Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
afrodite05
26-03-2022 om 11:32
Dat, of in stukken de laatste minuutjes meepruttelen in risotto met flink wat pecorino. Of in een grillpan tot ze mooie streepjes krijgen.
Het voordeel van groene asperges vind ik dat je ze niet hoeft te schillen. Alleen even het kontje eraf knakken. En ik vind ze denk ik ook lekkerder dan de witte asperges.
Moosey
26-03-2022 om 11:58
In de grillpan ja, dat doe ik ook. Kan niet wachten, we hebben een groentenabbonnement van een lokale teler, en die teelt ook groene asperges. Dus meestal in mei krijgen we wekelijks een flinke bos. Zo lekker.
Vanavond wordt t Chinees buffet wegens verjaardag vader. Ach ja, als die man daar t blijst van wordt..
GeorgieBrown
26-03-2022 om 13:05
Grillpan idd, voor de groene asperges. En wat Afrodite zegt, in de risotto. Of in schuine stukken snijden en roerbakken.
Ik heb er nog een paar over. Dus ik denk dat ik dat laatste ermee ga doen vanavond. Met nog wat spitskool en een paar grote garnalen denk ik.
yette
26-03-2022 om 13:07
Groene asperges heb ik tot nu toe alleen in 'ontbijtburgers' verwerkt - stokbroodje met een dik omelet met kruiden en asperges. Liefst ook met bacon en/of brie. Ze groeien eind april namelijk rond mijn Franse kampeerstekkie. Dus dan pluk ik een handje asperges en wat wilde oregano en tijm terwijl ik op mijn koffie wacht
Helaas ga ik dit jaar pas eind mei die kant op, denk dat ze dan wel weg zijn.
Vanavond de kliek knoflooktomaten met geitenkaas.
Mama-Inge
26-03-2022 om 16:24
Dit is ons menu vanavond
https://www.lekkerensimpel.com/hete-kip-bowl/
redbulletje
26-03-2022 om 16:40
Heb bij de boer de eerste witte asperges van dit jaar gekocht, maar die zijn voor morgen.
Vanavond eet ik eendenborst met raapstelen.
Koreveen
26-03-2022 om 17:30
De rendang spitskool was echt heerlijk gisteravond. Smaakte totaal niet naar rendang maar wel fijne smaken. Pan ging schoon leeg en lief vond het een recept wat vaker op tafel mocht komen.
Lief is pizza’s aan het maken op de bbq. Lekker met tomatensaus, mozzarella, parmahamen basilicum. Mjummm
Balen van de vertraging Dolf. Ik duim voor je
Elmie
26-03-2022 om 18:35
Bedankt voor de aspergetips. Krijg er zin in 😋
Jouw pizza klinkt ook lekker Koreveen!
De aardappeltjes heb ik in de oven gedaan met olijfolie, knoflook, zout, peper, paprikapoeder en parmezaanse kaas. Was heel lekker! Vooral zoontje was erover te spreken 🥰
GeorgieBrown
26-03-2022 om 18:54
Het werd idd geroerbakte spitskool, groene asperge en garnalen (met ui, pepers, gember, knof & wortel). En daarvan maakte ik een noodle salade. Groente + garnalen op de noodles, pinda dressing erover (pindakaas, sesamolie, rijstazijn, chili pasta, lichte sojasaus, heel klein beetje honing). En dan getopt met lente ui, koriander en gefruite uitjes. Was heerlijk.
Teigera
27-03-2022 om 09:04
Gisteravond aten we kip korma met naan en sperziebonen. Jongste frut verzuchtte dat ik dat wel vaker mocht koken. Het was gewoon een potje van Patak, dus het had bar weinig met mijn culinaire kwaliteiten te maken .
Vanavond frietjes met een kroket en rauwkost, om de minivakantie af te sluiten. Morgenochtend gewoon weer naar school en werk.
@Koreveen: die rendang van spitskool ziet er lekker uit! En zo te lezen ook gemakkelijk te maken. Heb je het in de slowcooker gemaakt of gewoon op het fornuis?
Koreveen
27-03-2022 om 13:10
Hi Teig, supermakkelijk. Gewoon in hapjespan laten stoven.
Die reactie van jouw frut…lekker dan
Vanavond gaat de bbq weer aan (nog even van genieten) en maakt lief lamsfilet met honing mosterd en tijm, gegrilde groene asperges en hasselback aardappels