Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?

Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.

Peiling

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
131 stemmen
5%
95%

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-11-2021 om 17:41

Daglichtlamp schreef op 07-11-2021 om 17:31:

[..]

Je kunt de kwetsbare 70 plussers niet isoleren. Dat is ook de groep die afhankelijk is van mantelzorg of professionele thuiszorg.

Isoleren gaat mij veel te ver. Maar extra maatregelen lijken me prima om de kwetsbare groep de beschermen. Ik kan me goed voorstellen dat je activiteiten voor ouderen in kleinere groepjes doet. En dat je hen ffp2 maskers geeft.

Daar bereik je veel meer mee dan als je de hele samenleving weer gaat beperken. Want uiteindelijk doe je het grotendeels voor deze groep. 

OmaVan2 schreef op 07-11-2021 om 16:41:

[..]

Ik vermoedde al dat dit emoties op zou roepen. Maar helaas is het zo dat ge afdelingen nu worden overstroomd met zowel gevaccineerde als niet gevaccineerde 70 plussers. Je moet de 70 plussers even beschermen totdat ze geboosterd zijn. Zo gek is het niet wat ik zeg. Wel ontzettend zuur.

Nou laat vooral de 70 plussers die beschermd willen worden totdat ze geroosterd zijn beschermen. Zat 70 plussers die niet zo betutteld willen worden. 

Drietje schreef op 07-11-2021 om 17:41:

[..]

Isoleren gaat mij veel te ver. Maar extra maatregelen lijken me prima om de kwetsbare groep de beschermen. Ik kan me goed voorstellen dat je activiteiten voor ouderen in kleinere groepjes doet. En dat je hen ffp2 maskers geeft.

Daar bereik je veel meer mee dan als je de hele samenleving weer gaat beperken. Want uiteindelijk doe je het grotendeels voor deze groep.

Wat jij zegt dus. Over 70 plussers.

Peen schreef op 07-11-2021 om 17:25:

[..]

Tja, ik zou mijn vrijwilligerswerk ook niet opgeven als dat je lust en je leven is. En zonder qr code uit eten is nou ook weer niet het einde van de wereld.

Niemand zegt toch ook dat ze haar vrijwilligerswerk moet opgeven? Hoe denk je dat het straks zal gaan als mensen hun QR code op het werk moeten laten zien alvorens ze naar binnen kunnen? Vrijwilligerswerk staat voor mij gelijk aan betaald werk, de maatregelen zijn voor iedereen hetzelfde, geen uitzonderingen! Waar sta je nou voor, belang voor de maatschappij in deze pandemie of eigenbelang? 

En ja, uit eten zonder QR code is wél erg, wat is er toch zo onduidelijk aan?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-11-2021 om 18:17

Gezien de helaas behoorlijk grote groep mensen die lak heeft aan de huidige adviezen en maatregelen verwacht ik dat we op korte termijn weer in een lockdown zitten. Blijkbaar is het toch heel moeilijk om te begrijpen dat die QR check er niet is om ongevaccineerden te pesten of uit te sluiten, maar om een lockdown te voorkómen.

Mij maakt het niet uit, ik ga in de huidige situatie toch al niet naar restaurant, kantoor of gezellig shoppen. Maar voor al diegenen die die QR check weigeren en de 1.5 meter "slechts een advies" vinden, realiseer
je wat het waarschijnlijke gevolg daarvan is.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

07-11-2021 om 18:21

Coreopsis schreef op 07-11-2021 om 18:17:

Gezien de helaas behoorlijk grote groep mensen die lak heeft aan de huidige adviezen en maatregelen verwacht ik dat we op korte termijn weer in een lockdown zitten. Blijkbaar is het toch heel moeilijk om te begrijpen dat die QR check er niet is om ongevaccineerden te pesten of uit te sluiten, maar om een lockdown te voorkómen.

Mij maakt het niet uit, ik ga in de huidige situatie toch al niet naar restaurant, kantoor of gezellig shoppen. Maar voor al diegenen die die QR check weigeren en de 1.5 meter "slechts een advies" vinden, realiseer
je wat het waarschijnlijke gevolg daarvan is.

Denk je echt dat er een nieuwe lockdown komt? Dat kunnen ze toch niet maken?

Ik denk ook niet dat er een nieuwe lockdown komt. Dat kunnen ze echt niet meer maken tegenover de mensen die wel gevaccineerd zijn. Laat er maar meer beperkingen komen voor die wappies.

BlueFawn schreef op 07-11-2021 om 18:21:

[..]

Waarom niet? De zorg staat weer op overlopen, omdat mensen zich niet aan de maatregelen houden.

Het zou kut zijn, maar beter dat dan als er geen bed voor je is als je naar ademhappend naar de ic zou moeten.

BlueFawn schreef op 07-11-2021 om 18:21:

[..]

Hoezo kunnen ze dat niet maken? Als het nodig is dan is het nodig, ik durf er mijn handen ook niet voor in het vuur te steken, hoe verschrikkelijk ook! Veel mensen zien blijkbaar nog steeds niet de gevaren en waarom bepaalde maatregelen weer gelden. 

“Zonder qr code uit eten gaan is toch niet het eind vd wereld”, “te weinig vrijwilligers om te controleren in de voetbalkantine” etc. Tja……..

watertoren schreef op 07-11-2021 om 18:25:

Ik denk ook niet dat er een nieuwe lockdown komt. Dat kunnen ze echt niet meer maken tegenover de mensen die wel gevaccineerd zijn. Laat er maar meer beperkingen komen voor die wappies.

Alleen maatregelen voor ongevaccineerden vind ik ook prima. Gewoon naar 2G, maar vrees dat dat er nooit door komt in NL.

watertoren schreef op 07-11-2021 om 18:25:

Het is geen wedstrijdje hè, jullie club streeft de regels toch ook niet na en niemand staat écht op!?

En ik snap echt niet dat men hier in Nederland zo blijft zeuren op alle maatregelen. We hebben hier in Nederland de minst strenge maatregelen van bijna de hele wereld en nog zeuren we en willen we er ons niet aan houden.
Ik wil het liever ook niet, maar we zullen het er toch mee moeten doen. En als iedereen zich er dan eens aan ging houden, dan waren we mss er wat eerder mee klaar

Drietje schreef op 07-11-2021 om 17:41:

[..]

Ah fijn, ik mag gezellig met de 70plussers in kleine groepjes gaan bingo-en als dagbesteding, dus? En dan mag ik ook nog fijn apart van mijn gezin gaan wonen?

Dat idee, dat alle kwetsbaren oud, dor hout zijn, hadden we toch anderhalf jaar geleden al afgehandeld?

Ik lees dat viroloog Bert Niesters van het UMC Groningen al voor een lock-down pleit .
„Voor de korte termijn is een lockdown verstandig en voor de
lange termijn moet de politiek met structurele oplossingen komen.”

Ik zie een nieuwe lockdown  nog niet zo snel gebeuren , maar dat er wat moet en staat te gebeuren met deze cijfers is wel een feit . Ik gok op  2G .

Friezinnetje schreef op 07-11-2021 om 18:31:

En ik snap echt niet dat men hier in Nederland zo blijft zeuren op alle maatregelen. We hebben hier in Nederland de minst strenge maatregelen van bijna de hele wereld en nog zeuren we en willen we er ons niet aan houden.
Ik wil het liever ook niet, maar we zullen het er toch mee moeten doen. En als iedereen zich er dan eens aan ging houden, dan waren we mss er wat eerder mee klaar

Neejoh, want vrijheid enzo

Revolution-930x490.jpg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.