Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
25-03-2022 om 06:45
yette schreef op 25-03-2022 om 01:51:
Sorry is nergens voor nodig, Afrodite!
Wat wil je met het vruchtje doen? Ik heb twee keer een vroege miskraam gehad (in de vorige eeuw) maar daar heb ik niks bijzonders mee gedaan.
We hebben alle vruchtjes begraven in de tuin, ze liggen nu naast elkaar zo'n beetje. Dus eens in de zoveel tijd ligt er een bosje rozen op die plek. Dat is een slecht teken, want dan ligt er weer een "nieuwe" bij. Best luguber eigenlijk, zo'n kinderkerkhof in je tuin. Maar de enige andere optie die wij zagen, door de wc spoelen, voelde voor ons ook niet goed.
Ik ga vandaag de weekboodschappen doen. Afhankelijk van hoe moe ik ben, eten we gebakken gnocchi met roerbakgroente en het gehakt van een braadworst, of gevulde paprika met munt, gehakt, pijnboompitten en couscous. Of misschien wordt het wel heel wat anders. Opties genoeg als de koelkast weer vol ligt!
Dolfje
25-03-2022 om 07:20
Inderdaad geen sorry zeggen Afrodite, ik ben blij dat we hier voor jou een luisterend oor kunnen zijn.
Wij eten op verzoek van man dan vanavond friet en snacks. Vanmiddag naar het werk maar wat extra rauwkost mee.
Brienne
25-03-2022 om 08:02
Vrijdag visdag :
Zalm bonbons met roomkaas.
Zalmsalade met verschillende soorten vis.
Kibbeling.
Stokbrood
ToetieToover
25-03-2022 om 08:10
Jee Afrodite, wat een gedoe en met recht een kutdag. Ik hoop dat je vandaag kunt bijkomen en kunt toegeven aan je vermoeidheid.
ToetieToover
25-03-2022 om 08:17
vandaag maak ik:
Bietjes-augurk-haringsalade met nog wat fijngesneden zevenblad erdoor, met zoete aardappelpuree en mini beenhammetje uit de oven.
Voor mijn Finse lief, die vindt dat lekker, eigenlijk is het een Fins kerstmenu, maar past ook prima op een dag als vandaag
En verder flans ik nog een linzensalade in elkaar omdat ik gekookte linzen heb klaarstaan. Ik denk dat ik er plakjes chorizo, blokjes knolselderij, walnoten, witlof en (zelf ingemaakte) rettich doorheen doe.
MijnNaamIsHaas73
25-03-2022 om 08:51
Jeetje Afrodite, wat naar dat het ook nog eens op zo'n onhandig moment en plek gebeurt
Yette hoe gaat het nu?
Ik ga vanavond uit eten dus het is nog een verrassing. Ik ga de laatste tijd en de komende weken heel veel uit eten. Een grote inhaalrace van uitstapjes
Koreveen
25-03-2022 om 08:57
Afrodite, heftig
En alle andere zieken ook beterschap.
En fijne vakantie, Teig.
Wanneer is je keuken klaar, Dolf?
Gisteravond wegen laat thuis ieder een halve k&k quiche kip pesto met een bak bieten,wortel,komkommerrauwkost.
Ga zometeen wandelen met een vriendin en lekker lunchen. Vanavond maak ik deze veggie rendang
https://beaufood.nl/vegetarische-rendang-van-spitskool-recept-van-soenil-bahadoer/ met flied lice en de telor eieren die iemand hier laatst neerzette. Ben heel benieuwd naar de rendang
yette
25-03-2022 om 09:07
afrodite05 schreef op 25-03-2022 om 06:45:
[..]
We hebben alle vruchtjes begraven in de tuin, ze liggen nu naast elkaar zo'n beetje. Dus eens in de zoveel tijd ligt er een bosje rozen op die plek. Dat is een slecht teken, want dan ligt er weer een "nieuwe" bij. Best luguber eigenlijk, zo'n kinderkerkhof in je tuin. Maar de enige andere optie die wij zagen, door de wc spoelen, voelde voor ons ook niet goed.
Ik ga vandaag de weekboodschappen doen. Afhankelijk van hoe moe ik ben, eten we gebakken gnocchi met roerbakgroente en het gehakt van een braadworst, of gevulde paprika met munt, gehakt, pijnboompitten en couscous. Of misschien wordt het wel heel wat anders. Opties genoeg als de koelkast weer vol ligt!
Wat mooi dat je ze een plekje geeft! Ik heb destijds wel voor de wc gekozen. De eerste keer was er weinig te zien, dus besloot ik het in mijn eentje. Maar de tweede keer (ook na +/- 10 weken) heb ik toch even mijn vriend gebeld om te vragen of ik het zou bewaren tot hij thuis was. Hij was aangeslagen, maar het hoefde van hem niet. Dus, tsja ...
Die eerste vond ik trouwens echt een stuk heftiger omdat we toen nog geen kind hadden. Ik herken je gevoel dus wel. De twijfel en angst tot het lukte. Bij de tweede hadden we gelukkig inmiddels een zoontje waardoor ik ook de eerste miskraam was gaan zien als iets dat niet alleen waardeloos en verdrietig was, maar ook een oplossing van moeder natuur waardoor we geen ongezond kindje zouden krijgen. Dat maakte het op een bepaalde manier wel makkelijker. Ik hoop heel erg dat het jullie ook snel lukt en dat je deze nare ervaringen dan op een gegeven moment net zo kan bekijken
En, on-topic (voelt als een rare verandering van onderwerp):
Indisch stoofvlees uit de vriezer waar ik nog wat boontjes en paprika's bij doe - want die moeten op. Met pandan-rijst.
yette
25-03-2022 om 09:16
@Haas, het gaat een stuk beter!
Vraag me wel af of ik straks een mondkapje om zal doen naar de Appie . Dat staat toch wat minder stom en zo voorkom ik dat ze me aanzien voor een hamster-mascotte
JtM
25-03-2022 om 13:07
voor Afrodite
Het is niet grappig maar moest toch even gniffelen om je post Yette. Zie het al helemaal voor me dat mensen je aanzien voor de hamster mascotte.
Vriend en zoon wilden héél graag BBQen. Dus die gaat vanavond aan, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, haha.
Tuinfluiter
25-03-2022 om 14:45
Wij eten vandaag dorade, een salade en orzo met pesto, rode ui en tomaat.
Dewi-Sri
25-03-2022 om 17:08
@Afrodite Ik vind het zo ellendig voor je. Ik hoop dat het snel beter met je gaat.
Vandaag heb ik voor echtgenoot boerenkool en voor mezelf gazpacho. Alles k&k, want we hebben het razend druk.
Ninoea
25-03-2022 om 18:54
Wat naar afrodite. Ik had jullie anders gegund.
Ik heb een tijdje niet geschreven. Ik was een heerlijk weekend weg en daarna had ik Corona. Ik testte vorige week maandag positief en ik ben nu vooral nog heel erg moe en snel buiten adem. Kinderen zijn er ook van af. Alleen onze oudste zoon zijn eczeem is er enorm door opgevlamd.
Wij aten vandaag voor het eerst dit recept van ah: Ovenschotel kip https://www.ah.nl/r/615008 Met focassia erbij. Was lekker!