Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Tuinfluiter
23-03-2022 om 19:16
Vandaag hebben we risotto met paddestoelen en eendenpootjes en bloemkool gegeten.
afrodite05
23-03-2022 om 20:37
eendenpootjes? Ik denk meteen aan zwemvliezen, haha!
Beterschap/sterkte Elmie en Yette!
Mama-Inge
23-03-2022 om 20:44
beterschap elmie en yette
Wij aten vandaag aardappels, spinazie met ei en een cordon bleu
Tuinfluiter
23-03-2022 om 21:16
afrodite05 schreef op 23-03-2022 om 20:37:
eendenpootjes? Ik denk meteen aan zwemvliezen, haha!
Beterschap/sterkte Elmie en Yette!
Het zijn eigenlijk eendenboutjes zien er net uit als kippenboutjes.
Moosey
24-03-2022 om 00:07
Sjorietzo zeg ik. Wellicht ook fout.
Sterkte Yette!
Ik werkte door vanavond en at chips
Thuisgekomen nog wel een lekker restje noodlesoep op. Alleen jammer dat er net een stukje van een kies af brak.. Morgen de tandarts maar even bellen. Heb alleen écht geen zin om op m’n vrije dag weer naar werkstad te rijden voor de tandarts, hopelijk kan ik t nog wat rekken.
Dolfje
24-03-2022 om 07:38
Wij eten vanavond een traybake met krieltjes, spruitjes en chipolataworstjes.
yette
24-03-2022 om 07:46
Er is nog een flinke kliek knoflooktomaten. Geen idee of ik daar ook van kan eten. Ik heb sinds gisteren steeds stukjes 'krijt' in mijn mond dus ik moet zometeen terug naar de kaakchirurg
Teigera
24-03-2022 om 08:52
Brrrr yette wat naar. Veel sterkte gewenst.
Jij ook al tand-gedoe Moosey, ook niet leuk!
Wij gaan straks een paar dagen op minivakantie. We eten vanavond gado gado met gekruide tofustukjes en rijst.
MijnNaamIsHaas73
24-03-2022 om 09:27
Wat fijn Teigera! Jullie hebben er heerlijk weer bij ☀️. Veel plezier!
Wij eten vanavond aardappelpartjes, gebakken in de pan of airfryer, met snijbonen en een schnitzel.
JtM
24-03-2022 om 10:18
Wat een ellende Yette, succes straks.
Jullie hebben heerlijk weer uitgekozen om weg te gaan Teigera, geniet van de minivakantie!
Wij eten vanavond creamy chicken (recept wat ik voorbij zag komen op instagram). Kip dus, met cherry tomaten en spinazie, creamy wordt 'ie door de kookroom en creme fraiche. Eten we met gebakken aardappeltjes of rijst, daar ben ik nog niet uit.
Wobbelkont
24-03-2022 om 10:22
Ik heb nog een kipschnitzel uit de vriezer. Die gaat mee naar het werk vanmiddag. Maak alvast een couscous met chili-bospeentjes voor erbij, en bak dan de kipschnitzel à la minute. Doe er op het werk nog een kleine salade bij en dan heb ik goed gegeten!
Dorestad
24-03-2022 om 10:24
stamppot van gewone en zoete aardappelen die nu staan te koken. Door afkoelen opstaat er resistent zetmeel, beter voor bloedsuikerspiegel en darmen hier. De groente die erdoor gaat: prei, ui, spitskool, rode peper en nog wat fijngesneden bladresten van de bloemkool en wellicht nog wat witte bonen.
Gehaktbal erbij voor degene die daar zin in heeft.
Dorestad
24-03-2022 om 10:25
Tuinfluiter schreef op 23-03-2022 om 21:16:
[..]
Het zijn eigenlijk eendenboutjes zien er net uit als kippenboutjes.
Jeugdherinneringen. Mijn vader is jager, als kind kreeg ik ongeveer 5x per week wild te eten.
Elmie
24-03-2022 om 10:29
Sterkte Yette!
Bedankt voor de beterschapswensen. Voel me vandaag iets beter en ga vanavond weer een potje koken.
Prei met kerriesaus, gekookt aardappeltje erbij en een zigeunerschnitzel.
Tuinfluiter
24-03-2022 om 11:24
Dorestad schreef op 24-03-2022 om 10:25:
[..]
Jeugdherinneringen. Mijn vader is jager, als kind kreeg ik ongeveer 5x per week wild te eten.
Ik hou van wild het staat bij mij regelmatig op het menu. De eendenboutjes waren van tamme Veluwse canette. Ik eet regelmatig eendenborstjes en ik vind dat je dan ook de pootjes die heel smakelijk zijn op je menu moet zetten.
Vandaag eet ik een Italiaanse paprika salade, ciabatta, gorgonzola en zelf gemaakte pesto.