Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Bierdopjes schreef op 25-09-2021 om 13:33:

[..]

Ik kan misschien niet rekenen maargoed ik doe een nieuwe poging je bent ver boven de 50,

jij kunt niet lezen. Ik ben namelijk wèl gevaccineerd. Dat heb ik denk ik al 5x in verschillende topics gezegd.

Het probleem is dat je leest dat ik ongevaccineerd ben en je daarom niet meer naar mijn argumenten kijkt, maar je me gewoon als halve wappie wegzet. Das namelijk makkelijker dan daadwerkelijk op mijn argumenten in te gaan.

Onder de 50 zijn er nog geen 160 mensen dood gegaan aan corona. Ziekenhuis opnamen zijn ook voor het overgrote deel onder de 60+. Misschien most je de data eens lezen ipv op je gevoel en angst te vertrouwen

https://covid-analytics.nl/

Ok prima, als jij gevaccineerd bent, dan wil je kennelijk het belang van ongevaccineerden verdedigigen en ben je in ieder geval héé'l boos. Want iemand mag niet naar de kroeg etc. Dus dan is mijn reactie inhoudelijk nog steeds hetzelfde: niet tegen jou als persoon, maar tegen 'het idee' of 'de mening' die je wil vertegenwoordigen.

gr Angela

ps je kunt nog steeds niet rekenen!

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-09-2021 om 15:43

Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 14:47:

De staatssecretaris is ontslagen. Wauw. Niet opgestapt maar ontslagen. Is dat ooit eerder gebeurd?

https://nos.nl/artikel/2399189-cda-staatssecretaris-keijzer-krijgt-ontslag-na-uitspraken-coronatoegangsbewijs

Geen idee of het eerder is gebeurd. Maar ik vind het wel terecht. Door nu bewust een interview te geven tegen de coronapas wakker je de onrust verder aan en ondermijn je bewust het kabinet en de tweede kamer. Ik vind het heel fout wat ze heeft gedaan. En ik ben niet eens blij met de coronapas. Ik denk dat ze bij het CDA ook ernstig twijfelen wat ze hiermee aan moeten. Ze steekt ook een mes in de rug van haar eigen partijgenoten.

Zoals Bruls zei: met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. 

Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 14:47:

De staatssecretaris is ontslagen. Wauw. Niet opgestapt maar ontslagen. Is dat ooit eerder gebeurd?

https://nos.nl/artikel/2399189-cda-staatssecretaris-keijzer-krijgt-ontslag-na-uitspraken-coronatoegangsbewijs

Bizar! 

Drietje schreef op 25-09-2021 om 15:43:

[..]

Geen idee of het eerder is gebeurd. Maar ik vind het wel terecht. Door nu bewust een interview te geven tegen de coronapas wakker je de onrust verder aan en ondermijn je bewust het kabinet en de tweede kamer. Ik vind het heel fout wat ze heeft gedaan. En ik ben niet eens blij met de coronapas. Ik denk dat ze bij het CDA ook ernstig twijfelen wat ze hiermee aan moeten. Ze steekt ook een mes in de rug van haar eigen partijgenoten.

Dat geldt ook voor Rutte en Grapperhaus maar die houden elkaar de hand boven het hoofd. 

redbulletje schreef op 25-09-2021 om 15:45:

[..]

Dat geldt ook voor Rutte en Grapperhaus maar die houden elkaar de hand boven het hoofd.

Mogen ook ontslagen worden, helaas blijven ze zitten waar ze zitten

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-09-2021 om 15:48

Drietje schreef op 25-09-2021 om 15:43:

[..]

Dat ben ik met je eens. Juist omdat dit zo gevoelig ligt in de samenleving is het des te belangrijker om als kabinet 1 lijn te trekken. Ook als je je er persoonlijk niet mee eens bent.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dacht dit zo maar te kunnen zeggen. Ze draait lang genoeg mee om de mores te kennen. Welke (verborgen) agenda zit hier achter?

Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 15:48:

[..]

