Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fijn dat je aan de beterende hand bent, Elmie! Ik heb zojuist ook in een actief moment merguez uit de vriezer gehaald en een portie risotto aangeslingerd (het recept afbreken na toevoeging van in één klap de helft van de bouillon - zodra het geheel nèt aan de kook is). Dus dat gaat vanavond lekker vlot. Twee dagen hetzelfde achter elkaar eten, doe ik pas als het echt niet kan. En het kan nu even wel. Maar tussendoor moet ik mezelf niet voorbij rennen ... ken je dat?

En wat mijn kaak betreft: er komen inderdaad stukjes van het gemalen kunstbot uitvallen, wat niet hoort, maar het is gelukkig niet zoveel dat er nu al ingegrepen hoefde worden. Ik moet wel maandag weer terugkomen om te kijken of er dan nog genoeg in zit. Fingers crossed! 

yette schreef op 24-03-2022 om 13:58:

Fijn dat je aan de beterende hand bent, Elmie! Ik heb zojuist ook in een actief moment merguez uit de vriezer gehaald en een portie risotto aangeslingerd (het recept afbreken na toevoeging van in één klap de helft van de bouillon - zodra het geheel nèt aan de kook is). Dus dat gaat vanavond lekker vlot. Twee dagen hetzelfde achter elkaar eten, doe ik pas als het echt niet kan. En het kan nu even wel. Maar tussendoor moet ik mezelf niet voorbij rennen ... ken je dat?

En wat mijn kaak betreft: er komen inderdaad stukjes van het gemalen kunstbot uitvallen, wat niet hoort, maar het is gelukkig niet zoveel dat er nu al ingegrepen hoefde worden. Ik moet wel maandag weer terugkomen om te kijken of er dan nog genoeg in zit. Fingers crossed!

Ik ken dat wel ja  maar Heb van het verleden dat wel een beetje afgeleerd. 

Hier moet de keuken uitgeruimd voor de verbouwing maar het is niet anders..het zal even moeten wachten.

Wel al prei gesneden en dat kostte al wat energie  Straks nog even de aardappels. 

Sterkte met je kaak!

Die ja. En als je toch 'nog even dit' staat te doen, dan ... 
Ik blijf het lastig vinden. Heb nu ook 'nog even dat' gedaan. Want het was een zooi. Ben best tevreden hoor, maar daardoor ga ik straks wel met een lege tank een overleg in en da's niet handig. 

Ik heb man vanochtend gevraagd pastasaus uit de diepvries te trekken, nu wel blij om, dan hoef ik straks niet lang de keuken in. Vandaag alsnog het vruchtje verloren, op school, tussen de lessen door... Ondanks dat er bij een klas al heel vaak lessen uitvallen, heb ik ze nu dus toch maar eerder laten gaan. Focus had ik toch al niet, in dat veel te warme lokaal (leerlingen ook niet), maar nu was het helemaal klaar. 

afrodite05 schreef op 24-03-2022 om 16:10:

Ik heb man vanochtend gevraagd pastasaus uit de diepvries te trekken, nu wel blij om, dan hoef ik straks niet lang de keuken in. Vandaag alsnog het vruchtje verloren, op school, tussen de lessen door... Ondanks dat er bij een klas al heel vaak lessen uitvallen, heb ik ze nu dus toch maar eerder laten gaan. Focus had ik toch al niet, in dat veel te warme lokaal (leerlingen ook niet), maar nu was het helemaal klaar.

Ahhh Aphrodite 

Pizza

Leuk Libertine, goed concept. Vooral als zij het ook leuk vinden en het resultaat goed is.

Wat een toestand, Yette. Fingers crossed dat het toch geslaagd is. 

Grr, Moos, minder. Hopelijk heb je er niet teveel last van en hoef je niet stante pede naar de tandarts. 

Teig, heerlijk. Fijne minivakantie!

Ik maak vandaag een soort traybake. Aardappel met spitskool, hazelnoten en misoboter. 

