Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Weinig mondkapjes

Vandaag in de supermarkt had ongeveer de helft van de klanten een mondkapje op. Ik heb getwijfeld, maar het toch maar gedaan. Het is toch ook weer verplicht?
Hoe was dat bij jullie?

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

09-11-2021 om 10:14

Rosabella1 schreef op 09-11-2021 om 09:06:

[..]

Dit inderdaad,mondkapjes kunnen nut hebben maar niet echt op deze manier.Het is nu meer een gehoorzaamheidsexperiment.

Ach, de experiment kaart wordt weer eens getrokken...

Rosabella1 schreef op 09-11-2021 om 09:06:

[..]

Dit inderdaad,mondkapjes kunnen nut hebben maar niet echt op deze manier.Het is nu meer een gehoorzaamheidsexperiment.

Met die kennis lijkt het me dus logisch dat je ze dus goed gebruikt.

Athan schreef op 08-11-2021 om 21:35:

[..]

Daar pleit ik dan ook al veel langer voor. Stel nou eens dat elke 3000 vaccinaties 1 dode scheelt. En dan niet de gevaccineerde, maar iemand die hij/zij anders zou hebben besmet. Dan zou de overheid met het gedwongen vaccineren van 100.000 mensen ruim 33 mensenlevens redden. Ik vind eigenlijk zelfs dat een overheid daartoe verplicht zou moeten zijn.

Brrrrr. Doodeng. 

Mallebeppie schreef op 09-11-2021 om 10:14:

[..]

Of ik het er mee eens ben, doet niet ter zake, maar hetzelfde woord is natuurlijk ook vorig jaar regelmatig getrokken door enkele politici en ook door van Dissel zelf. Ik snap wel dat die kaart door tegenstanders wordt getrokken. 

Lollypopje schreef op 08-11-2021 om 17:36:

[..]

Zeg je dat ook straks mocht je een ziekenhuisbed nodig hebben of een beroep moeten doen op de zorg vanwege long covid?

Nee, natuurlijk niet. Want solidariteit is de bouwsteen van onze zorg. Dikke mensen, rokers, extreme sporters, mensen met bijwerkingen van vaccinaties... Ze krijgen allemaal zorg. Mooi hè? 

Mallebeppie schreef op 09-11-2021 om 10:14:

[..]

Ja want dat is ook precies wat het is een gedrags/gehoorzaamheidsexperiment.

Hinoki schreef op 09-11-2021 om 10:24:

[..]

Of ik het er mee eens ben, doet niet ter zake, maar hetzelfde woord is natuurlijk ook vorig jaar regelmatig getrokken door enkele politici en ook door van Dissel zelf. Ik snap wel dat die kaart door tegenstanders wordt getrokken.

Ik ben geen tegenstander hoor,ik heb me laten vaccineren,ik ben voor maatregelen maar niet voor onzinnige regels als mondkapjes bij de supermarkt.Die niet medische mondkapjes gaan echt niet het verschil maken.

Rosabella1 schreef op 09-11-2021 om 10:31:

[..]

Ik ben geen tegenstander hoor,ik heb me laten vaccineren,ik ben voor maatregelen maar niet voor onzinnige regels als mondkapjes bij de supermarkt.

Idem. 

DeOnbekende schreef op 09-11-2021 om 10:23:

[..]

Brrrrr. Doodeng.

Ja steeds meer mensen beginnen totalitaire trekjes te krijgen.. Zorgelijk.

DeOnbekende schreef op 09-11-2021 om 10:26:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Want solidariteit is de bouwsteen van onze zorg. Dikke mensen, rokers, extreme sporters, mensen met bijwerkingen van vaccinaties... Ze krijgen allemaal zorg. Mooi hè?

En dat vind je niet hypocriet?

Ze moeten je met rust laten, behalve als je ze nodig hebt?

Maar als mensen jou nodig hebben, geef je niet thuis.

Hinoki schreef op 09-11-2021 om 10:24:

[..]

Inderdaad:

Waarom de mondkapjesplicht per direct afgeschaft moet worden - HP/De Tijd (hpdetijd.nl)

Lollypopje schreef op 09-11-2021 om 10:39:

[..]

En dat vind je niet hypocriet?

Ze moeten je met rust laten, behalve als je ze nodig hebt?

Maar als mensen jou nodig hebben, geef je niet thuis.

Dat ís niet hypocriet. Ik laat mensen met een risicovolle leefstijl of hobby namelijk ook met rust en vind dat zij zorg verdienen als zij dat nodig hebben. Ook als ze dat eventueel hadden kunnen voorkomen. Nogmaals: solidariteit. 

Cookielover schreef op 09-11-2021 om 11:39:

[..]

Carla Peeters is een kwakzalver.

https://youtu.be/S1D9nmEuRaE Kabinet heeft het zelf ook letterlijk gezegd. Maar waan jij je lekker veilig met je doekje. 

Gezellig sfeertje in dit draadje. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.