Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
02-11-2021 om 14:13
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.
Peiling
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
watertoren
07-11-2021 om 12:05
Mallebeppie schreef op 07-11-2021 om 09:48:
[..]
Hier sluit men de kantine. Probleem opgelost.
Dat zie ik bij ons niet gebeuren gelukkig. Iedereen is zo blij dat we weer open mogen zijn en bij sluiting loop je weer een grote omzet mis. De mensen zijn ook allemaal zo blij dat de kantine weer open is en de gezelligheid van vroeger er weer is.
Klaas_Jesper
07-11-2021 om 12:17
Jammer dat ze blij zijn dat de kantine weer open is, maar er niets voor willen doen. Klinkt niet echt gezellig, eigenlijk.
BumpyGrasshopper95
07-11-2021 om 12:19
watertoren schreef op 07-11-2021 om 12:05:
[..]
Dat zie ik bij ons niet gebeuren gelukkig. Iedereen is zo blij dat we weer open mogen zijn en bij sluiting loop je weer een grote omzet mis. De mensen zijn ook allemaal zo blij dat de kantine weer open is en de gezelligheid van vroeger er weer is.
Gezelligheid wordt dus boven gezondheid geplaatst. Fijne club!
watertoren
07-11-2021 om 12:32
Klaas_Jesper schreef op 07-11-2021 om 12:17:
Jammer dat ze blij zijn dat de kantine weer open is, maar er niets voor willen doen. Klinkt niet echt gezellig, eigenlijk.
Als wij de (drukke) kantine zouden sluiten dan wordt het natuurlijk weer veel drukker in de cafe's. Die 'derde helft' die doen ze toch wel hoor.
BumpyGrasshopper95
07-11-2021 om 12:33
watertoren schreef op 07-11-2021 om 12:32:
[..]
Als wij de (drukke) kantine zouden sluiten dan wordt het natuurlijk weer veel drukker in de cafe's. Die 'derde helft' die doen ze toch wel hoor.
Maar dan op een plek waar hopelijk wél volgens de spelregels gewerkt wordt, dus met qr code.
watertoren
07-11-2021 om 12:46
Mallebeppie schreef op 07-11-2021 om 12:33:
[..]
Maar dan op een plek waar hopelijk wél volgens de spelregels gewerkt wordt, dus met qr code.
Dat verschilt hier nogal per cafe. Het ene cafe controleert wel en het andere weer niet. Het is wel zo dat er bij de best lopende cafe's niet gecontroleerd wordt. Zo ook bij eettenten. Wij gingen na het uit gaan nog een broodje shoarma eten en er werd nergens naar gevraagd. Bij de Griek trouwens ook niet.
Kersje
07-11-2021 om 12:53
Klaas_Jesper schreef op 07-11-2021 om 12:17:
Wat mij betreft gelden voor kantines dezelfde maatregelen als bij reguliere horeca, niet controleren is tent sluiten! Kijken hoe snel er wél vrijwilligers opstaan als het oh zo belangrijk is voor de club.
BumpyGrasshopper95
07-11-2021 om 12:53
watertoren schreef op 07-11-2021 om 12:46:
[..]
Dat verschilt hier nogal per cafe. Het ene cafe controleert wel en het andere weer niet. Het is wel zo dat er bij de best lopende cafe's niet gecontroleerd wordt. Zo ook bij eettenten. Wij gingen na het uit gaan nog een broodje shoarma eten en er werd nergens naar gevraagd. Bij de Griek trouwens ook niet.
Zeer slechte zaak. Flinke boetes uitdelen en die tenten tijdelijk sluiten. Aanpakken die handel.
Ik ga daar dus niet naar binnen.
WickedCurlew89
07-11-2021 om 13:05
watertoren schreef op 07-11-2021 om 12:32:
[..]
Dit is het niveau mensen; hullie doen het toch ook, dus waarom zouden wij wel wel meewerken...
watertoren
07-11-2021 om 13:46
Ik merk wel dat de bereidheid van mensen om zich aan de maatregelen te houden steeds minder wordt. Zeker bij mensen die volledig gevaccineerd zijn. Ik las laatst dat dat ook bleek uit onderzoek.
Kersje
07-11-2021 om 14:20
watertoren schreef op 07-11-2021 om 13:46:
Ik merk wel dat de bereidheid van mensen om zich aan de maatregelen te houden steeds minder wordt. Zeker bij mensen die volledig gevaccineerd zijn. Ik las laatst dat dat ook bleek uit onderzoek.
Ja en? Geen excuus om het zelf dan niet te doen toch?
Lollypopje
07-11-2021 om 14:28
watertoren schreef op 07-11-2021 om 13:46:
En daar stoor ik me best wel aan.
Je houdt je niet alleen aan de maatregelen voor jezelf, maar vooral ook om de zorg te ontlasten. En misschien ook wel zodat jij daardoor nog zorg kunt krijgen als jij het nodig hebt, dus misschien toch ook voor jezelf nuttig om het te doen.
Dat mensen klaar zijn met corona, maakt niet dat corona klaar is met ons.
watertoren
07-11-2021 om 14:30
Kersje schreef op 07-11-2021 om 14:20:
[..]
Ja en? Geen excuus om het zelf dan niet te doen toch?
Ik hou me ook aan de maatregelen maar ook niet strenger dan nodig. Als wij visite krijgen dan zitten we echt niet meer 1,5 meter uit elkaar. Iedereen die hier komt is ook gevaccineerd.
QuizzicalOpossum53
07-11-2021 om 14:52
Ik vind dat het nu ook veel verschil maakt waar je woont. In een omgeving met 90 procent vaccinatiegraad is het veel minder belangrijk om die 1,5 meter afstand te bewaren en mondkapjes te dragen. Maar dat zijn juist wel de gemeenten waar dat allemaal wel netjes gebeurt.
Ik ben heel erg voor regionale maatregelen en maatregelen gericht op de mensen die risico lopen: ongevaccineerden en 70 plussers. Als op plekken waar veel ongevaccineerden of 70 plussers bij elkaar komen goede mondkapjes verplicht zijn en er extra maatregelen gelden, dan heeft dat veel meer nut dan dat mijn gezonde, gevaccineerde 16 jarige hier in de buurtsuper tussen andere gevaccineerden een mondkapje op zet.
Ik hoop dat het kabinet de ballen heeft om plaatselijk maatregelen te nemen.
OmaVan2
07-11-2021 om 15:04
Drietje schreef op 07-11-2021 om 14:52:
Ik ben heel erg voor regionale maatregelen en maatregelen gericht op de mensen die risico lopen: ongevaccineerden en 70 plussers.....
Ik hoop dat het kabinet de ballen heeft om plaatselijk maatregelen te nemen.
Ik hoop dat het kabinet ook maatregelen neemt om de vrijheid van alle 70 plussers te beperken, hoe zuur dat ook is. Het is ook uit het oogpunt van solidariteit beter, denk ik. Op de afdeling is immers de instroom van 70-plussers het probleem.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.