Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje

Dolfje

27-03-2022 om 14:50 Topicstarter

Wij eten pannenkoeken  met spek en kaas.

JtM

JtM

27-03-2022 om 14:55

Ik ga straks een maaltijdsoep maken en bak een stokbroodje kruidenboter erbij af. 

Vanmiddag BBQ,vanavond is het menu veranderd, zoon kwam thuis met verse regenboog forellen..... Hij was vissen ....

Wij eten bami met saté saus.

Asperges op Vlaamse wijze dus met een gekookt eitje, ham en nieuwe aardappeltjes en saus

Nasi goreng, ik heb nog wat restjes van een rijsttafel in de vriezer (babi ketjap, smoor djawa, ora are, enz.) dus dat gaat in de wok, ik heb vanmorgen al rijst gekookt zodat die kan afkoelen.

redbulletje schreef op 27-03-2022 om 15:41:

Asperges op Vlaamse wijze dus met een gekookt eitje, ham en nieuwe aardappeltjes en saus

Dat vind ik de lekkerste manier van asperges eten. Smakelijk!

Wij gaan aan de gebakken gnocchi met braadworst en roerbakgroente. Lekker makkelijk, na een ochtendje Amsterdam. Hoewel, we zijn net pas thuis, dus niet alleen de ochtend 

Wij zitten nu nog in de tuin met een lekker glas vinho verde en gebakken garnalen met old bay  kruiden.
Straks zalm uit de oven,  pasta met dille roomsaus en peentjes. 
Heerlijke dag😊🥂

Noodles, garnalen, paksoi, boontjes en een zwartebonensausje

shoarma met witlofsalade

pizza 

Ik had nog silken tofu over. Dus tussen de middag heb ik bouillon getrokken en een miso soepje gemaakt met spitskool, tofu, lente ui en furikake (bij gebrek aan nori). Erg lekker. 

Nu staat er een braadslee in de oven met groente (aubergine, venkel, paprika, tomaat, courgette & aardappel) met pimentón picante en komijn. Wordt ook meteen mijn lunch voor morgen. 

Vrijdag hadden we iets te vieren en gingen uit eten in een twee sterren restaurant. 6 gangen vegetarisch (vegan is vaak lastig op dit soort plekken) met een wijn arrangement  Daar genoten we vroeger enorm van, en het was ook echt heel goed en verrassend deze keer, maar op de een of andere manier vind het ik eigenlijk niet meer kunnen om zoveel geld uit te geven op 1 avond. We hebben besloten dat niet meer te doen. 

Vanavond sticky tofu met gegrilde paksoi en rijst. M’n nieuwe verslaving is crunchy chili nootjes, haal ik bij de toko, en past perfect hierbij. 

Libertine schreef op 27-03-2022 om 19:27:

Vrijdag hadden we iets te vieren en gingen uit eten in een twee sterren restaurant. 6 gangen vegetarisch (vegan is vaak lastig op dit soort plekken) met een wijn arrangement Daar genoten we vroeger enorm van, en het was ook echt heel goed en verrassend deze keer, maar op de een of andere manier vind het ik eigenlijk niet meer kunnen om zoveel geld uit te geven op 1 avond. We hebben besloten dat niet meer te doen.

Vanavond sticky tofu met gegrilde paksoi en rijst. M’n nieuwe verslaving is crunchy chili nootjes, haal ik bij de toko, en past perfect hierbij.

Wij zijn gisteren ook uit eten geweest, met volle teugen genoten. Twee jaar niet echt gekund, nu weer een avond ontspannen genieten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.