Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?

Wat denken jullie? Zijn de maatregelen die vanavond aangekondigd worden genoeg om ervoor te zorgen dat de zorg ontlast wordt? Ik vrees van niet. Wellicht als we dit vorige week direct gedaan hadden, maar nu er al weer een week voor bij is? Bovendien gaat de uitbreiding van de coronapas pas vrijdag in of zo.

Peiling

Zijn de nieuwe maatregelen genoeg om het tij te keren?
131 stemmen
5%
95%

Heda schreef op 02-11-2021 om 16:55:

[..]

Ik snap het hoor, denk dat iedereen er goed klaar mee is.. Ben alleen bang dat het nooit meer normaal zal worden

Dat wordt dan vanzelf "normaal". Mijn buurmeisje, geboren in het weekend van de eerste lockdown, weet niet beter. Die is opgegroeid in de maatregelen,  beseft nu met haar anderhalf jaar nog niet dat er een tijd was dat oma altijd binnen kwam, verkouden of niet.  Haar oudste zusje van 7 heeft wel enig besef van hoe het vroeger was. 

Ik was toch al niet van plan om het op te lopen.

Hetvrijewoord schreef op 02-11-2021 om 17:12:

[..]

Dacht jij dat al die gevaccineerden hadden verwacht op de IC terecht te komen, wekenlang een bed bezet houden?

En jij werkt in een huisartsenpraktijk? Ongelofelijk.

Ik denk dat een deel van die gevaccineerden dat wel als mogelijkheid gezien hebben. Aangezien bijna alle gevaccineerden op de ic onderliggend lijden hebben. 
Ik kan me goed voorstellen dat Heda erg twijfelt, vooral omdat ze al Corona gehad heeft en waarschijnlijk ook net zo immuun als iemand die alleen gevaccineerd is. En dan tellen twijfels en angsten over bijwerkingen zwaarder. Omdat de voordelen vanvaccinatie (immuniteit) er zeer waarschijnlijk al zijn. Dan gaan de nadelen (bijwerkingen) zwaarder wegen.

rionyriony schreef op 02-11-2021 om 17:16:

dit is by far de domste opmerking in deze discussie tot nog toe. 

we have a winner   🏆️

Heda schreef op 02-11-2021 om 16:04:

[..]

Pff, gelijk weer als wappie uitgemaakt worden. Een wappie ben je in mijn ogen als je denkt dat er gif in je wordt gespoten omdat je dan gevolgd kan worden.

Mensen kunnen toch anders denken?

Heda, fijn dat je er hetzelfde over denkt als ik. Jammer dat wij ieder zijn keuze respecteren, maar dat dit andersom niet zo is 

Coreopsis schreef op 02-11-2021 om 16:00:

[..]

Je klaagt dat jouw vrijheid wordt ingeperkt. Realiseer je je ook dat jij met jouw gedrag míjn vrijheid en veiligheid ernstig beperkt? En dat noem je "respect"?

Jij bent gevaccineerd en er komen scherpere maatregelen en dat is niet de schuld van de ongevaccineerden. Dus wat geef je ons de schuld?

Ik vind het vervelend dat jullie is voorgehouden dat wanneer je gevaccineerd zou zijn je je vrijheid terug zou krijgen. 

Veel gevaccineerden houden geen afstand en knuffelen weer enzo.. daar gaat het ook mis

Hetvrijewoord schreef op 02-11-2021 om 17:12:

[..]

Dacht jij dat al die gevaccineerden hadden verwacht op de IC terecht te komen, wekenlang een bed bezet houden?

En jij werkt in een huisartsenpraktijk? Ongelofelijk.

Dat zeg ik toch ook niet of wel? 

Ik snap dat het voor jou allemaal extra lastig is met jouw man en dat snap ik maar dat geeft geen reden om zo tegen mij te doen. Mensen denken nou eenmaal anders en ik heb al covid gehad dus heb al antistoffen. Tegen iemand met onderliggen lijden zou ik ook zeker zeggen dat hij/zij zich gewoon moet laten vaccineren. Misschien had ik mijzelf ook wel laten vaccineren als ik het nog niet had gehad en misschien doe ik dat in de toekomst ook nog wel. Ik heb net al uitgelegd waar mijn twijfels zitten.

