Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
02-11-2021 om 14:13
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.
Peiling
Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
QuizzicalOpossum53
07-11-2021 om 18:42
Agen schreef op 07-11-2021 om 18:36:
[..]
Ah fijn, ik mag gezellig met de 70plussers in kleine groepjes gaan bingo-en als dagbesteding, dus? En dan mag ik ook nog fijn apart van mijn gezin gaan wonen?
Dat idee, dat alle kwetsbaren oud, dor hout zijn, hadden we toch anderhalf jaar geleden al afgehandeld?
Nou nee, tenzij jij 70 plusser bent? Maar als jij denkt dat je kwetsbaarder bent, dan zul je waarschijnlijk al extra voorzichtig zijn, neem ik aan.
Friezinnetje
07-11-2021 om 18:47
Drietje schreef op 07-11-2021 om 18:42:
[..]
Nou nee, tenzij jij 70 plusser bent? Maar als jij denkt dat je kwetsbaarder bent, dan zul je waarschijnlijk al extra voorzichtig zijn, neem ik aan.
maar die moeten dan maar voorzichtig blijven doen, terwijl er een groep is, die alleen maar aan zichzelf denkt? Die zich niet laten vaccineren, die geen QR-code scannen, die allemaal maar lekker bij elkaar blijven zitten, die zich niet aan de regels houden?
WickedCurlew89
07-11-2021 om 18:50
Ach, die zogenaamde tweedelig blijkt dus helemáál niet zo problematisch voor sommigen zolang het die ouderen weer treft. Heel bijzonder.
Lollypopje
07-11-2021 om 18:53
Hetvrijewoord schreef op 07-11-2021 om 18:50:
Ach, die zogenaamde tweedelig blijkt dus helemáál niet zo problematisch voor sommigen zolang het die ouderen weer treft. Heel bijzonder.
Met vrijheid bedoelen ze altijd alleen die van henzelf en als dat ten koste gaat van de vrijheid van anderen dan is dat helemaal niet erg.
Dat vrijheid niet zo werkt is nogal ingewikkeld blijkbaar.
QuizzicalOpossum53
07-11-2021 om 18:57
Friezinnetje schreef op 07-11-2021 om 18:47:
[..]
maar die moeten dan maar voorzichtig blijven doen, terwijl er een groep is, die alleen maar aan zichzelf denkt? Die zich niet laten vaccineren, die geen QR-code scannen, die allemaal maar lekker bij elkaar blijven zitten, die zich niet aan de regels houden?
Ja, want zij zullen de slachtoffers hiervan zijn. Die anderen kun je niet beïnvloeden, dat is wel duidelijk. Dus ik zou er zeker voor kiezen om de kwetsbaren die dat willen extra te beschermen.
Sun.lover
07-11-2021 om 19:15
wild-flower schreef op 07-11-2021 om 18:37:
Ik lees dat viroloog Bert Niesters van het UMC Groningen al voor een lock-down pleit .
„Voor de korte termijn is een lockdown verstandig en voor de
lange termijn moet de politiek met structurele oplossingen komen.”
Ik zie een nieuwe lockdown nog niet zo snel gebeuren , maar dat er wat moet en staat te gebeuren met deze cijfers is wel een feit . Ik gok op 2G .
In Nederland gaat dat nooit werken. Misschien als iedereen inmiddels in zijn omgeving iemand heeft verloren omdat er geen zorg meer beschikbaar was.
OmaVan2
07-11-2021 om 19:36
Daglichtlamp schreef op 07-11-2021 om 17:31:
[..]
Je kunt de kwetsbare 70 plussers niet isoleren. Dat is ook de groep die afhankelijk is van mantelzorg of professionele thuiszorg.
Zo bedoel ik het ook niet. Meer even niet uit eten, naar de bingo, de bejaardengym en andere evenementen. Precies die dingen waar de rest een QR-code voor nodig heeft.
Herfstappeltaart
07-11-2021 om 19:38
OmaVan2 schreef op 07-11-2021 om 19:36:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet. Meer even niet uit eten, naar de bingo, de bejaardengym en andere evenementen. Precies die dingen waar de rest een QR-code voor nodig heeft.
Even naast het onderwerp maar: Bejaardengym voor 70+? Ik denk dat je daar minstens 80+ van moet maken.
alhambra
07-11-2021 om 19:39
Ik verwacht uiteindelijk (na code zwart) wel weer een lockdown omdat dat het enige is wat echt zoden aan de dijk zet. Mensen gaan hun gedrag niet meer vrijwillig aanpassen. Ik vrees ook weer een schoolsluiting.
Sun.lover
07-11-2021 om 19:39
[..]
Wat een onzinnig plan. Ik zou liever zien dat alle ongevaccineerden thuis blijven en nergens meer heengaan. Maar oh nee, dan wordt er gejankt over tweedeling. Maar zelf sluiten deze mensen graag andere mensen buiten.
Ysenda
07-11-2021 om 19:40
[..]
Dat zou voor veel ouderen betekenen dat ze naast het personeel van de supermarkt niemand meer zien. Er is een grote groep ouderen die überhaupt geen thuiszorg heeft.
Mijn moeder heeft om deze redenen pas geleden bij de huisarts een verzoek tot euthanasie ingediend. Als het leven zo is dan hoeft het niet meer voor haar.
OmaVan2
07-11-2021 om 19:41
Hetvrijewoord schreef op 07-11-2021 om 18:50:
Het is pragmatisch, het is voor een beperkte tijd. Het is om te voorkomen dat de ziekenhuizen nog verder volstromen. Ik had het over 2G en een tijdelijke intrekking van de QR-code voor 70-plussers (tot de booster). Bovendien hebben we al heel veel gedaan met zijn allen om juist de ouderen te beschermen.
OmaVan2
07-11-2021 om 19:45
Ysenda schreef op 07-11-2021 om 19:40:
[..]
Dat zou voor veel ouderen betekenen dat ze naast het personeel van de supermarkt niemand meer zien. Er is een grote groep ouderen die überhaupt geen thuiszorg heeft.
Mijn moeder heeft om deze redenen pas geleden bij de huisarts een verzoek tot euthanasie ingediend. Als het leven zo is dan hoeft het niet meer voor haar.
Dat is bijzonder tragisch. Maar in de vorige lock-downs zijn er ook studenten depressief geworden. Het vervelende is dat je het naar mijn idee nu niet meer redt met alleen 2G. De ouderen besmetten elkaar en belanden voor een deel in het ziekenhuis.
Ik hoorde laatst een deskundige zeggen dat er voldoende vaccin in voorraad is om die boosters te gaan geven, dus ik snap ook niet goed waarom we daar nog mee wachten.
OmaVan2
07-11-2021 om 19:48
Sun.lover schreef op 07-11-2021 om 19:39:
[..]
Ik zou liever zien dat alle ongevaccineerden thuis blijven en nergens meer heengaan.
Als je 2G invoert voor ongevaccineerden zal dat wel wat helpen, maar niet de verspreiding van virussen van ongevaccineerde naar oudere (on)gevaccineerden en vervolgens naar oudere gevaccineerden.
ScarceKudu74
07-11-2021 om 19:49
Sluit dan iedereen op in een lockdown, dan kan niemand meer elkaar besmetten. Weer de ouderen de klos laten zijn kan echt niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.