Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
02-11-2021 om 14:13
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.
Peiling
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
ScarceKudu74
07-11-2021 om 16:20
Coreopsis schreef op 07-11-2021 om 16:15:
[..]
De spijker op zijn kop. Niemand zit te wachten op QR controles. Maar het alternatief, namelijk een zware lockdown, is vele malen vervelender.
Mij maken die qr codes niet zoveel uit, maar als ze bij de deur niet controleren draai ik me er ook niet voor om. Bij restaurants dan tenminste. In stampvolle kroegen of dergelijke kom ik nu sowieso niet.
Hinoki
07-11-2021 om 16:26
OmaVan2 schreef op 07-11-2021 om 15:04:
[..]
Ik hoop dat het kabinet ook maatregelen neemt om de vrijheid van alle 70 plussers te beperken, hoe zuur dat ook is. Het is ook uit het oogpunt van solidariteit beter, denk ik. Op de afdeling is immers de instroom van 70-plussers het probleem.
My goodness, hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Daglichtlamp
07-11-2021 om 16:32
watertoren schreef op 07-11-2021 om 13:46:
Ik merk wel dat de bereidheid van mensen om zich aan de maatregelen te houden steeds minder wordt. Zeker bij mensen die volledig gevaccineerd zijn. Ik las laatst dat dat ook bleek uit onderzoek.
Uit onderzoek bleek juist dat bij niet gavaccineerden de bereidheid om zich aan maatregelen te houden veel kleiner was dan bij wel gevaccineerde.
redbulletje
07-11-2021 om 16:32
Peen schreef op 07-11-2021 om 16:20:
[..]
Mij maken die qr codes niet zoveel uit, maar als ze bij de deur niet controleren draai ik me er ook niet voor om. Bij restaurants dan tenminste. In stampvolle kroegen of dergelijke kom ik nu sowieso niet.
Idem. Ben sinds de QR-check ingevoerd werd 3 keer uit eten geweest in 3 verschillende restaurants en maar bij eentje hebben ze de QR gescand. Naar kroegen of andere overvolle plaatsen ga ik uberhaupt niet.
Mija
07-11-2021 om 16:34
Ik ga ook niet weg. En ik breng het ook niet ter sprake. Ik heb helemaal geen zin om voor betweter of activist versleten te worden of vervelende discussies te moeten aangaan met wildvreemden. Ik denk inmiddels: als de maatregelen ertoe leiden dat wildvreemden erover moeten discussiëren, als families erdoor verscheurd worden, dan werken ze gewoon niet. Ik begin er ook gewoon rekening mee te houden dat wij onze ideale leefstijl op den duur niet kunnen volhouden, door dit soort absurditeiten.
Het 'probleem' hierbij is dat we als ongevaccineerden niet persoonlijk van de klif vallen. En degenen die wél het risico lopen van de klif te vallen, zijn ongeïnformeerd, eigenwijs of verontwaardigd dat er iets van ze verwacht wordt om dat te voorkomen. Die zetten liever de rest van de samenleving (weer) aan het werk. Ik vind dat persoonlijk eigenlijk ook niet acceptabel maar ik hou me keurig aan de maatregelen waar het mijn eigen verantwoordelijkheid is. Dat doe ik met name voor het zorgpersoneel en voor de andere patiënten. Waar een ander daar verantwoordelijk voor is (QR-check) spring ik echt niet op.
Ik hoorde een verhaal van een ongevaccineerd echtpaar dat een ouderenactiviteit met 150 gasten bezoekt, daar besmet raakt en allebei op de IC belandt. QR-code gecheckt, inderdaad Fleurtje. Maar waarom ga je naar zoiets toe? Waarom verwacht je van al die anderen dat ze voor jouw welzijn zorgen, terwijl dat niet voor jezelf doet en je je ook niks gelegen laat liggen aan het belang van het collectief? Mij ontgaat dat volledig. En de gevaccineerden dóen het dus ook niet meer. Daar kun je verontwaardigd over zijn of je kunt rekening houden met zoveel schandalig egoïsme, zoals de gevaccineerden ook rekening (moeten) houden met het schandalig egoïsme van de anti's. We zitten gewoon allemaal in hetzelfde schuitje. We vormen samen één meute idioten!
OmaVan2
07-11-2021 om 16:41
Hinoki schreef op 07-11-2021 om 16:26:
[..]
My goodness, hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Ik vermoedde al dat dit emoties op zou roepen. Maar helaas is het zo dat ge afdelingen nu worden overstroomd met zowel gevaccineerde als niet gevaccineerde 70 plussers. Je moet de 70 plussers even beschermen totdat ze geboosterd zijn. Zo gek is het niet wat ik zeg. Wel ontzettend zuur.
Kersje
07-11-2021 om 16:48
Mija schreef op 07-11-2021 om 16:34:
Ik hoorde een verhaal van een ongevaccineerd echtpaar dat een ouderenactiviteit met 150 gasten bezoekt, daar besmet raakt en allebei op de IC belandt. QR-code gecheckt, inderdaad Fleurtje. Maar waarom ga je naar zoiets toe? Waarom verwacht je van al die anderen dat ze voor jouw welzijn zorgen, terwijl dat niet voor jezelf doet en je je ook niks gelegen laat liggen aan het belang van het collectief? Mij ontgaat dat volledig. En de gevaccineerden dóen het dus ook niet meer. Daar kun je verontwaardigd over zijn of je kunt rekening houden met zoveel schandalig egoïsme, zoals de gevaccineerden ook rekening (moeten) houden met het schandalig egoïsme van de anti's. We zitten gewoon allemaal in hetzelfde schuitje. We vormen samen één meute idioten!
