat hij later net zo juichen als de frutjes als ik bepaalde gerechten voorstel, lijkt me zo leuk!  

Morgen dus soep met noodles erdoor en naanbrood erbij. 

Dewi-Sri2 schreef op 28-05-2024 om 18:40:

Ik ben heel benieuwd wat we straks gaan eten. Ik heb weer eens een vriezervondst gedaan en ga zo meteen uitvinden of die Italiaans, Indiaas of Indonesisch is. SCHRIJF HET DAN OP HET ZAKJE, MUTS!!!

Kan ook nog een restje tomatensoep zijn natuurlijk.

Of hondenvoer.

rionyriony schreef op 28-05-2024 om 19:37:

[..]

Kan ook nog een restje tomatensoep zijn natuurlijk.

Of hondenvoer.

rionyriony schreef op 28-05-2024 om 19:37:

[..]

Kan ook nog een restje tomatensoep zijn natuurlijk.

Of hondenvoer.

Kans nihil, ik maak nooit tomatensoep en ik heb geen hond. Maar ik heb een nichtje dat ooit in Spanje, met gebrek aan geld en kennis van de taal, een keer een blikje hondenvoer heeft gegeten. Was helemaal niet slecht, vond ze. Soort paté. Haar mening .

Het bleek gewoon pastasaus te zijn, lekker makkelijk. En met een vers stuk parmezaan en blaadjes van mijn nieuwe zeer welige basilicumplant van de markt kan er weinig mis gaan. 

Ik denk dat ik morgen maar eens een ouderwetse pan nasi maak. Met gebakken eitjes, gebakken uitjes, dat soort werk. Kroepoek van de Hyper U (ja, dat hebben ze hier, alhoewel een beetje flauw) en een blikje bamboescheuten dat op moet. En een paar lomboks, lekker!

Hier wordt het een van de vegetarische balletjes of wat er ook ligt met een komkommer /tomaat salade en voor man nog een broodje erbij. 

@afrodite: haha ja, het juichen is heel leuk, maar er zijn ook avonden dat er met lange tanden gegeten wordt. Zoals in ieder gezin vrees ik 
Vanavond kookt frut I, ze maakt "Indiase kip zoals bij opa en oma", wat betekent dat het kip tandoori uit een Knorr-pakje is  maar goed, dat is wel makkelijk als je nog leert te koken.

Dewi-Sri2 schreef op 28-05-2024 om 20:42:

[..]

Kans nihil, ik maak nooit tomatensoep en ik heb geen hond. Maar ik heb een nichtje dat ooit in Spanje, met gebrek aan geld en kennis van de taal, een keer een blikje hondenvoer heeft gegeten. Was helemaal niet slecht, vond ze. Soort paté. Haar mening .

Het bleek gewoon pastasaus te zijn, lekker makkelijk. En met een vers stuk parmezaan en blaadjes van mijn nieuwe zeer welige basilicumplant van de markt kan er weinig mis gaan.

Ik denk dat ik morgen maar eens een ouderwetse pan nasi maak. Met gebakken eitjes, gebakken uitjes, dat soort werk. Kroepoek van de Hyper U (ja, dat hebben ze hier, alhoewel een beetje flauw) en een blikje bamboescheuten dat op moet. En een paar lomboks, lekker!

Ik heb het weleens geprobeerd; hondenvoer eten, maar het was echt zouteloos en smaakte naar heel goedkoop blikvlees. Hondenbrokken smaakten nergens naar en alleen rauwe vuile pens smaakte precies zoals het rook: naar vuile pens.

Dat laatste deed ik niet opzettelijk; ik morste een stukje op mijn hand en likte het er automatisch af (en spuugde het uit). Viel me trouwens vaker op dat ik ging speekselen als ik pens klaarmaakte, dus in het verre verleden van onze voorvaderen hadden we dat vermoedelijk op ons menu.

Gebakken rijst is ook wel weer een idee. Ik maak het eigenlijk altijd hetzelfde als bami, alleen komen er dan garnalen in en geen kool. En een beetje geelwortel maakt de kleur altijd wat mooier.

Dolfje schreef op 29-05-2024 om 08:03:

Hier wordt het een van de vegetarische balletjes of wat er ook ligt met een komkommer /tomaat salade en voor man nog een broodje erbij.

Het wordt wel bovenstaande maar ipv een broodje voor man heb ik couscous geweld net en dat door de salade gedaan.

hier rijst met kipkerrie

Boerenkool met worst. Had nog vers in de vriezer.

Ik maakte een pan nasi en die was perfect op smaak al zeg ik het zelf. Erbij kroepoek, pindasaus, seroendeng, gebakken uitjes en augurken.

Morgen maak ik Mac & cheese met verse spinazie en hamblokjes.

yette

yette

29-05-2024 om 18:42 Topicstarter

Agv: krieltjes met een knapperig jasje uit de oven, spinazie met kruidenkaas, keus uit een gemarineerde speklap of een gehaktschnitzel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.