En ja ik werk in een huisartsenpraktijk en ik ben goed in mijn werk. 

Schemerlampje schreef op 02-11-2021 om 17:18:

[..]

Ik denk dat een deel van die gevaccineerden dat wel als mogelijkheid gezien hebben. Aangezien bijna alle gevaccineerden op de ic onderliggend lijden hebben.
Ik kan me goed voorstellen dat Heda erg twijfelt, vooral omdat ze al Corona gehad heeft en waarschijnlijk ook net zo immuun als iemand die alleen gevaccineerd is. En dan tellen twijfels en angsten over bijwerkingen zwaarder. Omdat de voordelen vanvaccinatie (immuniteit) er zeer waarschijnlijk al zijn. Dan gaan de nadelen (bijwerkingen) zwaarder wegen.

Amen. Bedankt voor je begrip.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-11-2021 om 17:25

IceTea schreef op 02-11-2021 om 17:19:

[..]

Heda, fijn dat je er hetzelfde over denkt als ik. Jammer dat wij ieder zijn keuze respecteren, maar dat dit andersom niet zo is

Het is om je te bescheuren als het niet zo dieptriest was, deze opmerking. Iedere zelfreflectie ontbreekt.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

02-11-2021 om 17:27 Topicstarter

Wat ik niet zo goed snap waarom mensen wèl ongerust zijn over de bijwerkingen van het vaccin, maar blijkbaar niet ongerust over de bijwerkingen van een onbekend virus. Inmiddels zijn er al hele grootschalige onderzoeken waarbij groepen mensen vergeleken zijn die het virus gehad hebben en mensen die ingeënt zijn. Alle mogelijke 'bijwerkingen' van de inentingen die daarbij onderzocht zijn, kwamen in de groep die het virus doorgemaakt heeft veel vaker voor.

Mamali schreef op 02-11-2021 om 15:34:

[..]

Dat ze al anderhalf jaar niks hebben gedaan om de zorg op te schalen..en ja ik ben het er ook mee eens dat de zorg in de jaren voor corona kapot bezuinigd is en daar plukken we nu de zure vruchten van.

En vaccineren zou de uitweg zijn is ons voorgehouden en het wil er bij mij gewoon niet in als er meer dan 80% gevaccineerd is dat het dan nog niet genoeg is om weer normaal te kunnen gaan leven..hadden ze echt bedacht dat 100% het zou gaan doen?

We kunnen toch niet elke keer maar weer met maatregelen opgescheept gaan worden, omdat de zorg het niet aankan.

heb je al gesolliciteerd? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-11-2021 om 17:34

Friezinnetje schreef op 02-11-2021 om 17:31:

[..]

heb je al gesolliciteerd?

Nee, dat moeten anderen doen natuurlijk.

Daglichtlamp schreef op 02-11-2021 om 17:27:

Wat ik niet zo goed snap waarom mensen wèl ongerust zijn over de bijwerkingen van het vaccin, maar blijkbaar niet ongerust over de bijwerkingen van een onbekend virus. Inmiddels zijn er al hele grootschalige onderzoeken waarbij groepen mensen vergeleken zijn die het virus gehad hebben en mensen die ingeënt zijn. Alle mogelijke 'bijwerkingen' van de inentingen die daarbij onderzocht zijn, kwamen in de groep die het virus doorgemaakt heeft veel vaker voor.

Bij mij is dat omdat ik zelf covid heb gehad en het voor mij (gelukkig) niet meer was dan een verkoudheid. Ik heb de antistoffen en zie de meerwaarde van vaccineren niet..

Bakblik schreef op 02-11-2021 om 17:16:

[..]

Dat wordt dan vanzelf "normaal". Mijn buurmeisje, geboren in het weekend van de eerste lockdown, weet niet beter. Die is opgegroeid in de maatregelen, beseft nu met haar anderhalf jaar nog niet dat er een tijd was dat oma altijd binnen kwam, verkouden of niet. Haar oudste zusje van 7 heeft wel enig besef van hoe het vroeger was.

Nou elke winter met een mondkapje op te moeten lopen en mijn qr code laten zien om iets te "mogen "weiger ik toch echt om als normaal te gaan zien..

rionyriony schreef op 02-11-2021 om 17:16:

serieus??

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.