Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
02-11-2021 om 14:13
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.
Peiling
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
Mija
06-11-2021 om 20:51
Drietje schreef op 06-11-2021 om 20:44:
[..]
Omdat de griepprik ook in deze periode gegeven wordt en het niet verstandig is om deze vaccinaties kort na elkaar te geven. Zeker niet voor de oudsten.
Ah zo! Logisch ja. Zijn natuurlijk dezelfde mensen.
OmaVan2
06-11-2021 om 20:54
Peen schreef op 06-11-2021 om 19:30:
[..]
Ja, dat is zo, maar het werd hier meteen afgedaan als nepnieuws. Dat is het dus niet.
In Maastricht ging het niet over de IC, hier wel. Gemiddelde leeftijd best wel laag van die mensen met doorbraak infecties.
watertoren
06-11-2021 om 21:05
Ik werk in een voetbalkantine en wij hebben een groot tekort aan vrijwilligers. er is besloten door het bestuur dat wij geen QR codes gaan controleren . Dat is geen onwil maar we hebben er simpelweg de mensen niet voor. Zelf werk ik sowieso elke woensdagavond en dan sta ik alleen. Dat is best druk. Ik kan niet en de bar doen en alle mensen controleren die in en uit lopen. Op de website staat wel dat een QR code verplicht is en we hopen dan maar met geen controle.
WickedCurlew89
06-11-2021 om 21:13
watertoren schreef op 06-11-2021 om 21:05:
Ik werk in een voetbalkantine en wij hebben een groot tekort aan vrijwilligers. er is besloten door het bestuur dat wij geen QR codes gaan controleren . Dat is geen onwil maar we hebben er simpelweg de mensen niet voor. Zelf werk ik sowieso elke woensdagavond en dan sta ik alleen. Dat is best druk. Ik kan niet en de bar doen en alle mensen controleren die in en uit lopen. Op de website staat wel dat een QR code verplicht is en we hopen dan maar met geen controle.
Waarom wordt er dan niet gekozen om in elk geval de bar te sluiten?
Jammer dat er kennelijk zo weinig vrijwilligers te porren zijn. Bij de hockeyclub hier geen probleem, tuurlijk er zijn wat lastige dingen te tackelen maar veel mensen willen hun steentje wel bijdragen.
watertoren
06-11-2021 om 21:19
Hetvrijewoord schreef op 06-11-2021 om 21:13:
[..]
Waarom wordt er dan niet gekozen om in elk geval de bar te sluiten?
Jammer dat er kennelijk zo weinig vrijwilligers te porren zijn. Bij de hockeyclub hier geen probleem, tuurlijk er zijn wat lastige dingen te tackelen maar veel mensen willen hun steentje wel bijdragen.
De bar sluiten? De vereniging bestaat door de inkomsten uit de bar. De kantine draait hier meer dan goed en dat geld gaat dan weer voornamelijk naar de jeugd.
WickedCurlew89
06-11-2021 om 21:23
watertoren schreef op 06-11-2021 om 21:19:
[..]
De bar sluiten? De vereniging bestaat door de inkomsten uit de bar. De kantine draait hier meer dan goed en dat geld gaat dan weer voornamelijk naar de jeugd.
Dus dan gelden de regels niet voor de club? Ok.
watertoren
06-11-2021 om 21:36
Hetvrijewoord schreef op 06-11-2021 om 21:23:
[..]
Dus dan gelden de regels niet voor de club? Ok.
Die regels gelden echt wel voor de club in de kantine want dat valt onder horeca.
EnglishmaninNewYork
06-11-2021 om 21:39
watertoren schreef op 06-11-2021 om 21:19:
[..]
Advocaat van de duivel; het gros van de mensen betrokken bij de vereniging wil zich daarvoor niet inzetten en kiest ervoor je daarbij niet te helpen.
Er zijn blijkbaar te weinig mensen die de vereniging en daarmee investering in hun kinderen op een zo gezond mogelijke manier voor iedereen draaiende willen houden.
En bovendien, het hoeft niet op te houden bij jou. Vaak als er eentje stopt of een grens trekt, staan er anderen op.
redbulletje
06-11-2021 om 21:56
Drietje schreef op 06-11-2021 om 20:44:
[..]
Omdat de griepprik ook in deze periode gegeven wordt en het niet verstandig is om deze vaccinaties kort na elkaar te geven. Zeker niet voor de oudsten.
Er moet 2 weken tussen zitten idd, maar er zijn al regio's klaar met de griepprik, dus waarom liggen de uitnodigingen voor de booster nog niet op de mat bij de ouderen?
Heda
06-11-2021 om 22:00
redbulletje schreef op 06-11-2021 om 21:56:
[..]
Er moet 2 weken tussen zitten idd, maar er zijn al regio's klaar met de griepprik, dus waarom liggen de uitnodigingen voor de booster nog niet op de mat bij de ouderen?
Omdat ze in Nederland toch constant achter de feiten aanlopen?
ScarceKudu74
06-11-2021 om 22:03
Heda schreef op 06-11-2021 om 22:00:
[..]
Ja, vaak wel vind ik.
QuizzicalOpossum53
06-11-2021 om 22:07
Heda schreef op 06-11-2021 om 22:00:
[..]
Omdat de werking van de vaccins nog maar heel iets terug lijkt te lopen en vaccinatie ook niet helemaal zonder risico's is. Zeker niet voor de oudsten.
redbulletje
06-11-2021 om 22:24
Drietje schreef op 06-11-2021 om 22:07:
[..]
Omdat de werking van de vaccins nog maar heel iets terug lijkt te lopen en vaccinatie ook niet helemaal zonder risico's is. Zeker niet voor de oudsten.
Dan begin je met de 60+ als dat 't probleem zou zijn. Al dat getrut en getreuzel de hele pandemie, terwijl we een modern land zouden moeten zijn wat z'n zaakjes goed voor elkaar kon hebben.
OmaVan2
06-11-2021 om 22:49
redbulletje schreef op 06-11-2021 om 22:24:
[..]
Dan begin je met de 60+ als dat 't probleem zou zijn. Al dat getrut en getreuzel de hele pandemie, terwijl we een modern land zouden moeten zijn wat z'n zaakjes goed voor elkaar kon hebben.
Bij 60+ beginnen is misschien zoiezo een goed idee vanuit het oogpunt van zorg ontlasten. De aller oudsten komen vaak niet in het ziekenhuis. 65+ is misschien nog beter, want in de AZ groep hebben veel mensen pas laat hun tweede prik gehad.
BumpyGrasshopper95
07-11-2021 om 09:48
watertoren schreef op 06-11-2021 om 21:05:
Hier sluit men de kantine. Probleem opgelost.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.