Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Teigera
23-03-2022 om 09:45
Late dienst vanavond, ik neem het restant orzo mee van afgelopen maandag. Lief en de frutjes eten wraps met kip, paprika, erwtjes, courgette.
Elmie
23-03-2022 om 10:00
Gisteren heeft man gekookt want ik ben ziek van corona. Andijvie stamppot met spekjes. Vanavond denk ik dat het bietjes worden met een tartaartje. De buurvrouw haalt boodschappen want man is nog niet klachtenvrij en ik dus ziek. Erg lief van haar!
ToetieToover
23-03-2022 om 10:02
De doperwtjes rolden allemaal over de keukenvloer vanuit de diepvrieszak toen ik die uit de lade trok. Huiself doet namelijk niet aan ziplockzakjes sluiten. Nou. Niet getreurd. Het was misschien wel een actie van mijn onbewuste met doperwtenaversie
Ik heb bruine bonen in de week gezet, dat wordt het vanavond met pancetta, rauw uitje en zelfgemaakte piccalilly.
En verder aardappelpuree met raapsteeltjes, gedroogde tomaatjes op olie, parmezaanse kaas en pijnboompitten. Met roodbaarsfilet.
GeorgieBrown
23-03-2022 om 10:16
Dolfje schreef op 21-03-2022 om 22:20:
[..]
Wit en op 2 hoge kasten na geen bovenkastjes en onder lades. Aanrechtblad wordt wel wat kleiner maar goed dat went ook wel, moet mezelf aanleren om het niet vol zooi te stouwen
Klinkt goed. Lades zijn super fijn. Ik heb ook alleen lades, ik vind 't veel handiger.
Even doorbijten voor de komende tijd, maar dat is wel leuk om naar uit te kijken.
GeorgieBrown
23-03-2022 om 10:21
Klinkt leuk, Libertine, die taart. En fijn dat er voor je werd gekookt. Hopelijk werd er ook opgeruimd...
Hoe is het gegaan, Yette?
We aten gisteren vooraf een broodje met paddestoelen 'tapenade'. En daarna risotto met citroen en groene asperges.
Vanavond gaan we naar een concert ( ) We hebben dus wat minder tijd. Ik denk dat ik iets van noodles ga maken. Yasai Yaki Soba meets Pad Thai achtig. Met tofu, kool, wortel en paprika. Met geroosterde pinda's en limoen. Denk ik.
JtM
23-03-2022 om 10:25
Beterschap Elmie!
Yette, hoe gaat het? Al iets (vloeibaars) kunnen eten?
Vanmiddag eet ik een wrap met een crispy chicken burger van mora, en vanavond eten we lasagnette.
Dolfje
23-03-2022 om 10:45
Beterschap voor wie het nodig heeft!
Ik had de slowcooker al vroeg aan en ben gaan sporten en de korma en nasi etc is allemaal klaar. Dadelijk even douchen en dan kan ik nog buiten zitten met mijn boek voor ik ga werken vanmiddag.
afrodite05
23-03-2022 om 10:56
Ik maak vanavond een prutje van gele rijst, sperziebonen en chorizo. Misschien nog wat tomaatjes erdoor die op moeten.
Trouwens, zeggen jullie gooriezo of tjoriezo? Iemand zei me ooit dat het als tj moest, maar ik betrap me erop dat ik het toch vaak als een g uitspreek. Is vast niet correct Spaans
GeorgieBrown
23-03-2022 om 11:20
afrodite05 schreef op 23-03-2022 om 10:56:
Trouwens, zeggen jullie gooriezo of tjoriezo? Iemand zei me ooit dat het als tj moest, maar ik betrap me erop dat ik het toch vaak als een g uitspreek. Is vast niet correct Spaans
Er gaan jaren voorbij dat ik dat woord niet gebruik, als pescotarier. Maar als ik het zou moeten zeggen zou ik zeggen tjoriezo.
Libertine
23-03-2022 om 11:21
@georgiebrown, alle kinderen (3x) koken een dag in de week en ruimen ook alles weer op. Brave exemplaren hier want dat doen ze keurig en vinden ze zelfs leuk. Voordeel is dat ze de rest van de week niet hoeven te helpen
Het is wrap woensdag lijkt wel, gezien de vele varianten die bij jullie vandaag voorbij komen. Lekker!
Hier vanavond couscous met zoete aardappel, wortel, kikkererwten en tomaten. Met een pepertje, ras en hanout en verse koriander.
GeorgieBrown
23-03-2022 om 11:21
Elmie, ik had het even gemist. Beterschap. Gelukkig dat er iemand is die boodschappen kan doen. Hopelijk voel je je snel beter.
yette
23-03-2022 om 12:38
Ik zeg sjorieso of goorezooi.
Vandaag loop ik er zieliger bij dan gisteren. Zou graag nog meer paracetamol met codeïne nemen dan mag. Heb een enorme hangwang die meebeweegt en aan de hechtingen trekt bij elke stap, als ik lach en als ik voorover buig. Verder al een paar keer een spontane bloedneus gehad en de bijwerkingen van de antibiotica komen opzetten. Ik hou me dus maar rustig. Op de bank in de zon.
Wat eten betreft: vla en cornflakes. Straks een smoothie met banaan.
ToetieToover
23-03-2022 om 13:12
Sjee Yette, mag je er niet nog wat bij dan? NSAID of opiaten? Rustig aan, zoiets is een hele operatie!
MijnNaamIsHaas73
23-03-2022 om 19:13
Dat klinkt niet best Yette, sterkte! En elmie beterschap!
Wij aten nasi vandaag