Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
25-03-2022 om 21:11
Lief dat jullie zo meeleven . Maar ik voel me dus ook wel wat bezwaard, het topic hoeft absoluut niet over mij te gaan. Dus ik probeer wel elke keer iets over eten te noemen
Ik had half en half besloten er op mijn werk ook wat meer open over te zijn, er zijn een paar collega's die wel weten dat het niet zo lekker gaat, maar waarom heb ik niet verteld. Ik heb me ook flink afzijdig gehouden, dit schooljaar. Amper in de personeelskamer geweest bijvoorbeeld.
Vandaag kreeg ik de vraag van een collega of ik toevallig zwanger was, want ik had zo'n glow. Euh, er zit vast nog wat hcg in m'n bloed, maar nee, niet zwanger. Beetje uitgelegd. Schrok hij van. Tsja. Kan er niets aan doen.
Vandaag toch een lange dag gehad, dus uiteindelijk een pizza in de oven gegooid. Morgen ga ik wel weer koken. Qua koolhydraatarm (overdag dan) gaat het best prima, dus dat is fijn. Bij het avondeten heb ik nog geen zin om over te gaan op koolhydraatarm. Dus de pizza was prima.
Dolfje
26-03-2022 om 07:53
Wij zouden buiten de deur gaan lunchen maar gaan eind van de middag naar vrienden en gaan daar borrelen en pizza eten dus het lunchen doen we een andere keer. Beetje proberen in balans te blijven
Ted68
26-03-2022 om 08:59
vanavond groene asperges met aioli, en een stukje rundvlees erbij. En een flesje pinot noir erbij....en omdat het. Warm is,misschien wel in de tuin....Ben zo blij dat het voorjaar is!
Teigera
26-03-2022 om 09:02
Heerlijk hè, die zon. Wij bezochten gisteren een stadje en een museum en lunchten in het zonnetje aan de boulevard. Erg fijn. Wel met meegebrachte boterhammetjes, want we gingen in de avond al "uit" eten en met jonge kinderen doe ik dat geen twee keer per dag. In de avond werd het een pannenkoekenrestaurant, waar ze erg van genoten hebben. Toe een ijsje natuurlijk.
MijnNaamIsHaas73
26-03-2022 om 09:09
Gisteren heerlijk gegeten. Vooraf inktvis met artisjok en pecorino. Hoofd was zeebaars met mosseljus en pastinaak puree. Was erg lekker.
Vanavond weer uit eten, maar deze keer bij de gele M dus dat wordt een stuk minder culinair.
Tuinfluiter
26-03-2022 om 09:10
Ted68 schreef op 26-03-2022 om 08:59:
vanavond groene asperges met aioli, en een stukje rundvlees erbij. En een flesje pinot noir erbij....en omdat het. Warm is,misschien wel in de tuin....Ben zo blij dat het voorjaar is!
Heerlijk groene asperges en pinot noir.
Wij eten vanavond een salade van gegrilde groenten, kruidenrijst en kalfs entrecote.
Dolfje
26-03-2022 om 09:29
Koreveen schreef op 25-03-2022 om 08:57:
Wanneer is je keuken klaar, Dolf?
ik was vergeten te reageren Koor, als het goed is het weekend van Pasen maar er zijn problemen met de levering van de apparatuur dus duimen...
Elmie
26-03-2022 om 09:35
Ik maak vanavond een salade, gebakken aardappeltjes en een kippenboutje.
En wat boffen we met het weer inderdaad! Echt genieten 🌞
Elmie
26-03-2022 om 09:37
Dolfje schreef op 26-03-2022 om 09:29:
[..]
ik was vergeten te reageren Koor, als het goed is het weekend van Pasen maar er zijn problemen met de levering van de apparatuur dus duimen...
Wat een gedoe met die apparatuur hè. Hadden wij ook. En zelfs het frontje was niet meer leverbaar en moesten we een ander voor kiezen.
Dolfje
26-03-2022 om 09:41
Elmie schreef op 26-03-2022 om 09:37:
[..]
Wat een gedoe met die apparatuur hè. Hadden wij ook. En zelfs het frontje was niet meer leverbaar en moesten we een ander voor kiezen.
Echt niet leuk!
GeorgieBrown
26-03-2022 om 09:54
MijnNaamIsHaas73 schreef op 26-03-2022 om 09:09:
Gisteren heerlijk gegeten. Vooraf inktvis met artisjok en pecorino. Hoofd was zeebaars met mosseljus en pastinaak puree. Was erg lekker.
Vanavond weer uit eten, maar deze keer bij de gele M dus dat wordt een stuk minder culinair.
Dat klinkt echt heerlijk!
Elmie
26-03-2022 om 10:14
Dolfje schreef op 26-03-2022 om 09:41:
[..]
Echt niet leuk!
Nee en vooral weer gedoe. Maar goed, ik ben tevreden met wat we nu hebben uitgezocht.
Ik heb weer een beetje eetlust. Dat is fijn!
afrodite05
26-03-2022 om 10:24
Ted68 schreef op 26-03-2022 om 08:59:
Ooooh groene asperges! Die moet ik ook weer eens halen. Man houdt niet van asperges, maar volgende week is hij er een avond niet. Dank voor de inspiratie!
Vanavond maak ik heel simpel gebakken krieltjes in de schil met broccoli en een tartaartje.
Elmie
26-03-2022 om 10:49
afrodite05 schreef op 26-03-2022 om 10:24:
[..]
Ooooh groene asperges! Die moet ik ook weer eens halen. Man houdt niet van asperges, maar volgende week is hij er een avond niet. Dank voor de inspiratie!
Vanavond maak ik heel simpel gebakken krieltjes in de schil met broccoli en een tartaartje.
Ik heb ze nog nooit gegeten. Hoe maak je ie lekker klaar?
Ted68
26-03-2022 om 11:20
Wij vinden asperges uit de oven erg lekker: asperges In de oven schaal scheutje olijolie er over ,zout en peper, en dan ca 20 minuten op 160graden.... soms een gekookt ei in stukjes erover of met aioli.