Het lief, leef en de chorizo vliegen je in dit topic om de oren! Sterkte met het leed (brrrrr botstukjes...)! 

Vandaag hier gekaasd in de vorm van feta door een linzensalade waarin ook: fijngesnipperd rauw uitje, gerookte amandelen, quinoa, olijven, komkommer, paprika, vinaigrette.

En chorizo dus (you influencers ), uitgebakken met een uitje en wat blokjes overgebleven glutenvrij brood om over gewokte hanepootblaadjes te strooien. Met aardappelpuree en tonijnsteak. Met Ton’s  Belze mayoneis, mijn tweede liefde ná kaas. 

Jee Afrodite, je weet dat het eraan komt, maar toch ... 

afrodite05 schreef op 24-03-2022 om 16:10:

Heb je het nog met collega’s kunnen delen? 

Ik weet nog die ene keer dat ik enorm schrok toen een collega van de wc afkwam met een onthutst gezicht... miskraam. Ik was de eerste die ze toevallig tegenkwam en ze flapte het er zo uit. Zo goed kende ik haar niet maar we zijn samen even ergens apart gaan zitten want ze wilde niet naar huis. Dat weet ik nog als de dag van gisteren. Ik zie ons daar nog zitten, zwijgend boven onze theekopjes. 

Dolfje

Dolfje

24-03-2022 om 19:55 Topicstarter

voor Afrodite. 

Afrodite

Wij haten vandaag broodje hamburger met sla en aardappelbolletjes

Tuinfluiter schreef op 24-03-2022 om 11:24:

[..]

Ik hou van wild het staat bij mij regelmatig op het menu. De eendenboutjes waren van tamme Veluwse canette. Ik eet regelmatig eendenborstjes en ik vind dat je dan ook de pootjes die heel smakelijk zijn op je menu moet zetten.

Vandaag eet ik een Italiaanse paprika salade, ciabatta, gorgonzola en zelf gemaakte pesto.

Wij hadden ook maaltijd met dan de levertjes  en de hartjes.  Doordat ik het als kind 5 x per week at, eet ik het nu nog maar zelden. Mijn vader jaagt ook bijna niet meer,  de man loopt tegen de negentig 

ToetieToover schreef op 24-03-2022 om 19:41:

[..]

Heb je het nog met collega’s kunnen delen?

Ik weet nog die ene keer dat ik enorm schrok toen een collega van de wc afkwam met een onthutst gezicht... miskraam. Ik was de eerste die ze toevallig tegenkwam en ze flapte het er zo uit. Zo goed kende ik haar niet maar we zijn samen even ergens apart gaan zitten want ze wilde niet naar huis. Dat weet ik nog als de dag van gisteren. Ik zie ons daar nog zitten, zwijgend boven onze theekopjes.

Niet direct. Ik was vooral bezig met rennen van wc naar klaslokaal, bakje tomaatjes leeggooien zodat ik een bakje had, maandverband pakken, terugrennen naar de wc, vruchtje in bakje, gedoegedoe, bakje terug naar mijn lokaal, zelf weer terug naar de personeelskamer, nog even snel eten... De paar collega's die er zaten, hadden het heel gezellig met elkaar, dus ik heb me afzijdig gehouden en ik moest ook snel weer terug voor mijn volgende les. In de pauze daarna was er weer amper tijd om adem te halen, omdat leerlingen urgente dingen kwamen vragen. Ik heb misschien 5 minuten kunnen zitten in de personeelskamer, uitgepuft dat vandaag een kutdag was en heel kort uitgelegd waarom. Die collega, de enige die er zat, was wat overdonderd (logisch ook), op zijn manier wel lief, maar niet echt tactvol ofzo. Pas thuis kon ik stilstaan bij wat er is gebeurd. 

Sorry, mijn volgende post zal weer on topic zijn.

Sorry is nergens voor nodig, Afrodite! 

Wat wil je met het vruchtje doen? Ik heb twee keer een vroege miskraam gehad (in de vorige eeuw) maar daar heb ik niks bijzonders mee gedaan. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.