Dat ben ik met je eens. Juist omdat dit zo gevoelig ligt in de samenleving is het des te belangrijker om als kabinet 1 lijn te trekken. Ook als je je er persoonlijk niet mee eens bent.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dacht dit zo maar te kunnen zeggen. Ze draait lang genoeg mee om de mores te kennen. Welke (verborgen) agenda zit hier achter?

Het CDA is op sterven na dood, dus nu kan ze overstappen naar bijv. BBB, die in de lift zit. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-09-2021 om 15:56

[..]

Exact. Nieuwe baan en nog even haar plasje willen doen? Overstap naar andere partij? 

[..]

Rutte grapperhaus en de jonge maken fout op fout, leugen op leugen, maar iemand die haar hart laat spreken wordt op staande voet ontslagen.

Ze hebben gewoon geen fatsoenlijke argumenten, zoals de meeste hier ook, en de oplossing is gewoon monddood maken, zoals ook hier

Tegelijkertijd hoor ik geen enkel argument dat echt pleit voor die pas. Alleen halve aannames dat in de toekomst de zorg weer sky high gaat. Zonder dat de cijfers dat enigzinds ondersteun. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-09-2021 om 16:20

Drietje schreef op 25-09-2021 om 15:56:

[..]

Exact. Nieuwe baan en nog even haar plasje willen doen? Overstap naar andere partij?

Ja, ik vraag me dat ook af. Echt een rare actie van haar, ze loopt lang genoeg mee om te weten hoe het werkt. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

25-09-2021 om 16:28

Het gaat niet om gelijk hebben, het gaat niet eens om die corona pas.

Keijzer heeft achteraf alsnog kritiek en dat heeft -terecht- gevolgen. Ze is onderdeel van het kabinet en ondermijnt nu het kabinetsbeleid. Er is een besluit genomen, dan ga je er niet achteraf iets anders zeggen. Dat weet zij donders goed. 

Voor nu wachtgeldregeling innen, voor een bijstandsuitkering zou ze twee keer hebben gedacht over deze uitspraak denk ik zo maar.

Hetvrijewoord schreef op 25-09-2021 om 16:28:

Het gaat niet om gelijk hebben, het gaat niet eens om die corona pas.

Keijzer heeft achteraf alsnog kritiek en dat heeft -terecht- gevolgen. Ze is onderdeel van het kabinet en ondermijnt nu het kabinetsbeleid. Er is een besluit genomen, dan ga je er niet achteraf iets anders zeggen. Dat weet zij donders goed.

Voor nu wachtgeldregeling innen, voor een bijstandsuitkering zou ze twee keer hebben gedacht over deze uitspraak denk ik zo maar.

Waarom werd Grapperhaus dan biet ontslagen? Zijn foute bruiloft midden in de pandemie vond ik vele malen verwerpelijker voor iemand die het goede voorbeeld moet geven. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-09-2021 om 16:42

redbulletje schreef op 25-09-2021 om 16:39:

[..]

Waarom werd Grapperhaus dan biet ontslagen? Zijn foute bruiloft midden in de pandemie vond ik vele malen verwerpelijker voor iemand die het goede voorbeeld moet geven.

Het verhaal bij Grapperhaus was dat hij zich had laten meeslepen, veel spijt had en zich uitgebreid achter de maatregelen schaarde.

Dus hij heeft zich niet met woorden tegen het regeringsbeleid gekeerd. Dat is nu het probleem met Keijzer. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-09-2021 om 16:43

Hetvrijewoord schreef op 25-09-2021 om 16:28:

Ja, zou je ook bij ontslag op staande voet wachtgeld krijgen?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

25-09-2021 om 16:49

redbulletje schreef op 25-09-2021 om 16:39:

[..]

Heeft hij zich uitgesproken tegen het kabinetsbeleid zoals Keijzer? Volgens mij niet en daar gaat het hier echt om. Kun je het mee oneens zijn maar zo werkt het op dit ambtelijk niveau. Dit is echts iets anders dan een oerstomme uitglijder. Dit is bewust achteraf het beleid van je eigen kabinet bekritiseren. 

Had je hier meer begrip gehad als Grapperhaus was ontslagen of zelf opgestapt dan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.