Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Weinig mondkapjes

Vandaag in de supermarkt had ongeveer de helft van de klanten een mondkapje op. Ik heb getwijfeld, maar het toch maar gedaan. Het is toch ook weer verplicht?
Hoe was dat bij jullie?

MMcGonagall schreef op 08-11-2021 om 17:20:

[..]

Jij bent echt een zonnetje hè.

Inderdaad. Was het net een beetje rustig, krijgen we er weer zo'n opgefokte wappie bij.

MMcGonagall schreef op 08-11-2021 om 17:20:

[..]

Jij bent echt een zonnetje hè.

Over het algemeen wel, maar ik vind dit soort opmerkingen zó ontzettend dom, fout en gevaarlijk. 

Athan schreef op 08-11-2021 om 17:29:

[..]

Inderdaad. Was het net een beetje rustig, krijgen we er weer zo'n opgefokte wappie bij.

Ik ben geen "wappie". 

Lollypopje schreef op 08-11-2021 om 17:21:

[..]

Jij zegt alleen dat ze niet werken, dit ontkracht dat.

En dat anderen dat niet doen, hoeft geen excuus te zijn om het zelf ook niet te doen. Althans ik vind dat een behoorlijk slap excuus..

Het boeit me niet of anderen het doen, want ik ben überhaupt niet bang voor corona, griep of verkoudheid. Iedereen moet lekker doen waar die zich goed bij voelt, als je mij maar met rust laat. 

DeOnbekende schreef op 08-11-2021 om 17:29:

[..]

Ik ben geen "wappie".

Iedereen met wappiegedrag en wappie-uitspraken is gewoon een wappie hoor!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

08-11-2021 om 17:34

DeOnbekende schreef op 08-11-2021 om 17:31:

[..]

Het boeit me niet of anderen het doen, want ik ben überhaupt niet bang voor corona, griep of verkoudheid. Iedereen moet lekker doen waar die zich goed bij voelt, als je mij maar met rust laat.

Dat kan niet in een samenleving. Want mijn vrijheid houdt op waar die de jouwe beperkt. En andersom. Daarom hebben we wetten en regels.

DeOnbekende schreef op 08-11-2021 om 17:31:

[..]

Zeg je dat ook straks mocht je een ziekenhuisbed nodig hebben of een beroep moeten doen op de zorg vanwege long covid?

MMcGonagall schreef op 08-11-2021 om 15:31:

[..]

Wat een rare uitspraak. Ik ben niet voor vaccinatieplicht, dat blijft eigen keuze, maar met een beetje aansporing is niets mis.

Ik vind jou uitspraak ook eng. En heel naar. Er zijn ook nog mensen voor wie een vaccinatie echt onmogelijk is. Daarnaast moet het ten aller tijde een eigen keus zijn. Door een qrcode op supermarkten te zetten dwing je mensen. Je moet immers toch echt eten. Ik vind mensen die zo anderen willen dwingen heel nare mensen. En daarnaast werkt die hele kl*te qrcode niet. Als.mijn niet gevaccineerde vrienden ergens heen gaan zijn ze getest en weet ik zeker dat geen corona hebben. Van een gevaccineerde weet je dat niet. Met corona heb ik nog steeds een groen vinkje.

DeOnbekende schreef op 08-11-2021 om 17:19:

[..]

Jij vindt mensen de toegang tot werk en voedsel verbieden "een beetje aansporing"? Koekoek!

Nou idd. En nee ook ik ben geen wappie. Maar ik ben gewoon geen fan van mensen in de hoek drukken. Nog even en we gaan iedereen gewoon vast binden en hup spuit erin! Geprikt zijn zal je! 

PinkFlower schreef op 08-11-2021 om 19:28:

[..]

Nou idd. En nee ook ik ben geen wappie. Maar ik ben gewoon geen fan van mensen in de hoek drukken. Nog even en we gaan iedereen gewoon vast binden en hup spuit erin! Geprikt zijn zal je!

Daar pleit ik dan ook al veel langer voor. Stel nou eens dat elke 3000 vaccinaties 1 dode scheelt. En dan niet de gevaccineerde, maar iemand die hij/zij anders zou hebben besmet. Dan zou de overheid met het gedwongen vaccineren van 100.000 mensen ruim 33 mensenlevens redden. Ik vind eigenlijk zelfs dat een overheid daartoe verplicht zou moeten zijn.

PinkFlower schreef op 08-11-2021 om 19:26:

[..]

Ik vind jou uitspraak ook eng. En heel naar. Er zijn ook nog mensen voor wie een vaccinatie echt onmogelijk is. Daarnaast moet het ten aller tijde een eigen keus zijn. Door een qrcode op supermarkten te zetten dwing je mensen. Je moet immers toch echt eten. Ik vind mensen die zo anderen willen dwingen heel nare mensen. En daarnaast werkt die hele kl*te qrcode niet. Als.mijn niet gevaccineerde vrienden ergens heen gaan zijn ze getest en weet ik zeker dat geen corona hebben. Van een gevaccineerde weet je dat niet. Met corona heb ik nog steeds een groen vinkje.

Of ze gebruiken gewoon een valse qr code, het is nu niet zo dat de niet gevaccineerden ineens allemaal zo braaf zijn

majorette2005 schreef op 08-11-2021 om 21:58:

[..]

Of ze gebruiken gewoon een valse qr code, het is nu niet zo dat de niet gevaccineerden ineens allemaal zo braaf zijn

Ik lees net nog dat je overal valse qr codes kunt kopen. Van GGD medewerkers onder andere. Echt belachelijk 😠

MMcGonagall

MMcGonagall

08-11-2021 om 22:24 Topicstarter

PinkFlower schreef op 08-11-2021 om 19:26:

[..]

Je kunt nog wel boodschappen doen, het wordt alleen wat lastiger. Net als het bezoeken van een restaurant of sportschool. De vaccinatiegraad moet omhoog, want al die ongevaccineerden zorgen voor de belasting in de zorg. Dan heb ik het dus over mensen die zich om anders dan medische redenen niet willen laten vaccineren. Staphorst, in oktober 1 op de 16 mensen positief getest, bijvoorbeeld.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

09-11-2021 om 08:53

Broadway schreef op 08-11-2021 om 15:55:

[..]

idem hier. neefje kwam zaterdag logeren maar was verkouden. vrijdagochtend getest, zaterdagmiddag maar een zelftestje gedaan (negatief) en gelogeerd.

gisteravond (zondag) appte schoonzus dat ze nét de uitslag had gekregen (ook negatief gelukkig)...

Dit neefje was er bij mij dus gewoon niet in gekomen. 

Onbegrijpelijk dit. Want je laat nu onnodig een heel gezin risico lopen op een gewone verkoudheid,  waardoor ook deze mensen zich weer moeten laten testen en dus niet naar school of werk kunnen omdat ze moeten wachten op de uitslag. 

Ik begrijp dit oprecht niet.

MMcGonagall schreef op 08-11-2021 om 16:56:

[..]

Mits correct gebruikt. Je mag hem dus maar vier uur gebruiken en na elke wisseling van omgeving moet je een nieuwe pakken. Die van mij zit al in mijn tas sinds mijn vakantie in september. Hij ziet er nog prima uit, dus voor die 10 minuten supermarkt gebruik ik hem gewoon. Ik zie in de praktijk iedereen die dingen uit hun tas of zak opdiepen, aanraken aan de voorkant, verschuiven etc.

Dit inderdaad,mondkapjes kunnen nut hebben maar niet echt op deze manier.Het is nu meer een gehoorzaamheidsexperiment.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.