Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Libertine
21-03-2022 om 18:07
Hier een veganistische lasagna, recept uit een Bosh kookboek. Gister al opgezet zodat de ragu lekker lang kon pruttelen. Heb het al een paar keer gemaakt en is echt zalig. Lekker hartig zoals ik van een lasagna houd. Zelfs de plantaardige bechamelsaus Is perfect in dit gerecht. Ik maak altijd extra en doe een flinke hoeveelheid in de vriezer.
GeorgieBrown
21-03-2022 om 20:48
Sterkte Yette, hopelijk valt 't mee. Het geneest meestal wel snel, in je mond.
Oh, toestand, Dolf. Maar wel voor 't goede doel. Wat gaat het worden voor keuken?
Brown had vispakketjes gemaakt, met asperge, spinazie en lente ui + ansjovisboter. En rozemarijn aardappeltjes erbij. Lekker.
Dolfje
21-03-2022 om 22:20
GeorgieBrown schreef op 21-03-2022 om 20:48:
Oh, toestand, Dolf. Maar wel voor 't goede doel. Wat gaat het worden voor keuken?
Wit en op 2 hoge kasten na geen bovenkastjes en onder lades. Aanrechtblad wordt wel wat kleiner maar goed dat went ook wel, moet mezelf aanleren om het niet vol zooi te stouwen
Dolfje
22-03-2022 om 07:21
Man eet hetzelfde als gisteren dus noedels met gehakt oa en ik maak vanmiddag een Grieks-achtige salade. Normaal eet ik als ik thuiskom dan nog soep en crackers of zo maar ik wil niet meer na 20:00 uur eten dus moet even kijken wat ik dan vanavond op het werk nog eet. Misschien nog een boterham of zo meenemen en die einde dienst nog opeten.
afrodite05
22-03-2022 om 07:50
Vanavond maak ik een traybake met krieltjes, chipolataworstjes, ui, tomaat, paprika en champignons.
JtM
22-03-2022 om 11:00
Op verzoek van vriend eten wij vanavond Beef Shanghai (wereldgerecht van Knorr).
ToetieToover
22-03-2022 om 14:34
vandaag
Soep! Soort “clam chowder meets Finse zomer/vissoep” very fusion dus.
Van restje kipfilethaas, aangevuld met mosselen, pancetta, bouillon en melk gebonden met roux (van tapioca en roomboter), vriesblokje wijn, mosterd, knoflook, rozemarijn en groenten: ui, aardappel, wortel, bleekselderij, prei.
Met nieuw recept zadencrackers, met linzen erdoor. Heel lekker! https://rinekedijkinga.nl/recepten/mac-flatbread.html
En verder:
Gebakken halloumiblokjes met gewokte wilde spinazie (roomkaas, knoflook), gekookt ei en aardappelpuree.
Teigera
22-03-2022 om 20:05
Wij aten vanavond tagliatelle met zalmpestosausje, met broccoli, zongedroogde tomaten en gewone tomaten. Ideaal snel-klaar-recept, dat snel-klaar was ook wel nodig want we hadden een kijkavond op de basisschool van de frutjes dus we waren pas laat thuis. Het was wel leuk om even rond te lopen en alle klassen te bekijken. Ben desondanks behoorlijk uitgeteld, werk is intensief op het moment en ik merk dat mijn hoofd erg vol zit. Na morgen gaan we een paar dagen met z'n vieren weg, daar heb ik veel zin in.
Tuinfluiter
22-03-2022 om 20:09
Wij aten vanavond bietjes salade, gebakken krieltjes en kippenpootjes.
Libertine
22-03-2022 om 20:28
hier maakte een puber een hartige taart met aardappel, spinazie en doperwtjes, flink gekruid met komijn. Soort samosa. Goed gelukt!
yette
23-03-2022 om 07:45
Gisteren at ik de pastakliek met pompoen en de anderen aten nacho grande. Vandaag moet ik tomaten verwerken ... met knoflook, geitenkaas en verse basilicum & oregano uit de oven. Lading spekjes onderin de ovenschaal. En weer pasta erbij.
Dolfje
23-03-2022 om 07:52
Ik slinger de slowcooker aan met kip korma en heb gisteren ook al rijst gekookt. Daar maak ik straks een aantal porties nasi zoals van de Chinees van voor in de diepvries en vanavond eten we dan rijst met boontjes met de korma.
Wobbelkont
23-03-2022 om 09:36
Ik heb kipschnitzels uit de vriezer gehaald, en heb nog draadjesvlees over van gisteren. Maak met beiden een wrap - wrap met kipschnitzel, ijsbergsla, komkommer en een sausje, en een wrap met draadjesvlees en bosui.