Het is natuurlijk ook nooit ontkend dat gevaccineerden kunnen besmetten, maar ik deel je onbegrip mbt het ongevaccineerde echtpaar die nu dus weer onnodig 2 IC-bedden bezet houden. Juist de arrogantie van deze ongevaccineerden die vinden dat zij recht hebben op hetzelfde leven als gevaccineerden in deze pandemie vind ik stuitend! Bescherm jezelf als ongevaccineerde extra en blijf thuis als je weet dat dit risico erin zit, maar ook nu zal het waarschijnlijk gestoken worden op die ellendige gevaccineerde die besmet was, de omgekeerde wereld.
Het verbeteren vd wereld begint vooral bij jezelf en juist dat is hetgeen wat ontbreekt bij alle ongevaccineerden (uitzonderingen uiteraard daargelaten).
WickedCurlew89
07-11-2021 om 16:54
Ik ben nog helemaal niet uit eten geweest sinds de QR code.
Maar ik zal er vooraf zeker naar vragen, ik geef mijn geld namelijk 10x liever uit bij een ondernemer die wel dat stapje extra zet voor het algemeen belang.
Die gasten die eerst hebben lopen klagen, vervolgens financiële steun aannemen maar niet de moeite willen investeren om die code te checken vind ik het verpesten voor anderen die wel van goede wil zijn. No way dat ik dat ga sponsoren.
Mija
07-11-2021 om 16:59
Hetvrijewoord schreef op 07-11-2021 om 16:54:
Ik ben nog helemaal niet uit eten geweest sinds de QR code.
Maar ik zal er vooraf zeker naar vragen, ik geef mijn geld namelijk 10x liever uit bij een ondernemer die wel dat stapje extra zet voor het algemeen belang.
Die gasten die eerst hebben lopen klagen, vervolgens financiële steun aannemen maar niet de moeite willen investeren om die code te checken vind ik het verpesten voor anderen die wel van goede wil zijn. No way dat ik dat ga sponsoren.
Daar heb je gelijk in! De keer dat ik dat meemaakte was met familie en een ander betaalde de rekening. Het is wel slim het vantevoren te vragen de volgende keer.
BumpyGrasshopper95
07-11-2021 om 17:12
watertoren schreef op 07-11-2021 om 16:00:
[..]
Zo bijzonder ben ik niet hoor. Ik denk dat er weinig mensen zijn die opstappen als ze gereserveerd hebben voor een restaurant en je code wordt niet gevraagd. Het was die avond volle bak bij de Griek en werkelijk niemand is hiervoor weg gegaan.
Een reservering zou ik pas maken, nadat het restaurant met "ja " antwoord op mijn vraag of ze ook de qr code controleren. Zo moeilijk is het niet.
Blijkbaar is je hersens gebruiken dat wel. Te moeilijk.
ScarceKudu74
07-11-2021 om 17:16
Mallebeppie schreef op 07-11-2021 om 17:12:
[..]
Een reservering zou ik pas maken, nadat het restaurant met "ja " antwoord op mijn vraag of ze ook de qr code controleren. Zo moeilijk is het niet.
Blijkbaar is je hersens gebruiken dat wel. Te moeilijk.
Waar is dat nou weer voor nodig 🤔
BumpyGrasshopper95
07-11-2021 om 17:19
Peen schreef op 07-11-2021 om 17:16:
[..]
Waar is dat nou weer voor nodig 🤔
Ik zou zeggen: lees eens terug. Moedwillig mee werken aan het in stand houden van mogelijke verspreiding van het virus is in mijn ogen dom en onnodig. Over het algemeen gebruik je dan niet bepaald je hersenen als je nu nog niet weet hoe het moet.
Lollypopje
07-11-2021 om 17:21
Mallebeppie schreef op 07-11-2021 om 17:19:
[..]
Ik zou zeggen: lees eens terug. Moedwillig mee werken aan het in stand houden van mogelijke verspreiding van het virus is in mijn ogen dom en onnodig. Over het algemeen gebruik je dan niet bepaald je hersenen als je nu nog niet weet hoe het moet.
Inhoudelijk heb je een punt, maar dat kun je ook vriendelijker brengen. Dit soort taal zorgt eerder voor meer weerstand dan dat je iemand overtuigd. Nu verwacht ik niet dat dat bij haar zal lukken, maar je weet nooit wie er meer mee leest die je wel aan het denken zou kunnen zetten
ScarceKudu74
07-11-2021 om 17:25
Mallebeppie schreef op 07-11-2021 om 17:19:
[..]
Tja, ik zou mijn vrijwilligerswerk ook niet opgeven als dat je lust en je leven is. En zonder qr code uit eten is nou ook weer niet het einde van de wereld.
Maar misschien ben ik ook wel hersenloos en dom. Erg vriendelijk.
Daglichtlamp
07-11-2021 om 17:31
OmaVan2 schreef op 07-11-2021 om 16:41:
[..]
Ik vermoedde al dat dit emoties op zou roepen. Maar helaas is het zo dat ge afdelingen nu worden overstroomd met zowel gevaccineerde als niet gevaccineerde 70 plussers. Je moet de 70 plussers even beschermen totdat ze geboosterd zijn. Zo gek is het niet wat ik zeg. Wel ontzettend zuur.
Je kunt de kwetsbare 70 plussers niet isoleren. Dat is ook de groep die afhankelijk is van mantelzorg of professionele thuiszorg.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.