Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?

Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.

Peiling

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
131 stemmen
5%
95%

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

07-11-2021 om 15:17

Mijn ouders zijn 70+, gevaccineerd en houden zich aan de spelregels.  Het kabinet de 70+ laten beperken in hun mogelijkheden? Nee. Gewoon niet.

Pak de anti vaxxers maar meer aan en ga handhaven op horeca ed dat zich niet aan de spelregels houdt.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

07-11-2021 om 15:19

watertoren schreef op 07-11-2021 om 13:46:

Ik merk wel dat de bereidheid van mensen om zich aan de maatregelen te houden steeds minder wordt. Zeker bij mensen die volledig gevaccineerd zijn. Ik las laatst dat dat ook bleek uit onderzoek.

Ik heb het omgekeerde gelezen.  Juist de ongevacvineerden waren niet bereid om zich aan de nieuwe maatregelen te houden.  Bij de gevaccineerden is er meer draagvlak.  

Mallebeppie schreef op 07-11-2021 om 15:17:

Mijn ouders zijn 70+, gevaccineerd en houden zich aan de spelregels. Het kabinet de 70+ laten beperken in hun mogelijkheden? Nee. Gewoon niet.

Pak de anti vaxxers maar meer aan en ga handhaven op horeca ed dat zich niet aan de spelregels houdt.

Dit ja! Die antivaxxers zorgen ervoor dat we nog steeds met beperkende maatregels opgescheept zitten. 

Ik vind het ook bizar dat QR codes gewoon te koop zijn en dat er mensen zijn die op deze manier hun geld willen verdienen. Bah, rijk worden door de ellende waar we met zijn allen in zitten. Ik hoorde dit bij Jinek.

watertoren schreef op 07-11-2021 om 15:29:

Ik vind het ook bizar dat QR codes gewoon te koop zijn en dat er mensen zijn die op deze manier hun geld willen verdienen. Bah, rijk worden door de ellende waar we met zijn allen in zitten. Ik hoorde dit bij Jinek.

maar ondertussen doe jij gewoon mee, door niet te checken op QR-code. De hele voetbalvereniging heeft neit een valse code. Belachelijk. Je kunt ook gewoon zeggen, dat je dan niet als vrijwilliger wil werken. 

Friezinnetje schreef op 07-11-2021 om 15:35:

[..]

maar ondertussen doe jij gewoon mee, door niet te checken op QR-code. De hele voetbalvereniging heeft neit een valse code. Belachelijk. Je kunt ook gewoon zeggen, dat je dan niet als vrijwilliger wil werken.

Ik begrijp wat je bedoelt maar om dan maar niet te komen werken vind ik te ver gaan. Ik ben ook niet weg gegaan uit het Griekse restaurant toen ik mijn QR code niet hoefde te laten zien en hetzelfde geldt voor bepaalde cafe's. 

watertoren schreef op 07-11-2021 om 15:44:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt maar om dan maar niet te komen werken vind ik te ver gaan. Ik ben ook niet weg gegaan uit het Griekse restaurant toen ik mijn QR code niet hoefde te laten zien en hetzelfde geldt voor bepaalde cafe's.

je stelt je eigen genot dus voor dat van een hele groep andere mensen. 

Ik heb het al eens eerder gezegd je bent een bijzonder persoon. 

watertoren schreef op 07-11-2021 om 15:44:

[..]

Dus gedoog je het en zitten velen die zich er wél aan houden nog langer in deze pandemie met alle gevolgen van dien. Waardeloze instelling als je het mij vraagt.

Friezinnetje schreef op 07-11-2021 om 15:46:

[..]

je stelt je eigen genot dus voor dat van een hele groep andere mensen.

Ik heb het al eens eerder gezegd je bent een bijzonder persoon.

Zo bijzonder ben ik niet hoor. Ik denk dat er weinig mensen zijn die opstappen als ze gereserveerd hebben voor een restaurant en je code wordt niet gevraagd. Het was die avond volle bak bij de Griek en werkelijk niemand is hiervoor weg gegaan.

watertoren schreef op 07-11-2021 om 16:00:

[..]

Zo bijzonder ben ik niet hoor. Ik denk dat er weinig mensen zijn die opstappen als ze gereserveerd hebben voor een restaurant en je code wordt niet gevraagd. Het was die avond volle bak bij de Griek en werkelijk niemand is hiervoor weg gegaan.

Ik denk ook dat er nog teveel mensen zijn die eigen genot laten voorgaan, dus je bent hierin zeker niet de enige helaas.

Als ik reserveer bij een restaurant vraag ik sowieso van tevoren of zij de maatregelen op correcte wijze naleven, zo niet, dan reserveer ik wel bij een ander restaurant die dat wel doen. Het liefst zou ik het ook nogeens willen melden ergens, dat desbetreffende horecagelegenheid de regels aan zn laars lapt, sluiten die handel!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-11-2021 om 16:11

[..]

De mens is een kuddedier inderdaad. Ik neem aan dat als anderen van een flat springen, jij dat ook doet?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-11-2021 om 16:12

Ik zag op de NOS site dat er bij de jongste demonstratie weer volop met de prinsenvlag werd gezwaaid. Leuk gezelschap.

"Onder de demonstranten zijn verder aanhangers van de extreemrechtse groepering Voorpost. Zij zwaaien met zogenoemde Prinsenvlaggen, de oranje-wit-blauwe vlag die NSB'ers gebruikten. Ook bij eerdere protesten tegen de coronamaatregelen waren die omstreden vlaggen te zien."

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-11-2021 om 16:13

Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die weg gaan als de code niet wordt gecheckt. In de eerste weken werd bijna nergens waar ik kwam gecheckt (en niemand ging weg). Ik merk dat er nu veel beter wordt gecontroleerd. Zelfs bij onze kleine vereniging, waar iedereen elkaar kent.  Hoewel ik niet echt fan ben van de qr code ben ik toch wel blij met de betere check. Ik zit niet te wachten op meer maatregelen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-11-2021 om 16:15

Drietje schreef op 07-11-2021 om 16:13:

Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die weg gaan als de code niet wordt gecheckt. In de eerste weken werd bijna nergens waar ik kwam gecheckt (en niemand ging weg). Ik merk dat er nu veel beter wordt gecontroleerd. Zelfs bij onze kleine vereniging, waar iedereen elkaar kent. Hoewel ik niet echt fan ben van de qr code ben ik toch wel blij met de betere check. Ik zit niet te wachten op meer maatregelen.

De spijker op zijn kop. Niemand zit te wachten op QR controles. Maar het alternatief, namelijk een zware lockdown, is vele malen vervelender.

[..]

met al je posts die ik hier lees van jou, vind ik je een bijzonder mens. Absoluut geen kuddedier maar dwars tegen alles in. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.