Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?

Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.

Peiling

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
131 stemmen
5%
95%

Herfstappeltaart schreef op 07-11-2021 om 19:38:

[..]

Even naast het onderwerp maar: Bejaardengym voor 70+? Ik denk dat je daar minstens 80+ van moet maken.

Zou best kunnen. Ik zie hier in de buurt soms een groepje bejaarden met sporttassen naar een sportzaal gaan en dan denk ik bejaardengym, maar het zou heel goed iets anders kunnen zijn.

OmaVan2 schreef op 07-11-2021 om 19:48:

[..]

Als je 2G invoert voor ongevaccineerden zal dat wel wat helpen, maar niet de verspreiding van virussen van ongevaccineerde naar oudere (on)gevaccineerden en vervolgens naar oudere gevaccineerden.

Het zijn toch echt de ongevaccineerden (die zijn vaak ook veel jonger) die de zorg belasten. En 2G gaat niet helpen, want 3G wordt al niet gehandhaafd.

Kersje schreef op 07-11-2021 om 18:29:

[..]

Het is geen wedstrijdje hè, jullie club streeft de regels toch ook niet na en niemand staat écht op!?

Dat is pure onmacht en geen onwil. Ik ben daar vrijwilliger en werk me echt uit de naad. Mijn  werk is achter de bar dus niet bij de deur. Ik kan maar op 1 plek tegelijk zijn. Ik kan niet en de bar doen en ook controles uitvoeren. Wij hebben sowieso al een tekort aan vrijwilligers en wij zijn een grote vereniging. Ik zou ook echt willen dat er mensen zouden zijn die ons hiermee zouden willen helpen maar jammer genoeg zijn die er niet. 

Peen schreef op 07-11-2021 om 19:49:

Sluit dan iedereen op in een lockdown, dan kan niemand meer elkaar besmetten. Weer de ouderen de klos laten zijn kan echt niet.

Heb jij het over het opsluiten van bejaarden in verpleeghuizen wat tijdens de eerste golf gebeurd is? Dat vond ik ook verschrikkelijk. Maar hoe wil je voorkomen dat bejaarden besmet raken. Voor verpleeghuizen misschien bezoek met een QR-code. Ook is dat ook triest voor bejaarden die antivaxxers als kinderen hebben.

We willen geen code zwart en zeker geen sluiting van de scholen. Ik in ieder geval niet. Wat dan?

Ik denk dat het kabinet geen (volledige) sluiting van de horeca wil en ook niet van de niet essentiële winkels.

Het is een heel lastig probleem.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-11-2021 om 19:59

De solidariteit is weer ver te zoeken. Of beter gezegd: reikt tot zover de eigen neus lang is.

Wat mij betreft QR pas in het openbaar vervoer en werk waarbij er nauw contact is met anderen en de anderhalve meter weer terug. 

Als ik vandaag die sneeuwvlokjes zie protesteren, alsof corona is bedacht om ze eens lekker dwars te gaan zitten, wàt een geestelijke armoede...

Peen schreef op 07-11-2021 om 19:49:

Sluit dan iedereen op in een lockdown, dan kan niemand meer elkaar besmetten. Weer de ouderen de klos laten zijn kan echt niet.

Maar kinderen en jongeren weer de klos laten zijn kan wel? De scholen weer sluiten is voor mij echt een no go. Met mij als volwassene doen ze maar wat ze willen maar van mijn kinderen moeten ze afblijven. Ze beginnen er &€@“!/ net een beetje bovenop te krabbelen! Moeten zij zich thuis opsluiten omdat 70+ers naar de bingo moeten kunnen? Echt, het moet niet gekker worden. De kinderen en jongeren hebben al anderhalf jaar offers gebracht voor anderen. Als ze dat flikken zijn ze mij kwijt. Weg nuance en begrip. Als dit nog een keer gebeurt, omdat reli’s, wappies en andere weigeraars schijt hebben aan het collectief, dan is het collectief op sterven na dood. Dan zitten we heel, heel diep in de problemen. 

https://youtu.be/k5hyN3Mj88Q

Gisteravond op tv,wees blij met die qr code dan mag je nog iets. 

Daarom alle wappies en ongevaccineerden maar thuis laten

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-11-2021 om 20:18

Mija schreef op 07-11-2021 om 20:07:

[..]

Maar kinderen en jongeren weer de klos laten zijn kan wel? De scholen weer sluiten is voor mij echt een no go. Met mij als volwassene doen ze maar wat ze willen maar van mijn kinderen moeten ze afblijven. Ze beginnen er &€@“!/ net een beetje bovenop te krabbelen! Moeten zij zich thuis opsluiten omdat 70+ers naar de bingo moeten kunnen? Echt, het moet niet gekker worden. De kinderen en jongeren hebben al anderhalf jaar offers gebracht voor anderen. Als ze dat flikken zijn ze mij kwijt. Weg nuance en begrip. Als dit nog een keer gebeurt, omdat reli’s, wappies en andere weigeraars schijt hebben aan het collectief, dan is het collectief op sterven na dood. Dan zitten we heel, heel diep in de problemen.

Zo mee eens! De kinderen en jongeren moeten ze echt nu met rust laten. Geen beperkingen meer en zeker niet op mbo hbo en uni. Ze beginnen net weer een beetje op te krabbelen. Met moeite. 

[..]

De vorige keer werden de scholen (onder meer) gesloten om ouders te dwingen thuis te werken.  Over schunnig gesproken. 

[..]

Zo mee eens. Alles wat je zegt is waar.

BlueFawn schreef op 07-11-2021 om 18:21:

[..]

Denk je echt dat er een nieuwe lockdown komt? Dat kunnen ze toch niet maken?

Mijn ervaring is dat zodra er in de media proefballonetjes worden opgelaten, het een kwestie van korte tijd is voordat het wordt doorgevoerd. De Telegraaf kopt momenteel met: "Experts: op korte termijn is lockdown verstandig."
Ik denk dat ze het gaan maken. Kunnen of niet. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

07-11-2021 om 20:30

[..]

Zeg ik dat dan? Natuurlijk moeten scholen niet weer dicht. 

Maar als er dan zo nodig naar groepen moet worden gewezen, begin dan maar 's met de ongevaccineerde wappies. Zij zijn het probleem,  niet de ouderen.

Peen schreef op 07-11-2021 om 20:30:

[..]

Zeg ik dat dan? Natuurlijk moeten scholen niet weer dicht.

Maar als er dan zo nodig naar groepen moet worden gewezen, begin dan maar 's met de ongevaccineerde wappies. Zij zijn het probleem, niet de ouderen.

Maar wat doen we dan met de de ongevaccineerde niet-wappies?

Hinoki schreef op 07-11-2021 om 20:32:

[..]

Maar wat doen we dan met de de ongevaccineerde niet-wappies?

Dat vind ik ook zielig hoor maar die hebben dan echt pech.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.